Vill flytta hemmifrån, Problem...

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Vill flytta hemmifrån, Problem...

Inlägg av KrooxTheStyler »

Hej! Jag är 16 år och vill flytta hemmifrån redan nu.
Jag har inget jobb men det kommer jag skaffa... (brukar annars jobba hos min farsa)

Nu kommer problemet...

Jag vill flytta in i en lägenhet och betala räkningar, mat et.c och sånt själv, hur mycket kommer det kosta månadsvis?

Studiebedraget ligger på 1050 men jag vet inte om det räcker...

vad ska jag göra? ställ gärna frågor...
CPI SM
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

bo hemma.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

david96 skrev:bo hemma.
Jag har skit mycket problem hemma... orkar inte mer.
CPI SM
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

Säger bara som david, bo hemma. Det kommer verkligen inte funka
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Beror på vart du ska bo. Hör omkring får man ge 5000-6000 för en tvåa. Sen ska du ha el, ,värme, internet, telefon osv.
Tipsar dig om att bo kvar hemma.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

DEA!! skrev:Beror på vart du ska bo. Hör omkring får man ge 5000-6000 för en tvåa. Sen ska du ha el, ,värme, internet, telefon osv.
Okej, jag får väll helt enkelt stå ut... :/
CPI SM
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

om du nu har problem hemma, försök bo hos en kompis ett tag?
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

om du inte har fast jobb så måste du bo kvar hemma, du har inte råd att flytta. Det kostar oftast runt 5 k kallhyra, dvs varje vecka pröjsar du 5 k bara för att bo där. Sen måste du betala för allt annat, mat,el,internet, ja allt såntdär. Dessutom går du i skola om du är 16, då kommer du inte kunna jobba tillräckligt för att kunna tjäna ihop pengarna som krävs. Bo kvar hemma.
Bild
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Internat-gymnasium?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

KrooxTheStyler skrev:
DEA!! skrev:Beror på vart du ska bo. Hör omkring får man ge 5000-6000 för en tvåa. Sen ska du ha el, ,värme, internet, telefon osv.
Okej, jag får väll helt enkelt stå ut... :/
Sen mat glömde jag med. Liksom du kommer få jobba väldigt mycket vid sidan av skolan. Bo hos någon kompis eller släkting.
Årets Styrelsemedlem 2013
tratthalvan
Svårstartad skrothög

Inlägg av tratthalvan »

Om du har allvarliga problem hemma så ta upp det med Soc så kan dom betala lägenhet i vissa fall.
häst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst st häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst häst
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiAndreas »

På 1050kr i månaden kommer du inte långt. Du kan börja med att skaffa ett jobb så din inkomst är ca 8000+ i månaden. Hitta en lägenhet nära en ICA affär i stan som kostar ca 3000-4500 i månaden. Fördelarna med att bo nära ICA, bra priser, spara pengar på bensin, och du är bara 16 då kan du inte köra hem grejerna om du storhandlar eftersom du inte har bil antar jag... Sen får du göra en budget för att se så du har råd med mat, hyra, el, internet, transport osv. Om du får mer inkomster än utgifter så har du klarat dig! Sen är det bara att följa budgeten och spara pengarna som blir över så du kan uppgradera dig lite. Lycka till!
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Tack så hemskt mycket för alla svar!
Jag ska höra med någon kompis om jag kan bo där.

Men jag väntar nog tills jag fått fast jobb isåfall..
Jag går mitt första år på gymnasiet utbildar mig till elektriker :)
Ska väll vara ganska enkelt att få jobb sen hoppas jag !
CPI SM
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Prata med någon i skolan om problemen. Kurator eller något. Annars som andra sagt så bo hos någon kompis i 1-2 veckor och sen kommer du hem och kollar om det blir skillnad
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

ja du, jag flyttade ifrån morsan för typ ett halv år sedan då bonus farsan är en riktig idiot och föredetta kriminell,
flyttade först till en kompis och bodde i hans lägenhet i en vecka sedan så hoppade man lite imellan boenden, men nu bor jag hos farsan och mår mycket bättre nu än vad jag gjorde hos morsan.

om jag var du så skulle jag bo hos typ mormor och morfar eller farmor och farfar.
det beror ju på vilka problem du har i familjen, om det är att dom kräver mycket av dig så är det bara att göra skiten du är under 18 så har du näst intill inget att säga till om.

jag flyttade hemifrån då bonus farsan drack varannan kväll och levde fan på nätterna då man hadde skolla nästa dag, han slangade bensin ifrån moppen och tog pengar som var morsan och skyllde det på mig så då ringde jag en polare och sa åt han att han behövde komma och hämta mina grejor och att jag behövde någonstans att sova.

gå till din kurator om det är jobbigt, snacka med någon polare, ta med dig någon hem till dig, för då jag tog hem någon så blev det typ som ett extra skydd för då kunde inte bonus farsan dricka lika mycket för han var rädd att kompisen skulle ringa polisen eller berätta för någon att han höll på som han gjorde.

om du kan skaffa dig ett jobb så kan du ju flytta in hos någon, finns ju skit många som hyr ut rum i deras hus och folk som söker någon att bo med och dela hyran med.

http://www.blocket.se/halland/Rum_uthyr ... ?ca=20&w=1
http://www.blocket.se/halland/Studentru ... ?ca=20&w=1
http://www.blocket.se/halland/Rum_uthyr ... ?ca=20&w=1
http://www.blocket.se/halland/Litet_rum ... ?ca=20&w=1

du får inte var kräsen ;)
Quattro lyfe
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp

Inlägg av donkeyO.o »

Kan man inte prata med sos och få en lägenhet via dom? Här jag bor vet jag dom som har fått det och dom är 16 år.
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

ganska svårt att få lägenhet oavsett, speciellt när man är 16, det jag tror är största risken är att du får bo hos några andra "föräldrar". som ett adoptivbarn.
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

bo hos en polare i nån vecka. jag brukar dra till nån polare över en helg om ja är less på dom hemma å då när ja kommer hem är dom snälla o schyssta som fan ett bra tag :)
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
bönan
Svårstartad skrothög

Inlägg av bönan »

Har barndoms kamrater som hade riktiga a lags föräldrar,trots att polisen va där i stort sett varje helg så fick dom inte hjälp med boende.en kompis fick hjälp när han vart 17-18 efter att morsan blivit misshandlad för 100 gången typ.så tror d e väldigt svårt att få hjälp av soc pga plastpappa dricker på nätterna tyvärr,kan du prata för dig o inte e svensk har du nog större chans o få ngt
natural born writers Göteborg
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

kostar ca 5000kr per månad att bo ensam i en 1:a, om du räknar med mat, el , hyra osv.
Helt Räser
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

om ni har problem hemma lös det istället för att flytta hemifrån 1vecka?

hade jag dragit bort i nån vecka så hade mina föräldrar dödat mig ännu mer när jag kommit tillbaka :D

sen är det inte helt omöjligt att gå i skolan och flytta hemifrån, min syster och hennes pojkvän har precis gjort det och dom jobbar på helger osv
Bild
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

när ja flytta till motala för att plugga så hade ja studielån och bidrag från CSN.

fick ut 8,200 ungefär och så hade ja kvar 1500-500 varje månad beroende på hur mycke mat man köpte. jag levde ganska fritt, käka mycke kött och sånt.

du bör kunna leva på 7 utan problem, tillomed 6 om du hittar nå ställe som har omkring 3000-3500kr hyra max.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
tratthalvan
Svårstartad skrothög

Inlägg av tratthalvan »

donkeyO.o skrev:Kan man inte prata med sos och få en lägenhet via dom? Här jag bor vet jag dom som har fått det och dom är 16 år.
Jo det fungerar, men dom måste utreda fallet. Du kan inte bara gå dit och be dom om en lägenhet.

Har du problem hemma och inte kan lösa det på annat sätt än att flytta hemifrån själv så ordnar dom det. Men dom brukar försöka att hitta andra lösningar först (t.ex. att man kan bo hos mormor/morfar).
häst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst st häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst hästhäst häst häst häst häst häst
Skriv svar