Justeringsmöjligheter skivbroms?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
currysnurry
Elmoped

Justeringsmöjligheter skivbroms?

Inlägg av currysnurry »

Tja! Jag ska börja stunta och undrar om dessa bromshandtag, (http://twostroke.se/product.asp?product=17349)

"Justeringsmöjligheten", det man justerar är väll vid vilken grad eller vad man ska säga, bromsen börjar ta?

Finns det något billigare sätt att göra så bromsen tar senare, har ju skivbroms så finns inte finjusteringar som det finns på trumbroms :/
Är dessa handtag bättre för stunt i och med att de är platta ända till slutet av bromshandtaget? (http://twostroke.se/product.asp?product=15006)

Med vänliga hälsningar! :)
currysnurry
Elmoped

Inlägg av currysnurry »

Någon? :D
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

Läs reglerna för i helvete, det måste ha gått minst sju dagar innan du får bumpa.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Rärox, du behöver också läsa reglerna. Läs reglerna båda två.

Angående din fråga, så TROR jag inte att de finns någon justerings möjlighet. Det enda är ju om du släpper in lite luft så blir ju dom lite svampigare och tar senare, men detta kan ju vara livsfarligt så rekommenderar de ej.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
currysnurry
Elmoped

Inlägg av currysnurry »

Okej, men den första länken, då kan man väl ändra detta på justerings knoppen?
Användarens profilbild
floydei
Varnad

Inlägg av floydei »

första länken. Funkar perfekt till stunt, och jävligt sköna :) Har provat båda och dem andra skaver in i fingrarna. inte dem första.
så jag hade valt dem första
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
Skriv svar