potog skrev:cr80 lådan kommer hålla allt honda är väl byggt över lag
köp en noname och få den portad av nån som kan det kommer du vinna massa på
Om du ska trimma mycket så måste du byta tändningen. finns "racing" tändning som tillåter dig att ha kvar lampor. men byta tändning är ett måste om du vill varva mer än 10k
har inte dom här kokosan så man kan köra lampor också ....FLUBBA skrev:potog skrev:cr80 lådan kommer hålla allt honda är väl byggt över lag
Om du ska trimma mycket så måste du byta tändningen. finns "racing" tändning som tillåter dig att ha kvar lampor. men byta tändning är ett måste om du vill varva mer än 10k
tack för alla bra svar!
men vilka trim tändningar finns till mt som lämnar ljus till lampor mer än hpi?
och hpi ger bara 10w och det räcker inte för att driva mina lampor.
ja de kanske dom har ska kolla upp detpotog skrev:har inte dom här kokosan så man kan köra lampor också ....FLUBBA skrev:potog skrev:cr80 lådan kommer hålla allt honda är väl byggt över lag
tack för alla bra svar!
vad har du för lampor om man får fråga? btw du har väll ändå ett batteri
köp ett batteri då. det kostar ju inte mycketFLUBBA skrev:ja de kanske dom har ska kolla upp detpotog skrev:har inte dom här kokosan så man kan köra lampor också ....FLUBBA skrev:
tack för alla bra svar!
vad har du för lampor om man får fråga? btw du har väll ändå ett batteri![]()
fram har ja en polissport lampa med 6v/45w och bak en biltema baklampanä kör utan batteri.
Vad blir toppen då ungefär?bonnaracing skrev:ha ett batteri å kör med cr80 tändning, brukar inte va så farligt dyra... köp en athena och lämna in till nån kunnig portare, och ett avstämt avgasrör eller en cr80 krök brukar funka fint åxå
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
oke j men tror det blir en no name 45mm cylinder som jag lämnar in på portning. okej ska försöka få tag i en cr80 tändning dåbonnaracing skrev:ha ett batteri å kör med cr80 tändning, brukar inte va så farligt dyra... köp en athena och lämna in till nån kunnig portare, och ett avstämt avgasrör eller en cr80 krök brukar funka fint åxå
12-13 va jag vet skulle inte förvåna mig om dom hänger med lite över detFLUBBA skrev:oke j men tror det blir en no name 45mm cylinder som jag lämnar in på portning. okej ska försöka få tag i en cr80 tändning dåbonnaracing skrev:ha ett batteri å kör med cr80 tändning, brukar inte va så farligt dyra... köp en athena och lämna in till nån kunnig portare, och ett avstämt avgasrör eller en cr80 krök brukar funka fint åxåhur många varv klarar dom? avstämt blir det nog inte, men ska försöka leta upp en cr80 krök ochså då
Konstigt att jag kört fyra MB5 med originaltändning och toppvarv ~12000rpm då.potog skrev:men byta tändning är ett måste om du vill varva mer än 10k
Kul å se att nån har varvat 12k utan problem... Hundra på att determinism samma tändningen på mt som mb?Erik_ skrev:Konstigt att jag kört fyra MB5 med originaltändning och toppvarv ~12000rpm då.potog skrev:men byta tändning är ett måste om du vill varva mer än 10k
24mm Mikuni
4-läpps reed
Portad 45/46mm cylindrar, noname, Eurocilindro & Polini
Omsvarvad högkomptopp för att få förbränningsrum med fungerande klämspalt
Avstämt rör
5-växlad låda/CR80 6vxl
Originalkoppling modifierad för att få in 4 lameller.
Visst, originaltändningen är långt ifrån optimal på höga varvtal, och baserat på att många andra fått problem strax över 12000rpm är det nog ungefär gränsen för vad ett friskt originalsystem av den typen klarar.
Går utmärkt att porta cylindrarna. Däremot är jag inte så övertygad om röret du valt, har inte allt för mycket koll på det men det är väl mer avsett för originalcylindrar? Du borde ha nått mer avsett för den portning du väljer, eller rent av bygga avstämt rör själv.
Du har väl bara testat Mikuni kopier.... äkta fungerar klockrentpotog skrev:Kul å se att nån har varvat 12k utan problem... Hundra på att determinism samma tändningen på mt som mb?Erik_ skrev:Konstigt att jag kört fyra MB5 med originaltändning och toppvarv ~12000rpm då.potog skrev:men byta tändning är ett måste om du vill varva mer än 10k
24mm Mikuni
4-läpps reed
Avstämt rör
5-växlad låda/CR80 6vxl
Visst, originaltändningen är långt ifrån optimal på höga varvtal, och baserat på att många andra fått problem strax över 12000rpm är det nog ungefär gränsen för vad ett friskt originalsystem av den typen klarar.
Går utmärkt att porta cylindrarna. Däremot är jag inte så övertygad om röret du valt, har inte allt för mycket koll på det men det är väl mer avsett för originalcylindrar? Du borde ha nått mer avsett för den portning du väljer, eller rent av bygga avstämt rör själv.
Btw varför minkumi? Skit fögg om du frågar mig. Ända fördelen är att det är volt on med köpe insug.
Ang lameller så tror jag bara dom är tunnare. Så tror du kan ha en extra lamell i samma kopplings korg. Dock inte säker på det trotts att jag satte i en 5 lamells koppling i mt5 denna veckan
okej men tyvärr har jag inte kunskapen att bygga ett avstämt rör och att lämna in till någon kommer hamna långt över vad jag vill lägga ner på ett avgasrör. Dessutom måste det vara överliggande då det kommer bli mycket skogskörning för min del.Erik_ skrev:Konstigt att jag kört fyra MB5 med originaltändning och toppvarv ~12000rpm då.potog skrev:men byta tändning är ett måste om du vill varva mer än 10k
24mm Mikuni
4-läpps reed
Avstämt rör
5-växlad låda/CR80 6vxl
Det är samma tändsystem på MT som MB.potog skrev:Kul å se att nån har varvat 12k utan problem... Hundra på att determinism samma tändningen på mt som mb?
Btw varför minkumi? Skit fögg om du frågar mig. Ända fördelen är att det är volt on med köpe insug.
Ang lameller så tror jag bara dom är tunnare. Så tror du kan ha en extra lamell i samma kopplings korg. Dock inte säker på det trotts att jag satte i en 5 lamells koppling i mt5 denna veckan
Man behöver göra plats för den, kort sagt. Nu är det över 10 år sedan jag gjorde det, men jag svarvade av ytan den innersta lamellen glider mot, och eventuellt ytan den yttersta glider mot. Du får kolla och mäta på grejerna så du ser hur mycket extra plats som behövs, och var det är möjligt att ordna det.doggen96 skrev:vad behöver man göra för att få i en extra lamell i original kopplingen?
Det är samma tändsystem på MT som MB.potog skrev:Kul å se att nån har varvat 12k utan problem... Hundra på att determinism samma tändningen på mt som mb?
Man behöver göra plats för den, kort sagt. Nu är det över 10 år sedan jag gjorde det, men jag svarvade av ytan den innersta lamellen glider mot, och eventuellt ytan den yttersta glider mot. Du får kolla och mäta på grejerna så du ser hur mycket extra plats som behövs, och var det är möjligt att ordna det.doggen96 skrev:vad behöver man göra för att få i en extra lamell i original kopplingen?