tjena har en btm grecco samma moppe som baotian sprint funderar på o slänga dit 90cc på den men undrar om hastighetsspärren fortf ligger på 50 kmh eller om den ändras om man byter till 90cc vill ju gärna kunna åka lagligt med den... har knapp till hastighets spärren som är gömd på ett bra ställe
skulle även vilja veta vilka munstycken som är bäst att ha om man monterar 90cc och hur tunga vikter man borde ha
just nu har ja 5,5g vikter mvh daniel
Senast redigerad av dannebtm den 11 september 2013, 13:25, redigerad totalt 1 gånger.
ja jo de e ju klart såg just att jag skrivit fel i första inlägget så ändrade det skulle ha stått hastighetsspärren... inte hastighetsgränsen... den går i 50 enligt hastighetsmätaren nu då den e orginal och 65ca med knappen intryckt .. skulle gärna vilja ha en lista på grejer som behövs bytas .. tex munstyckena i förgasaren vilka som passar bäst till 90cc.. och om man behöver byta remmen o vilken ska man ha isf som håller..
jag funderar på narakus v2 90cc 52,4mm
och så vill jag naturligtvis veta om hastighets spärren är på samma hastighet med 90cc som med 50cc mvh daniel
dannebtm skrev:ja jo de e ju klart såg just att jag skrivit fel i första inlägget så ändrade det skulle ha stått hastighetsspärren... inte hastighetsgränsen... den går i 50 enligt hastighetsmätaren nu då den e orginal och 65ca med knappen intryckt .. skulle gärna vilja ha en lista på grejer som behövs bytas .. tex munstyckena i förgasaren vilka som passar bäst till 90cc.. och om man behöver byta remmen o vilken ska man ha isf som håller..
jag funderar på narakus v2 90cc 52,4mm
och så vill jag naturligtvis veta om hastighets spärren är på samma hastighet med 90cc som med 50cc mvh daniel
den bryter la vid varv så det är lugnt!
dock om du ändrar med vikter lär den ju gå snabbare
okeej den går i 50 enligt mätaren nu med 5,5g vikter innan var de orginalvikter tror de e runt 8 gram
är det någon som vet vilka grejjer som behövs bytas när man sätter på 90cc..
kolv cylinder och toppen får man ju med i kitet jag tänker på
men man borde ju byta munstyckena i förgasaren med har ja hört och har hört att remmen går av med om man kör med orginal så är de någon här som vet vilka delar man bör använda sej av vid byte till 90cc
dannebtm skrev:okeej den går i 50 enligt mätaren nu med 5,5g vikter innan var de orginalvikter tror de e runt 8 gram
är det någon som vet vilka grejjer som behövs bytas när man sätter på 90cc..
kolv cylinder och toppen får man ju med i kitet jag tänker på
men man borde ju byta munstyckena i förgasaren med har ja hört och har hört att remmen går av med om man kör med orginal så är de någon här som vet vilka delar man bör använda sej av vid byte till 90cc
tacksam för svar mvh =)
Om du går från 50cc till 90, så bör du köpa en ny större förgasare!
Vilken förgasare har du nu?
Speedway skrev:Du får bara ha en 50cc cylinder för att åka lagligt .. och den får max gå i 45 .
är rätt säker på att eu moppar får gå i 52 men bara framföras i 45, endel går dock i 45 från början men många går i 52 vilket är lagligt!
Eu25 får gå i 32 men bara framföras i 25
30 moppar samma som ovanför men framföras i 30 nästan helt säker på det men rätta mig om jag har fel!
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
okeej aa har hört nått om det med gällande hastigheterna.. just nu sitter de orginal förgasare på den.. enda jag gjort med motorn är att byta vikter till 5,5g och sen dragit nya kablar till en knapp och till hastighets spärren..
så vore riktigt tacksam om man kunde få en lista på de delar som behövs bytas ut när man monterar på 90cc =)
Först skulle jag vilja säga att du inte har valt rätt moppe för den setupen, den håller nog inte för det i längden.
Och att "slänga dit" 90cc innebär isåfall vevbyte, större förgasare (20/24mm, vet inte vad det finns till såna kinamoppar), Bättre rör för att få ut den rätta effekten osv... Och det kommer kosta en massa pengar