Setup till slider STUNT!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
daniel werdien
Elmoped

Setup till slider STUNT!

Inlägg av daniel werdien »

Hej jag undrar om Stage 6 replica är bra stunt rör jag har 50cc med original förgasare.. Har 88 i munstycke och har på ett urpluggat zx just nu.

Denna hade jag tänkt köpa då http://www.twostroke.se/product.asp?product=14806

Vilket rör är bäst av dom till stunt då asså. Väldigt tacksam för svar.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

ditt är bättre som du har nu.
dannekarlsson
Elmoped

Inlägg av dannekarlsson »

Är de sant att med stage 6 pro repöica röret så axxar de jätte långsamt ?
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

dannekarlsson skrev:Är de sant att med stage 6 pro repöica röret så axxar de jätte långsamt ?
NEJ

Beror hur du ställer in variatorn och förgasaren, kan säga att med stage6 röret hade jag mycket mycket bättre accerlation en zx, men är väl nöjd med zx också.

För din del är det bättre att behålla zx då det är lågvarvigt och är bra vid ringar mm. Men 88 i munstycke låter väldigt lite? Slider har väl 84/86 orginal :roll:
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Slidercalle123 »

ROBBAN_Derbi skrev:
dannekarlsson skrev:Är de sant att med stage 6 pro repöica röret så axxar de jätte långsamt ?
NEJ

Beror hur du ställer in variatorn och förgasaren, kan säga att med stage6 röret hade jag mycket mycket bättre accerlation en zx, men är väl nöjd med zx också.

För din del är det bättre att behålla zx då det är lågvarvigt och är bra vid ringar mm. Men 88 i munstycke låter väldigt lite? Slider har väl 84/86 orginal :roll:
Precis dom har 84, har själv 92 just nu med zx röret, verkar vara perfekt. Oboybrunt på tändstiftet!
dannekarlsson
Elmoped

Inlägg av dannekarlsson »

ROBBAN_Derbi skrev:
NEJ

vad menar du med att ställa in variatorn?
menar du med vilter o kopplingsfjädrar då?

kan köpa ett stage 6 pro replica rör för 500 men har googlat lite o då skriver alla att de är ett jätte dåligt stunt rör, de axxar jätte dåligt!
EmilM98
Elmoped

Inlägg av EmilM98 »

Min har bra axx och går lätt upp på bakhjul med Stage6 PRO replica, 4.25vikter, gröna fjädrar och 95 munstycke :)
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Går att stunta med vilket rör som helst enligt mig. Går de med original så går det med vilket trimrör som helst. Men om du ändå har ZX så kör med det
dannefabian
Elmoped

Inlägg av dannefabian »

Urpluggat original rör , dragen v-ring 4g vikter , röda kopplingsfjädrar 15% hårdare tryck fjäder , ultimat stunt setup
No pain , no sucess
Skriv svar