Hur fort kommer det gå? "Projekt 100 knyck med effektrö

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

du får gå på toa innan du kör nästa gång, så kanske du når 100 ;)
Quattro lyfe
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Om den gör 96 kan du säkert räkna på lite olika utväxlingar och ställa in den ytterligare mer perfekt, tror du fixar 100 gränsen utan att porta inom en vecka! :)
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Inlägg av ateland »

Jag har redan filmat min åktur med e-nox rör och 13/53. På filmen vart det 93 km/h ungefär. Men det har varit över hundra i sluttning ;)
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Derbi Senda DRD Racing Limited Edition 2008.

Detta var innan jag började bygga vidare på DRDN.

Hebo Escape Bufanda
Dellorto 17,5 mm förgasare + 96 munstycke
13/53 drevning (original 11/53)
Ostrypt cdi

Original cylinder orörd, orignal insug orörd, original membran orört, original luftburk orörd (dock tagit bort skorstenet..)

Detta skedde på motorväg och det var på en lång plan raksträcka, ingen nedförsbacke.

Bild
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Roxxen96 skrev:Derbi Senda DRD Racing Limited Edition 2008.

Hebo Escape Bufanda
Ostrypt cdi

Original cylinder orörd, orignal insug orörd, original membran orört, original luftburk orörd (dock tagit bort skorstenet..)

Detta skedde på motorväg och det var på en lång plan raksträcka, ingen nedförsbacke.
Duktigt! ;) Men det var inte lätt att nå den hastigheten? 8)
ateland skrev:Jag har redan filmat min åktur med e-nox rör och 13/53. På filmen vart det 93 km/h ungefär. Men det har varit över hundra i sluttning ;)
I sluttning räknas det inte! ;)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Rexxy skrev:

Hebo Escape Bufanda
Ostrypt cdi

ateland skrev:Jag har redan filmat min åktur med e-nox rör och 13/53. På filmen vart det 93 km/h ungefär. Men det har varit över hundra i sluttning ;)

Nja kan inte direkt påstå att det var varken lätt eller svårt. Gäller främst att ha ett varvilligt rör, vilket detta var. 7500 - 12500 rpm. Hade jag testat 14 / 53 hade jag mot min förmodan kunnat nå 100 då det fortfarande finns en del varv att hämta. Som sagt, 100 med bara effektrör var en grej jag också strävade emot. Men det tog snabbt slut då jag bestämde för att bygga vidare istället. :roll:

Tycker inte du ska ge upp! 96 km/h med det röret du har var över min förväntan. Tycker du ska inhandla dig ett lite mer varvilligare rör bara. Bara vad jag tycker, men det kanske bara är meningslösa ord.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Roxxen96 skrev:
Rexxy skrev:

Hebo Escape Bufanda
Ostrypt cdi

Nja kan inte direkt påstå att det var varken lätt eller svårt. Gäller främst att ha ett varvilligt rör, vilket detta var. 7500 - 12500 rpm. Hade jag testat 14 / 53 hade jag mot min förmodan kunnat nå 100 då det fortfarande finns en del varv att hämta. Som sagt, 100 med bara effektrör var en grej jag också strävade emot. Men det tog snabbt slut då jag bestämde för att bygga vidare istället. :roll:

Tycker inte du ska ge upp! 96 km/h med det röret du har var över min förväntan. Tycker du ska inhandla dig ett lite mer varvilligare rör bara. Bara vad jag tycker, men det kanske bara är meningslösa ord.
Jag kan få pipan att varva mer utan att köpa ny pipa. :) Men då är vi på överkurs.
Skriv svar