Mystiskt problem Rieju drac med film

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
DeKoNe
Svårstartad skrothög

Mystiskt problem Rieju drac med film

Inlägg av DeKoNe »

Min moped går mycket dåligt den startar ibland när man springer igång den. Den får avgassmällar och fiser från röret. När den startar går den knappt.

Först hade jag Pvl tändning sen bytte jag till original men den vägrade att starta sen bytte jag tbx och den bete sig lika dant som nu. Jag bytte till b8es tändstift och då gick den bra fast den varvade och var inte alls pigg. Sen när jag körde i en ganska brant backe så bara dog den och böade till några gånger. Så jag misstänkte att det var för klent tändstift så bytte till ett som är anpassat till racing. Men den startade inte i huvud taget men efter ca 7 branta nedförsbackar gick den igån och den gick såhär efter det så starta den inte nån mer har kollat in i avgasporten det är en repa på cylinder men är det orsaken.

Rieju drac 03 24mm förgsare pvl tändning mk pro race 2 70cc mk pro race limited edition rör mm

Tacksam försvar
http://www.youtube.com/watch?v=igaUX-9T ... e=youtu.be
Rieju 03

Mk pro race 2
Stage6 24mm PWK
Mk pro race limited edition
Pvl tändning
Doppler vev

~120km/h
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

vad hade du ställt PVl tändningen på samt har du en jordkabel mellan ram och motor?
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
DeKoNe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DeKoNe »

Vet inte vad den är ställd på då jag inte har någon kunskap om det. Den gick ju bra ett tag och innan jag bytte gick den klockrent cdi kabblen är jordad på ramen.
Rieju 03

Mk pro race 2
Stage6 24mm PWK
Mk pro race limited edition
Pvl tändning
Doppler vev

~120km/h
Skriv svar