Högglanspolera giannelli 2T

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Högglanspolera giannelli 2T

Inlägg av Seenz »

Tjenare, jag har ett giannelli 2T som ser förjävligt ut. Min farsa jobbar med rostfritt och sa att dem har högglanspolering fast bara till rostfritt, och han sa att mitt rör (giannelli 2T) är järn så det går inte.

Då visade jag han denna bilden: http://img29.imageshack.us/img29/6905/sdc10139y.jpg

Och han sa att det bara är blästrat och klarlackat... Men vet ej om det stämmer som han säger.

Så jag tänkte bara undra, funkar det att högglanspolera mitt avgasrör, eller går det bara ''klarlacka'' så som han säger? (Har han rätt eller fel?)

Och hur kan jag göra annars... Har tillgång till blästring.
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

blästra sen autosol så lär det bli rätt likt :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

då lär man ha ett otroligt fint blästermedel om man ska kunna få någon vidare glans i det sen. och oavsett så måste man ju polera innan man klarlackar för annars så blir det bara en gråaktig färg på röret :)

röret på bilden är inte bara blästrat och sedan klarlackat.
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Har samma fundering..mitt ebox börjar ha ytrost och allmänt så har plåten mörknat, och sandpapper fungerar inte längre, Hur ska jag få röret att se bra ut igen?
Bild
mrderbiguy
Svårstartad skrothög

Inlägg av mrderbiguy »

Slipa ner det först och främst, allt ifrån 200-1000papper beroende hur fint man nu vill ha det :) Sen så tar du autosol och gnuggar ett bra tag :P
Derbi asså -.-
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Röret på bilden är upputsat eller så är det förkromat.

Svartstål är inge vidare att polera, man kan i princip inte få någon vidare glans i det. Du kan förkroma det annars som sagt, jag hade ett 2T som var förkromat på min gamla xtreme för herrejösses massa år sen.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

bensinskalle skrev:Röret på bilden är upputsat eller så är det förkromat.

Svartstål är inge vidare att polera, man kan i princip inte få någon vidare glans i det. Du kan förkroma det annars som sagt, jag hade ett 2T som var förkromat på min gamla xtreme för herrejösses massa år sen.
Glans bryr jag mig inge vidare om, bara det inte ser förjävligt ut som det gör nu.

Hur förkromar man förövrigt? något man kan göra själv?
Bild
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

byYn skrev:
bensinskalle skrev:Röret på bilden är upputsat eller så är det förkromat.

Glans bryr jag mig inge vidare om, bara det inte ser förjävligt ut som det gör nu.

Hur förkromar man förövrigt? något man kan göra själv?
att kroma grejer är inget man kan göra själv då sakerna doppas i olika kemiska bad för att få delarna blanka som en spegel. vi har kromat en hel del grejer till våran jänkare och jag skulle tippa på att ett rör går på ca 1000-2000kr att förkroma lite beroende på ställe och arbetet dom behöver lägga ner.

dock är det bara lite av en gissning men jag tror iaf att priset ligger någonstans där.
Skriv svar