fråga om b*gläpp

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

fråga om b*gläpp

Inlägg av GurkMarmelad »

tjenare, har en snabb fråga om bögläppen. har tagit bort den och monterat ett baklyse/blinkers nu som är riktigt snyggt och då undrar jag om det fortfarande är olagligt om man sätter reg-skylten på ett vinkeljärn precis bakom lyset?
Användarens profilbild
riejudrac5
Varnad

Inlägg av riejudrac5 »

Har du ett baklyse med blinkers i ? Det är ej lagligt.
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp

Re: fråga om b*gläpp

Inlägg av Jonsson98 »

GurkMarmelad skrev:tjenare, har en snabb fråga om bögläppen. har tagit bort den och monterat ett baklyse/blinkers nu som är riktigt snyggt och då undrar jag om det fortfarande är olagligt om man sätter reg-skylten på ett vinkeljärn precis bakom lyset?
Så länge skylten är placerad längst bak på fordonet så ska det inte vara några problem.
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax Join

Kolla gärna in mitt Derbi Senda projekt ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52756
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

riejudrac5 skrev:Har du ett baklyse med blinkers i ? Det är ej lagligt.
jag vet men den är ganska bred 15cm och man ser mycket tydligt åt vilket håll jag blinkar åt
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

En EU moppe får du igentligen inte ändra något på. Alls!
Dock så brukar polisen inte bry sig något överdrivet mycket bara skylten syns.
Baklampan brukar vara lagliga dock inte dom inbyggda blinkersena.
Helt laglig= orginal dvs. Böga speglar mm
Så att polisen oftast släpper dig endå= skylten synlig och fungerande blinkar och baklampa som syns bra, hällst en spegel med.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

WilliamJonsson skrev:
GurkMarmelad skrev:tjenare, har en snabb fråga om bögläppen. har tagit bort den och monterat ett baklyse/blinkers nu som är riktigt snyggt och då undrar jag om det fortfarande är olagligt om man sätter reg-skylten på ett vinkeljärn precis bakom lyset?
Så länge skylten är placerad längst bak på fordonet så ska det inte vara några problem.
så det borde inte vara något problem? såg flera trådar där man frågade en polis massor av frågor, tror du man kan fråga honom och få ett snabbt svar?
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

Persson97 skrev:En EU moppe får du igentligen inte ändra något på. Alls!
Dock så brukar polisen inte bry sig något överdrivet mycket bara skylten syns.
Baklampan brukar vara lagliga dock inte dom inbyggda blinkersena.
Helt laglig= orginal dvs. Böga speglar mm
Så att polisen oftast släpper dig endå= skylten synlig och fungerande blinkar och baklampa som syns bra, hällst en spegel med.
tack för info'n :)
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jonsson98 »

GurkMarmelad skrev:
WilliamJonsson skrev:
så det borde inte vara något problem? såg flera trådar där man frågade en polis massor av frågor, tror du man kan fråga honom och få ett snabbt svar?
aa leta reda på den tråden men kolla igenom den först för jag är rättså säker att någon redan har frågat den frågan så då behöver du inte fråga det igen ;)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax Join

Kolla gärna in mitt Derbi Senda projekt ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52756
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

WilliamJonsson skrev:
GurkMarmelad skrev:
WilliamJonsson skrev: Så länge skylten är placerad längst bak på fordonet så ska det inte vara några problem.
aa leta reda på den tråden men kolla igenom den först för jag är rättså säker att någon redan har frågat den frågan så då behöver du inte fråga det igen ;)
okej, tack för hjälpen alla :)
Skriv svar