Ta loss din dämpare och mät lite snabbt bara?NaPoleon74 skrev:Ja jag har läst att 270 mm ska vara original dämpareCaToXXo skrev:Mät hur lång din nuvarande dämpare är. 20mm höjning är lagom på en RRX imo, 40mm är påtok för mycket.
Rätt mjuka är rätt chill tycker jag men det beror väll på hur man kör också kör man snabbt i kurvor och sånt då är det ska man väl ha lite hårdare stötämpareAsddfgf4 skrev:Då kan jag ställa en idiotfråga, hur är dämpningen menad att vara? För jag hade en dämpare som bara låg och tog plats, så tänkte" äsch vafan, kan testa att byta lixom" Och denna dämparen är asgo tycker jag, iaf när jag kör asfalt, för den är mjuk och studsig typ, sätter man sig hårt på den så åker den ner sen studsar den upp igen, den andra sjönk man ner och typ stannade är nere. Vilket är bäst tycker ni, vad är dämpningen menad att vara?
Men MÄT din nuvarande dämpare först, så att du är säker på att den är 270mm. En ny dämpare kostar ju en hel del, surt om det inte blir nån skillnad.NaPoleon74 skrev: Okej tackfår nog gå med en 295mm fjäder
Har mätt och den är 270mm och det finns inga höjningssatser som passar rakt av på Rieju rrxCaToXXo skrev:Men MÄT din nuvarande dämpare först, så att du är säker på att den är 270mm. En ny dämpare kostar ju en hel del, surt om det inte blir nån skillnad.NaPoleon74 skrev: Okej tackfår nog gå med en 295mm fjäder
Det finns väl höjningssatser med, som kostar nån hundralapp, istället för att köpa en hel dämpare.