Trimma en Vento GT-max 2?

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.
Notify
Elmoped

Trimma en Vento GT-max 2?

Inlägg av Notify »

Tjena!
Köpte en Vento GT-Max 2-Stroke Edition för några dagar sedan, och har tänkt på att trimma den, eftersom att det börjar bli lite jobbigt att åka i 25 hela tiden. Så jag vill gärna ha eran hjälp, eftersom att det blir min första moppe som jag trimmar.

Har redan försökt att ta bort luftpluggen eller vad det nu heter, men det var inte en luftplugg som jag förväntade mig?! Den var typ tjock och större än en vanlig luftplugg, har inga bilder dock.

Vet inte riktigt om den är CDI strypt eller inte, eftersom att det puttrar och gör ljud när jag åker ner för en backe?

Skulle gärna villja ha lite hjälp, så jag kan få fart på den här kina moppen :)
Tack! :)

Bild
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

rosa kabeln finns på dessa tvåtaktare med. sen en v ring
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Auch, detdär är samma som Solifer GT2. Kompisen har en och jaaaa, INGA strypningar i röret, helt efterbliven konstruktion på variatorn som gör det sgs omöjligt att ta bort v-ringen. Försökte med honom i skolan en dag och första problemet var att ens få bort kåpan :P Du kan ju alltid pröva men jag skulle då inte göra det :S
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Notify
Elmoped

Inlägg av Notify »

vicke1112 skrev:rosa kabeln finns på dessa tvåtaktare med. sen en v ring
Är det säkert att allting kommer att fungera som det ska efter rosa kabeln? Vill inte direkt göra min Farsa sur eftersom att han inte har försäkrat den än osv.
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

Notify skrev:
Är det säkert att allting kommer att fungera som det ska efter rosa kabeln? Vill inte direkt göra min Farsa sur eftersom att han inte har försäkrat den än osv.
ja det kommer den
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Notify
Elmoped

Inlägg av Notify »

vicke1112 skrev:
Notify skrev:
ja det kommer den
Ah, okej ska prova senare kanske =]
Tack.
Notify
Elmoped

Inlägg av Notify »

Hmmm, klippte av Rosa kabeln och tejpade topparna på dom, och moppen startar inte nu? :P
uhs7510
Elmoped

Inlägg av uhs7510 »

Gick moppen bra innan du försökte trimma den, t ex startade den utan problem? gick den stadigt? eller märkte du några problem med den innan?
Funderar på att skaffa en likadan. Och en annan fråga, köpte du den på superbilligt? Har hört att den affären har fått mycket dåliga recensioner.

Dessutom är detta en kinamoppe? Vad jag har hört är vento ett Amerikanskt märke som har hela produktionen i Kina. Är det att just den görs i kina som gör den till en kinamoppe? Kinamoppar är ju kända för att ha dålig kvalitét men vento är ett amerikanskt märke precis som apple, båda har hela produktionen i Kina. Det är ju inget fel på iPhones liksom. Dock är ju mopeder och telefoner två helt olika saker men det jag vill säga är att bara för att den görs i Kina behöver det inte vara en dålig moppe?
Notify
Elmoped

Inlägg av Notify »

uhs7510 skrev:Gick moppen bra innan du försökte trimma den, t ex startade den utan problem? gick den stadigt? eller märkte du några problem med den innan?
Funderar på att skaffa en likadan. Och en annan fråga, köpte du den på superbilligt? Har hört att den affären har fått mycket dåliga recensioner.

Dessutom är detta en kinamoppe? Vad jag har hört är vento ett Amerikanskt märke som har hela produktionen i Kina. Är det att just den görs i kina som gör den till en kinamoppe? Kinamoppar är ju kända för att ha dålig kvalitét men vento är ett amerikanskt märke precis som apple, båda har hela produktionen i Kina. Det är ju inget fel på iPhones liksom. Dock är ju mopeder och telefoner två helt olika saker men det jag vill säga är att bara för att den görs i Kina behöver det inte vara en dålig moppe?
Yes, den fungerade i början osv. Och ja den är ifrån superbilligt, och en kinamoppe tom. Men vi fick sätta dit fram hjulet osv själva :P
Har försökt att trimma den men hittar inga sätt direkt, ska försöka ta bort v ringen sen.
I början gick den bra, men inte nu längre, låter helt konstigt :/ rekommenderar inte gt-max alls.
Skriv svar