Duktigt!Roxxen96 skrev:Derbi Senda DRD Racing Limited Edition 2008.
Detta var innan jag började bygga vidare på DRDN.
Hebo Escape Bufanda
Dellorto 17,5 mm förgasare + 96 munstycke
13/53 drevning (original 11/53)
Ostrypt cdi
Original cylinder orörd, orignal insug orörd, original membran orört, original luftburk orörd (dock tagit bort skorstenet..)
Detta skedde på motorväg och det var på en lång plan raksträcka, ingen nedförsbacke.
I sluttning räknas det inte!ateland skrev:Jag har redan filmat min åktur med e-nox rör och 13/53. På filmen vart det 93 km/h ungefär. Men det har varit över hundra i sluttning
Rexxy skrev:Duktigt!Roxxen96 skrev:Derbi Senda DRD Racing Limited Edition 2008.
Hebo Escape Bufanda
Ostrypt cdi
Original cylinder orörd, orignal insug orörd, original membran orört, original luftburk orörd (dock tagit bort skorstenet..)
Detta skedde på motorväg och det var på en lång plan raksträcka, ingen nedförsbacke.
Men det var inte lätt att nå den hastigheten?
![]()
I sluttning räknas det inte!ateland skrev:Jag har redan filmat min åktur med e-nox rör och 13/53. På filmen vart det 93 km/h ungefär. Men det har varit över hundra i sluttning
Jag kan få pipan att varva mer utan att köpa ny pipa.Roxxen96 skrev:Rexxy skrev:Duktigt!Roxxen96 skrev:Derbi Senda DRD Racing Limited Edition 2008.
Hebo Escape Bufanda
Ostrypt cdi
Men det var inte lätt att nå den hastigheten?
![]()
Nja kan inte direkt påstå att det var varken lätt eller svårt. Gäller främst att ha ett varvilligt rör, vilket detta var. 7500 - 12500 rpm. Hade jag testat 14 / 53 hade jag mot min förmodan kunnat nå 100 då det fortfarande finns en del varv att hämta. Som sagt, 100 med bara effektrör var en grej jag också strävade emot. Men det tog snabbt slut då jag bestämde för att bygga vidare istället.
Tycker inte du ska ge upp! 96 km/h med det röret du har var över min förväntan. Tycker du ska inhandla dig ett lite mer varvilligare rör bara. Bara vad jag tycker, men det kanske bara är meningslösa ord.