tacopaj skrev:p0d1 skrev:
Dock är det knappast i hans prisklass, jag tar för givet att du syftar på nyare Passat som är smålik Mercedes i sitt utseende, och inte Golf, Polo eller de äldre passatera som ser ut som skit.
Jo jag syftade på dom äldre. Ser skitmånga 18+ åringar som kör såna nu så så illa kan dom ju inte vara
I mitt tycke ingen speciellt snygg bil öht, riktigt tråkig imo..
JagHarEnDerbi skrev:
Är inte speciellt dumt då det inte är något fel i det. Finns ingen gräns som man kan gå över när det gäller att bestämma huruvida bilen är på utlåning till sonen eller inte. Sunt förnuft är det då inte att lägga ut, i mitt fall 581kr/mån på en försäkring vars kostnad är baserad helt på olycksstatistiken på den bilmodell det gäller och hur gammal ägaren är. Då är det bra mycket sundare att spara 70% genom att låta en av sina föräldrar stå på bilen.
Det som är fel i det är att det kallas skenförsäkring, jag predikar inte för att jag anser att ungdomar ska stå för sina egna bilar.
Min SAAB 9-3 Aero 2004 kostar 8.000 kronor hel/hel på pappa, och Gud vet hur mycket det är på mig, då den skulle kosta 16.000 på mamma, som aldrig varit av med körkortet eller med i en olycka, men ska vara medveten om vad som kan ske vid en olycka, både en själv och ens föräldrar ska vara medvetna om det, så man inte står med byxorna nere och säger "nej men fan, det är ju grabbens bil, den står bara på mig för det är billigare med försäkring", utan man har en "plan" eller vet vad man ska säga ifall man måste kontakta FB någon gång.
Och jo, det finns en gräns vid utlåning, det är när en annan personen anses som huvudsakliga brukaren av bilen.
gilerahjärnan skrev:pod1 tror han har rätt. det är billigare att ställa bilen på någon av sina föräldrar.
Vet är det jag tror jag har rätt om? Menar du att jag hävdar att det är billigare att försäkra bilen på sig själv än sina föräldrar? Om så, citera det, tack.