Val av moped + trim

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Rieju, Beta eller annan moped.

Rieju
11
50%
Beta
9
41%
Annan moped
2
9%

Antal röster: 22

derbi3
Elmoped

Val av moped + trim

Inlägg av derbi3 »

Tjena! Har just nu en Derbi Senda Xtreme SM 08, och funderar på att byta moped, dels för att jag haft min ett tag nu och vill byta och också för att jag ska trimma. Så jag undrar, ett tyst trimrör - Mk Thrower eller urpluggat? Om man ska köra på bakan räcker det med ett effektrör/urpluggat? Har kollat lite på Rieju RRX SM och tycker dom är snygga, sen finns ju Beta också. Men det står nog emellan Beta eller Rieju, eller ska jag behålla min Derbi? Om jag ska köra trimmat. Och om man drar pluggen, går den sedan att sätta tillbaka? Om någon annan har något förslag av moped och trim (helst ganska tyst).
Tacksam för svar. :)
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Kör en urpluggad Mrx!

Går sjukt fint och toppar ~75kmh(med gps) med 15/65 drev.

Där jag bor är det sjukt mycket poliser och de har då inte märkt att den är urpluggad då den inte låter mycket mer än orginalmopparna.

Rekommenderar dig ej att röra orginalröret på en Derbi då de är mycket dyra och det inte bara är något plugg utan du måste såga upp och sedan svetsa igen hela röret för att få ut skiten :)
derbi3
Elmoped

Inlägg av derbi3 »

Därbiii skrev:Kör en urpluggad Mrx!

Går sjukt fint och toppar ~75kmh(med gps) med 15/65 drev.

Där jag bor är det sjukt mycket poliser och de har då inte märkt att den är urpluggad då den inte låter mycket mer än orginalmopparna.

Rekommenderar dig ej att röra orginalröret på en Derbi då de är mycket dyra och det inte bara är något plugg utan du måste såga upp och sedan svetsa igen hela röret för att få ut skiten :)
Jo, en av anledningarna att jag vill ha ny moped :) Jag bor mitt inne i stan, och många här har trimmat och det är väl inte så många poliser, lite då och då bara. Och vad är skillnaden mellan RRX och MRX? Tack för snabbt svar :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Mrx har bredare däck, det är det stora. Mer påkostad över lag. Men det mesta är samma.
Årets Styrelsemedlem 2013
olséN^
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av olséN^ »

Beta RR är galet sköna!
Jag säljer även min Beta rr50 2010 motard nu ifall du är intresserad? (urpluggad)
Skicka iväg ett pm isåfall :)
To much is never enough.. !
derbi3
Elmoped

Inlägg av derbi3 »

Tack alla för svaren! Hur är beta som moped i övrigt? Pålitlig? Mycket krångel? Hört att det är ''ovanligt'' att hastighetsmätaren fungerar? Betan är en väldig lätt och smidig moped har jag hört så det är ju bra till stunt, fast sen är RRX SM väldigt liten och låg vilket också känns bra till stunt? Eller? Det är så svårt att välja, får väl se när jag köper. Hur är det med att få tag på reservdelar till Betan? Någon som vet? Tack. :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

RRX är låg men väldigt klumpig och tung, desamma med MRX, bästa för stunt är betan, cpi borde också vara vettiga då den har nästan exakt samma ram som betan.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

k-skåpet skrev:RRX är låg men väldigt klumpig och tung, desamma med MRX, bästa för stunt är betan, cpi borde också vara vettiga då den har nästan exakt samma ram som betan.
beta har jag inte testat men en mrx är absolut inga problem värkens att komma upp på bakan eller att leka i skogen med, drac funkar rätt bra den med, om det är någon som jag tycker är tung och klumpig så är det dt's, men visst. victorh stuntar ju med urpluggad dt så det borde väll gå rätt bra det med.
cpi har jag för mig har samma subframe som beta? men har en AM6 kopia till motor som verkar krångla för dom flesta..
beta eller Rieju skulle jag köra på, du lär inte bli besviken oavsett vilken du väljer.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar