Hej! Jag har ett problem, jag får inte igång moppen, har testat allt, har nytt tändstift, har bytt cylinder och kolv, satt på sportluftfilter, och jag fattar inte varför den inte går igång.. Kan kicka hur länge som hällst, och när man kickar hörs de ljudet att den nästan går igång men gör ändå inte de, jag har prövat att skruva på förgasarskruvarna, rengjort förgasaren och allt, kan de vara förlitet munstycke? Eller vad kan de vara? Tacksam för svar![/list]
lucasmelander skrev:Japp, den får allt, gnista och soppa, men ska pröva att byta tändstiftet igen
funkar det inte första gången så funkar det nog inte häller andra gången, kicka som in i h#lvette, funkar inte de så rengör fuggen.
Ett rejält bensinbad sen borsta bort med tandborste brukar räcka
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Har testat och bytt tändstift nu! Den typ startar upp lite och sen dör direkt igen med bensin skruven skruvad så den får mycke bensin, är de för litet munstycke när den dör? Eller för stort? Har 80 nu, med urpluggat rör och sportluftfilter!
lucasmelander skrev:Har testat och bytt tändstift nu! Den typ startar upp lite och sen dör direkt igen med bensin skruven skruvad så den får mycke bensin, är de för litet munstycke när den dör? Eller för stort? Har 80 nu, med urpluggat rör och sportluftfilter!
Om du ger lite gas när du startar den, vad händer då?
När jag håller inne gasen och choken så startar den nästan upp men dör igen, så då borde de väll vara för litet? 82 är original på aerox 30 moppe, har 80 nu, så kanske för litet och att de borde höjas?
lucasmelander skrev:När jag håller inne gasen och choken så startar den nästan upp men dör igen, så då borde de väll vara för litet? 82 är original på aerox 30 moppe, har 80 nu, så kanske för litet och att de borde höjas?
om 82 är original och du kör urpluggat och sportluft så borde du ha typ 95-100