går dåligt efter byte till effektrör

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
hanoch580
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 20 januari 2013, 04:13

går dåligt efter byte till effektrör

Inlägg av hanoch580 »

Tjena har precis bytt rör på mopeden, (Gianelli Rekord). hur som helst så varvar den inte ut helt utan den hackar när den börjar varva. Sedan så går den väldigt bra när den är kall men så fort man kommit 50meter så den har blivit varm så börjar den gå slött o hacka sig när den närmar sig toppfart

I min setup har jag just nu :

Gianelli rekord
50cc org
sport luftfilter
MVT Millenium tändning med en stylepro tändhatt misstänker tändhatten då jag tror den misständer när den blir varm eller tändstiftet.
100 huvudmunstycke
5grams vikter o resten original

Det är en piaggio nrg 04

Video: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VIeumasn ... e=youtu.be[/youtube]
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

har du bytt munstycke?
Bild
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Vad är originalmunstycke?

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

100 låter skitstort. Prova byta ner till typ 80, kanske ännu mindre.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
hanoch580
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 20 januari 2013, 04:13

Inlägg av hanoch580 »

har provat att gå ner i munstycke, stiftet är chockladbrunt nu med 100 munstycket så det är det inget fel på. hade 88 men då kom jag inte ens iväg
förresten förgasaren är en 17,5 dellorto om det nu hjälper nåt
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Har du pluggat ur röret?
hanoch580
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 20 januari 2013, 04:13

Inlägg av hanoch580 »

när jag fick röret så fanns det varken strypning i kröken v mynningen eller ljuddämparen och det stod inget när jag köpte den att det sitter någon strypning i röret

Asså när den är kall så går den riktigt bra men så fort den blir varm så börjar den hacka o gå kasst
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

hanoch580 skrev:när jag fick röret så fanns det varken strypning i kröken v mynningen eller ljuddämparen och det stod inget när jag köpte den att det sitter någon strypning i röret

Asså när den är kall så går den riktigt bra men så fort den blir varm så börjar den hacka o gå kasst
Det är ett typiskt tecken på att den går för fett.

Och att stiftet är chokladbrunt säger egentligen ingenting om du inte har genomfört rätt procedur för att få fram tändstiftsfärg.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
hanoch580
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 20 januari 2013, 04:13

Inlägg av hanoch580 »

Okej blir o köpa ett munstyckesats då !
hanoch580
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 20 januari 2013, 04:13

Inlägg av hanoch580 »

men tycker det är konstigt då jag har provat ett 88munstycke men det var alldeles för lågt så runt 95 borde duga då
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

hanoch580 skrev:men tycker det är konstigt då jag har provat ett 88munstycke men det var alldeles för lågt så runt 95 borde duga då
testa från 90-100 då :)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Skriv svar