måste bara kolla lite. tycker de verkar som att fler och fler av de som kan något här slänger in handduken och låter oss som är si så där på mopeder ta över. de e fan inte bra för om bara ett par månader kommer väl det bara vara en massa drac fuckon här som har dragit pluggen i avgasröret och drar poliser i 120 på bakan.
så kan inte de som kan något verkligen försöka hjälpa alla här så inte detta forum bara dör ut med massa tomma trådar.
tycker bara de är lite synd för de som hjälpte mig förra året skulle jag inte klarat mig utan så tycker de nya som kommer in nu ska få den chansen med.
haha aja tänkte bara skriva denna tråd så ni som kan mycket om detta kanske kan kolla in lite oftare och se om ni kan göra någons dag!
Jag har varit lite inaktiv under sommaren då jag för det mesta är ute men kikar in då och då för hjälpa!
Nu när skolan har börjat så tar det ju mycket tid som läxor och tider man slutar..
Men är säker på att forumet kommer till liv igen snart!
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
ja har hjälpt en del me tiderna me massa saker! åkt hem till moppepojkar o hjälpt dom timma osv... men snart e det dax för bil.... men ja försvinner inte för det! jag släpper inte moppetiden så lätt! ja har många år kvar!
Tror det handlar mer om att de som kan lite mer inte orkar sitta o svara på samma frågor dygnet runt om effektrör, munstycken och varför någons Aerox inte drar iväg riktigt i starten (tror jag sett 4 sådana trådar denna veckan) utan vill ha lite mer utmanande diskusionsämnen. Men jag sitter kvar här minst något år till och försöker hjälpa till så mycket jag bara kan och orkar!
jo vi är kvar
vissa har grejor att göra på veckorna så då blir det inte lika mycket dator.
sedan som k-skåpet sa så orkar man bara inte svara på samma frågor 10 gånger i veckan.
det är dåliga rubriker, det är dåliga frågor.
folk borde kunna läsa reglerna och söka efter trådar.
men man kommer nog vara kvar här några år, även fast man har snart bil
FreZz skrev:jo vi är kvar
vissa har grejor att göra på veckorna så då blir det inte lika mycket dator.
sedan som k-skåpet sa så orkar man bara inte svara på samma frågor 10 gånger i veckan.
det är dåliga rubriker, det är dåliga frågor.
folk borde kunna läsa reglerna och söka efter trådar.
men man kommer nog vara kvar här några år, även fast man har snart bil
Jag håller med
Är dock inte så säker på om jag kommer vara kvar här när jag fyllt arton men vi får se!
k-skåpet skrev:Tror det handlar mer om att de som kan lite mer inte orkar sitta o svara på samma frågor dygnet runt om effektrör, munstycken och varför någons Aerox inte drar iväg riktigt i starten (tror jag sett 4 sådana trådar denna veckan) utan vill ha lite mer utmanande diskussionsämnen.
Exakt så är det för min del faktiskt.
Man ser nån nybliven moppepojk som frågar hur man byter växellådsolja, vad dom ska ha för drevning, vilket effektrör som rekommenderas för org. cylinder osv.
Men jag orkar inte svara på dom längre, för jag vet att dom får fram svaret direkt om dom bara googlar.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
k-skåpet skrev:Tror det handlar mer om att de som kan lite mer inte orkar sitta o svara på samma frågor dygnet runt om effektrör, munstycken och varför någons Aerox inte drar iväg riktigt i starten (tror jag sett 4 sådana trådar denna veckan) utan vill ha lite mer utmanande diskussionsämnen.
Exakt så är det för min del faktiskt.
Man ser nån nybliven moppepojk som frågar hur man byter växellådsolja, vad dom ska ha för drevning, vilket effektrör som rekommenderas för org. cylinder osv.
Men jag orkar inte svara på dom längre, för jag vet att dom får fram svaret direkt om dom bara googlar.
exakt samma här, det är samma frågor hela tiden + att dom är dåligt skivna och ligger felplacerade. dom säger inte vad dom har för moped elr setup så man måste själv fråga flera frågor innan man kan svara.
k-skåpet skrev:Tror det handlar mer om att de som kan lite mer inte orkar sitta o svara på samma frågor dygnet runt om effektrör, munstycken och varför någons Aerox inte drar iväg riktigt i starten (tror jag sett 4 sådana trådar denna veckan) utan vill ha lite mer utmanande diskusionsämnen. Men jag sitter kvar här minst något år till och försöker hjälpa till så mycket jag bara kan och orkar!
japp precis så är det.. är det nått lite mer "utmanande" så svarar man gärna men å sitta å kommentera va folk ska ha för vikter,fjädrar och munstycken kan nån annan få göra
k-skåpet skrev:Tror det handlar mer om att de som kan lite mer inte orkar sitta o svara på samma frågor dygnet runt om effektrör, munstycken och varför någons Aerox inte drar iväg riktigt i starten (tror jag sett 4 sådana trådar denna veckan) utan vill ha lite mer utmanande diskusionsämnen. Men jag sitter kvar här minst något år till och försöker hjälpa till så mycket jag bara kan och orkar!
japp precis så är det.. är det nått lite mer "utmanande" så svarar man gärna men å sitta å kommentera va folk ska ha för vikter,fjädrar och munstycken kan nån annan få göra
du kan ändå inte sådant
det är vinterdvalan vi kommer till våren igen
bara du som är aktiv för du vet att du aldrig kommer dra någon med din hoj :PpP
Senast redigerad av david96 den 9 september 2013, 18:20, redigerad totalt 1 gånger.
intresset svalnade för mig med åldern. dessutom som ni nämt blir man trött på samma frågor hela tiden, och väldigt få som nämner att dom uppskattar det man gjort. tillslut tar bensinen slut, och för att fortsätta köra så måste man tanka. tänk på det ni som behöver hjälp, skriv åtminstonde att ni uppskattar hjälpen så kommer ni fortsätta få hjälp också
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Kan inte hålla med mer i det som ni har skrivit tidigare. Oavsett när man kollar på senaste inlägg så är minst 4 något helt onödigt eller för dumt för att vara sant.
Alla har vi ju varit nybörjare, men...
Finns sjukt bra guider här på TSR till det mesta, en duglig sökfunktion, samlingstrådar m.m.
Men framförallt GOOGLE!
Jag har ställt en hel del frågor här på TSR men då är det lite knepigare problem än att någon ska köpa ett ZX-rör och undrar vad dom behöver för munstycke.
Edit: Håller med att det är bra om man iaf får ett tack när man tagit sig tid och hjälpt någon.
Senast redigerad av byYn den 9 september 2013, 19:12, redigerad totalt 1 gånger.
Alltså det här är egentligen inget man behöver oroa sig för! "Legenderna" som har/sitter som moderatorer har en gång varit som oss som hänger här var dag! Det är klart att det kommer nya moppepojkar varje vår vissa väljer att lägga av och vissa fortsätta för att intresset är stort. Jag kan ersänna att jag har ständigt har haft problem med min moppe, jag har bara haft otur med den och har gjort mig bra less många gånger men jag har fortfarande ett stort intresse för mopeder och därför sitter jag och hjälper folk här på forumet varje dag, jag lär mig någon nytt hela tiden och följer "nybörjar"stuntare. Det har varit väldigt roligt att snacka med folk i chatten också.
Juste jag glömde tillägga att jag tycker att DEA!! gör det bra som moderator, tänkte just på han efter som han suttit kortast Ni andra är grymma ni med
Intresset har tyvärr svalnat lite efter man fick körkort och har inte direkt råd att ha en moped vid sidan av bilen och har känt mig så fruktansvärt uttråkad på mopeder ett tag men det kommer tillbaka mer och mer och är nu sjukt sugen på en FS1 med Derbi motor
Är dock inte heller den mest skrivglade på forumet om man säger så och skriver bara när jag är helt hundra på vad jag säger och när det är ämnen som JAG tycker är intressanta alltså inte vilket munstycke jag behöver och det värsta av allt "min moped gör 120 LOLOL"