strypt cdi och trimrör

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

strypt cdi och trimrör

Inlägg av GurkMarmelad »

vill ha trimrör men min moped (xtreme -05) stryper vid 8K rpm och då undrar jag om jag köper ett mk thrower kommer jag då få ut någon kraft under 8K?

och om jag bara köper ostrypt cdi och har kvar strypt original rör kommer jag då få mera kraft?

drevning är 13/65
Användarens profilbild
Deeea
Elmoped

Inlägg av Deeea »

Om jag var du så skulle jag köpa en ostrypt cdi också. Du tjänar på det :)
Användarens profilbild
Deeea
Elmoped

Inlägg av Deeea »

Plus är inte mk trhower ett högvarvigt rör? Eller är det något jag bara har fått om bakfoten. Isåfall om de äe högvarvigt kommer du ej nå toppeffekten men en strypt cdi
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Re: strypt cdi och trimrör

Inlägg av ateland »

GurkMarmelad skrev:vill ha trimrör men min moped (xtreme -05) stryper vid 8K rpm och då undrar jag om jag köper ett mk thrower kommer jag då få ut någon kraft under 8K?

och om jag bara köper ostrypt cdi och har kvar strypt original rör kommer jag då få mera kraft?

drevning är 13/65
Kan inte folk försöka tänka innan dom postar en sådan här fråga.. hur vore det om man bara sökte lite här på forumet efter dom andra 50 trådarna som har samma fråga. Eller bara använde lite logik. Det är klart att du inte får ut max effekt med en strypt cdi. Det är änna hela grejen med en ostrypt cdi.
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

Mk thrower är inte högvarvigt men inte så lågvarvigt heller, men har ett hyffsat bra drag över nästan hela registret :) Men som sagt, köp en ostrypt cdi, annars äre inte värt att köpa röret, du får inte ut så mycket av det då :P Starkare kanske, men inte nån fart alls, för effektkurvan sätter fart vid 8 k rpm med MK.
Bild
Skriv svar