Förgasarprobllem Honda Hemmabygge

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Förgasarprobllem Honda Hemmabygge

Inlägg av Asddfgf4 »

Tjenare mors folks. Jag har ett hemmabygge som är byggd med ramen från en gammal Honda cr50 (tror jag) och sen en moppemotor (husqvarna flinta motor) med två växlar. Denna körde jag när jag var som allra minst innan jag bytte till 80 cc, och sen uppåt. Då fungerade den utmärkt, men jag kunde ju inget om motorer så jag vet inte hur förgasaren såg ut då.

Men nu är problemet såhär iaf, den startar inte, och jag har tittat på trottlen och ser att det finns ett hål för en trottelnål, samt längst ner i förgasaren finns ett hål för trottelnålen att täta. Jag har nog köpt 5 stycken nålar till denna Bing förgasare, alla i olika storlekar som ska passa 12 mm upp till 17 mm, men så fort jag sätter i en trottelnål så går det inte att gasa längre??? Den ligger direkt på maxgas eller nåt, gashandtaget går inte att rubba. Tar man bort trottelnålen så går det fint att gasa igen, men den startar inte.

Jag vet som sagt inte om den någonsin haft trottelnål, men känns jättekonstigt att det skulle finnas hål för den om det inte ska vara nån där?
Bild
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

detta är inte meat som bump sådär... men en snabb fråga igen, hittade en gammal förgasare som inte passar med insuget, men tänkte går det att ta trottelen från den förgasaren och sätta i förgasaren som är på motorn? Trottelen är inte riktigt lika bred som originalet, så den har liiiite utrymme längst med sidorna i trottelhuset, men kommer det fungera ändå? :)
Bild
Skriv svar