Hur kan moppen gå så snabbt?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

rexxy det står i setup 2 att du ska porta cylindern och något mer? kommer det fortfarande inte gå i 100 då eller? :P :P
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

tacopaj skrev:rexxy det står i setup 2 att du ska porta cylindern och något mer? kommer det fortfarande inte gå i 100 då eller? :P :P
Fortfarande inte gå i 100? Hur menar du då? :) Nu är jag uppe i 96km/h. Ska försöka putsa till dom där sista kilometerna. Sen ska cylindern av, och siktas på 110km/h. :wink:
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

ateland skrev:
Rexxy skrev:
ateland skrev:
det är samma rör som jag använder i filmen med 13/53 drevning. testa 14/53 så ska du se att det KANSKE går rexxy.
Vad jag hör på filmen, varvar inte din ur ordentligt! Vilket betyder, att 14/53 kommer den aldrig orka med! ;)

Jag har nu 11/48, vilket är en utväxling på 4.36. Ditt med 13/53 är 4.07. Så om jag skulle dreva 12/48 får jag 4.00. Likvärdigt med ditt 13/53. Jag skulle förmodligen också nå din hastighet, 93.6km/h. Men tyngre drevning än så, aldrig. Det behövs mer effekt. :)
Äch, nu är du mer erfaren än vad jag är men 12k måste väll ändå va max varv?
mitt max varv är sisådär 15rpm eller liknande
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Inlägg av ateland »

gilerahjärnan skrev:
ateland skrev:
Rexxy skrev: Vad jag hör på filmen, varvar inte din ur ordentligt! Vilket betyder, att 14/53 kommer den aldrig orka med! ;)

Jag har nu 11/48, vilket är en utväxling på 4.36. Ditt med 13/53 är 4.07. Så om jag skulle dreva 12/48 får jag 4.00. Likvärdigt med ditt 13/53. Jag skulle förmodligen också nå din hastighet, 93.6km/h. Men tyngre drevning än så, aldrig. Det behövs mer effekt. :)
Äch, nu är du mer erfaren än vad jag är men 12k måste väll ändå va max varv?
mitt max varv är sisådär 15rpm eller liknande
Mjo, det må vara hänt men om du jämför vår setup en smula så borde det finnas någon form utav anledning i att du har en ganska tungt trimmad moppe iomed 70cc reeds med mera, sen vet jag inte om du bytt vev?
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
derix
Elmoped

Inlägg av derix »

måste bara fråga vad räknas som bevis för att visa att ens moped går i X km/h?
hanoch580
Elmoped

Inlägg av hanoch580 »

Rätt kul att kompisen påstår att hans Senda går i 110 med enbart effektrör o resten HELT orginal. :?
Användarens profilbild
viktorsahlstrom
Elmoped

Re: Hur kan moppen gå så snabbt?

Inlägg av viktorsahlstrom »

Timmää skrev:Tjena, jag har en kompis som har en Rieju drac -01, De enda trimmet han har på är ett Hebo escape bufanda överliggande och borrat hål i luftburken (bytt munstycke såklart) resten är original. Och han har då fått upp denna moppe i 100 km/h (mätt med gps) Jag har aldrig hört om någon moppe som har kommit upp i den hastigheten med bara Effektrör :shock: Nu är ju moppen helt perfekt inställd också, kan det vara därför som den går så bra? Så jag undrar om ni har hört/sätt/kört en moppe som har gått lika snabbt som denna med bara effektrör? :)
Min drac 02 är bara urpluggad och gör 75 med gps så den gpsen ni använt bör varit något fel på men vem vet ;)
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Re: Hur kan moppen gå så snabbt?

Inlägg av ateland »

viktorsahlstrom skrev:
Timmää skrev:Tjena, jag har en kompis som har en Rieju drac -01, De enda trimmet han har på är ett Hebo escape bufanda överliggande och borrat hål i luftburken (bytt munstycke såklart) resten är original. Och han har då fått upp denna moppe i 100 km/h (mätt med gps) Jag har aldrig hört om någon moppe som har kommit upp i den hastigheten med bara Effektrör :shock: Nu är ju moppen helt perfekt inställd också, kan det vara därför som den går så bra? Så jag undrar om ni har hört/sätt/kört en moppe som har gått lika snabbt som denna med bara effektrör? :)
Min drac 02 är bara urpluggad och gör 75 med gps så den gpsen ni använt bör varit något fel på men vem vet ;)
tycker man borde känna en viss skillnad på 75 och 100 xD
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

hanoch580 skrev:Rätt kul att kompisen påstår att hans Senda går i 110 med enbart effektrör o resten HELT orginal. :?
Inte så länge luftmotstånd existerar. ;)
derix skrev:måste bara fråga vad räknas som bevis för att visa att ens moped går i X km/h?
En GPS mätare som visar korrekt hastighet.
Användarens profilbild
Calle111
Elmoped

Inlägg av Calle111 »

Inte helt omöjligt att den går så fort. Min polare skaffade en trimkrök som har tog ur alla pluggar ur och större munstycke på sin aprilia sx50 och den gick 95-100
Skriv svar