tatuering på minderårig

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
åj
Elmoped

tatuering på minderårig

Inlägg av åj »

Funderar på att skaffa en tatuering(nån text eller ett datum, är inte säker på vilket än)
Som jag ska ha på typ handen eller så, är bara 16 så de ska inte bli för stort då jag inte växt färdigt helt än :) en polare sa att de fanns nån tatuerare i örebro som tatuerar minderåriga med texter men vet inte vad stället heter :/ finns inte nån här som vet nån tatuerare i örebro som gör på minderåriga? Skrivet från mobilen så ursäkta om texten blev lite cp nånstans
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

dem flesta b-studior gör det. annars be din målsman hänga med och godkänner så blir det en lite bättre studio iallfall :) annars gör det alltid själv på fyllan!!!! :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Har du växt färdigt och så?
Annars borde du vänta tycker jag
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

varför MÅSTE du göra det nu?
vänta 2 år istället, och gör det på en riktig studio, så du kommer vara nöjd hela livet med
Quattro lyfe
Användarens profilbild
åj
Elmoped

Inlägg av åj »

david96 skrev:dem flesta b-studior gör det. annars be din målsman hänga med och godkänner så blir det en lite bättre studio iallfall :) annars gör det alltid själv på fyllan!!!! :)
Funderar på att göra de på nån b-studio då för vafan failar dom på att skriva ett datum då är dom värre än lillasyrran på 5år :p

Svarar på alla i den här haha för kan inte citera mer på mobilen :p
Nej jag har inte växt färdigt helt än därför jag ska ha den på handen :) med tanke på att handen typ inte kommer växa mer så :)

Jag måste inte göra det nu, men jag vill göra det nu för ska ha de som ett minne typ, och med tanke på att de bara är ett datum så behöver ja inte vara hos nåt proffs på en riktig studio utan att de blir bra :)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

åj skrev:Funderar på att skaffa en tatuering(nån text eller ett datum, är inte säker på vilket än)
Som jag ska ha på typ handen eller så, är bara 16 så de ska inte bli för stort då jag inte växt färdigt helt än :) en polare sa att de fanns nån tatuerare i örebro som tatuerar minderåriga med texter men vet inte vad stället heter :/ finns inte nån här som vet nån tatuerare i örebro som gör på minderåriga? Skrivet från mobilen så ursäkta om texten blev lite cp nånstans
Du resonerar som en apa, seriöst, varför ska du ens ha en tatuering om du inte vet vad du vill ha?

En text eller ett datum? Med tanke på hur lite du själv vet så är det en idiotisk plan och du vill antagligen ha en tatuering för att det är tufft, coolt och något du ser tuffa white trash-killar med 740 ha.

åj skrev: Funderar på att göra de på nån b-studio då för vafan failar dom på att skriva ett datum då är dom värre än lillasyrran på 5år :p
Det handlar inte om att de skriver fel datum, utan att siffrorna blir fula, krokiga, snea, inte lika höga, breda etc, finns gott om exempel på misslyckade fula tatueringar.
Nej jag har inte växt färdigt helt än därför jag ska ha den på handen :) med tanke på att handen typ inte kommer växa mer så :)
Händer växer också, samt att tatuerar du handen/handleden så kommer du bli tvungen att fylla i den igen om ett år/två och fortsätta så.
Min lillasyster tatuerade in vårt efternamn på handleden(lika idiotiskt som det du tänker göra), och fyllt i den två gånger, man tar upp mobilen 500 gånger per dag ur fickan som en ungdom, man har handskar, tröjor som skaver emot och nöter.
Jag måste inte göra det nu, men jag vill göra det nu för ska ha de som ett minne typ, och med tanke på att de bara är ett datum så behöver ja inte vara hos nåt proffs på en riktig studio utan att de blir bra :)
"minne typ", "bara ett datum", ta till det lilla du har och tänk dig för, en, två, tre, fyratusen gånger, du vet knappt själv vad du vill.
Och ett datum kan vänta tills du är 18 år/vuxit färdigt, glömmer du bort det datumet om två år så var det uppenbarligen inte så betydelsefullt för dig.
Användarens profilbild
åj
Elmoped

Inlägg av åj »

om jag resonerar som en apa som du tycker, så kan man ju säga att du är helt jävla IQ-befriad. och varför jag ska ha en tatuering för att jag ska ha det som ett minne.

jomen visst vill jag ha en tatuering för att de är så jävla coolt, du är ju helt jävla bombad du vet inte ens vem jag är, jag ska ha den som ett minne av en person ditt jävla sär.

jag menade inte att dom skulle skriva fel datum, ja händer växer också men en hand växer inte i närheten av lika mycket som t.ex. en arm, och bara för att din syster fick fylla i den och så så betyder de inte att de kommer hända för alla i hela världen.
och om du ville veta så ska jag ha den på höger hand och har mobilen i vänsterfickan tyvärr :wink:

har redan tänkt igenom det och du borde ta till de lilla du har istället, antagligen så har du inte haft nån som var nära som gått bort så jag förstår att du inte fattar att man inte bara kan vänta på nåt sånt..
Saimon
Varnad

Inlägg av Saimon »

åj skrev:om jag resonerar som en apa som du tycker, så kan man ju säga att du är helt jävla IQ-befriad. och varför jag ska ha en tatuering för att jag ska ha det som ett minne.

jomen visst vill jag ha en tatuering för att de är så jävla coolt, du är ju helt jävla bombad du vet inte ens vem jag är, jag ska ha den som ett minne av en person ditt jävla sär.

jag menade inte att dom skulle skriva fel datum, ja händer växer också men en hand växer inte i närheten av lika mycket som t.ex. en arm, och bara för att din syster fick fylla i den och så så betyder de inte att de kommer hända för alla i hela världen.
och om du ville veta så ska jag ha den på höger hand och har mobilen i vänsterfickan tyvärr :wink:

har redan tänkt igenom det och du borde ta till de lilla du har istället, antagligen så har du inte haft nån som var nära som gått bort så jag förstår att du inte fattar att man inte bara kan vänta på nåt sånt..
Du är ju bäng
Alkohol löser inga problem.
Men de gör fan inte mjölk heller!
Saimon
Varnad

Inlägg av Saimon »

åj skrev:om jag resonerar som en apa som du tycker, så kan man ju säga att du är helt jävla IQ-befriad. och varför jag ska ha en tatuering för att jag ska ha det som ett minne.

Du är ju bäng
Alkohol löser inga problem.
Men de gör fan inte mjölk heller!
Användarens profilbild
QzlaxxaRn
Elmoped

Vänta

Inlägg av QzlaxxaRn »

Vänta tills du är 18.
-LaxxaRn
Användarens profilbild
åj
Elmoped

Inlägg av åj »

Saimon skrev:
Du är ju bäng
försökte du va rolig nu eller?

förstår nu varför så många tycker tsr är skit, har fått ett svar på min fråga och resten säger antingen att jag är dum i huvet rent ut sagt eller att jag ska vänta.
frågade jag om jag ska vänta tills jag blir 18 eller om jag ska göra de nu?
nej.
frågade jag vad eran åsikt var om det?
nej.
jag frågade om nån vet nån i örebro som tatuerar minderåriga, fick ett svar på det.
men visst jag är väl den som är bäng osv, men innan ni håller på o säger så så kanske ni borde börja lära er att läsa iallafall...[/quote]
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Re: tatuering på minderårig

Inlägg av p4ck »

åj skrev:Funderar på att skaffa en tatuering(nån text eller ett datum, är inte säker på vilket än)
Blir så otroligt förbannad när jag läser sånt här.
"är bara 16 så de ska inte bli för stort då jag inte växt färdigt helt än"
Det där lilla kommer ändå se ut som skit när du är klar.

"tatuerare i örebro som tatuerar minderåriga"
Ja, dra åt helvete. Det kallas hemmatatuerare. Dummare skit kan du ju tamefan leta efter. Ge fan i att tatuera in något som du inte ens har kommit på vad du ska ha, särskilt inte hos en hemmatatuerare.

Här har du två artiklar om hemmatatuering.
http://na.se/nyheter/orebro/1.2188539-- ... till-atal-
http://na.se/nyheter/orebro/1.2187297-i ... n-tatuerar

Jag har riktigt svårt att tro att det finns en seriös tatueringslokal/firma som tatuerar minderåriga.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
åj
Elmoped

Inlägg av åj »

"Det där lilla kommer ändå se ut som skit när du är klar. "
vill då att du ska veta att jag känner rätt så många som har gjort "hemmatatueringar" och kan lova att dom ser då fan inte ut som skit!

"Det kallas hemmatatuerare."
nej, hemmatatuerare är en helt annan sak, hemmatatuerare är en som tatuerar folk hemma privat, finns tatueringsfirmor som tatuerar minderåriga också och dom är inte "hemmatatuerare".

ja två artiklar där två personer råder att inte göra "hemmatatuering"
dom RÅDER, det finns alltid en risk för massa skit, även på en riktig proffs tatuerare.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Detta är helt klart det första du ska tänka ut. Du ska vara helt säker på vad du vill ha, och exakt hur du vill ha det.
Gå inte till nån som skissar ihop nåt som du tänker för dig själv "ja, det kanske skulle va vettigt" utan du ska tänka "fyfan vad fint, detta vill jag ha på mig resten av livet".

Dina händer kommer växa om du inte är mer än 16 år, inget snack om saken.

Du vill skaffa en från valfri "b-studio" som kanske inte blir helt perfekt. Vill du ha en halvkass tatuering som du påminns av resten av ditt liv, flera gånger om dagen varenda gång du kollar på din hand? Jag tvivlar starkt.

Just sayin'.

PS: Man blir inte coolare eller får mer respekt för att man skaffar en tatuering. Då är det bättre att du köper ett flak coca-cola för pengarna och bjuder dina polare.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

åj skrev:"Det där lilla kommer ändå se ut som skit när du är klar. "
vill då att du ska veta att jag känner rätt så många som har gjort "hemmatatueringar" och kan lova att dom ser då fan inte ut som skit!

"Det kallas hemmatatuerare."
nej, hemmatatuerare är en helt annan sak, hemmatatuerare är en som tatuerar folk hemma privat, finns tatueringsfirmor som tatuerar minderåriga också och dom är inte "hemmatatuerare".

ja två artiklar där två personer råder att inte göra "hemmatatuering"
dom RÅDER, det finns alltid en risk för massa skit, även på en riktig proffs tatuerare.
Ditt första citat var till det att du fortfarande växer, det lilla kommer se ut som skit när du växt klart.

Som sagt, tvivlar starkt på att det finns en seriös firma som tatuerar minderåriga
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
åj
Elmoped

Inlägg av åj »

CaToXXo skrev:
Detta är helt klart det första du ska tänka ut. Du ska vara helt säker på vad du vill ha, och exakt hur du vill ha det.
Gå inte till nån som skissar ihop nåt som du tänker för dig själv "ja, det kanske skulle va vettigt" utan du ska tänka "fyfan vad fint, detta vill jag ha på mig resten av livet".

Dina händer kommer växa om du inte är mer än 16 år, inget snack om saken.

Du vill skaffa en från valfri "b-studio" som kanske inte blir helt perfekt. Vill du ha en halvkass tatuering som du påminns av resten av ditt liv, flera gånger om dagen varenda gång du kollar på din hand? Jag tvivlar starkt.

Just sayin'.

PS: Man blir inte coolare eller får mer respekt för att man skaffar en tatuering. Då är det bättre att du köper ett flak coca-cola för pengarna och bjuder dina polare.
handen kommer inte växa så mycket mer då jag inte har mycket kvar tills jag är färdig växt, så det är nog minsta problemet, så bara för att man tatuerar sig på nån "b-studio" så måste tatueringen bli dålig? tvivlar starkt på det du, läser du lite högre upp så ser du nog att jag känner folk som har "hemmatatuerat" sig som blev bra, inte en enda tatuering har blivit ful som du påstår de kommer bli.
och "PS: Man blir inte coolare eller får mer respekt för att man skaffar en tatuering. Då är det bättre att du köper ett flak coca-cola för pengarna och bjuder dina polare." om du hade slutat lata dig o läst lite mer så hade du sett att jag ska ha den som ett minne av en person och inte för att de ska vara "coolt"
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

åj skrev: handen kommer inte växa så mycket mer då jag inte har mycket kvar tills jag är färdig växt, så det är nog minsta problemet, så bara för att man tatuerar sig på nån "b-studio" så måste tatueringen bli dålig? tvivlar starkt på det du, läser du lite högre upp så ser du nog att jag känner folk som har "hemmatatuerat" sig som blev bra, inte en enda tatuering har blivit ful som du påstår de kommer bli.
och "PS: Man blir inte coolare eller får mer respekt för att man skaffar en tatuering. Då är det bättre att du köper ett flak coca-cola för pengarna och bjuder dina polare." om du hade slutat lata dig o läst lite mer så hade du sett att jag ska ha den som ett minne av en person och inte för att de ska vara "coolt"
Jag skiter fullständigt i om du tatuerar dig eller inte, jag försökte bara få dig att inte göra nåt dumt. Du har inte läst ordentligt vad jag skrivit i mitt inlägg så, jag ska inte säga nåt mer om det då du inte bryr dig.

Sluta upp att vara så uppkäftig mot alla, du har inte gjort ett enda jävla trevligt inlägg i den här tråden. Vad tjänar du på att vara otrevlig mot folk, bara för att dom försöker få dig att tänka?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

åj skrev:
david96 skrev:dem flesta b-studior gör det. annars be din målsman hänga med och godkänner så blir det en lite bättre studio iallfall :) annars gör det alltid själv på fyllan!!!! :)
Funderar på att göra de på nån b-studio då för vafan failar dom på att skriva ett datum då är dom värre än lillasyrran på 5år :p

Lägger mig inte i vad du gör eller när, men du ska tänka på en sak. Handen är ett ställe du inte kan dölja och det kan dra med sig negativa grejer. Att söka jobb med en sån tatuering är inget positivt. Vissa jobb kommer du bli nekad på pga den.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
åj
Elmoped

Inlägg av åj »

DEA!! skrev:
åj skrev:

Lägger mig inte i vad du gör eller när, men du ska tänka på en sak. Handen är ett ställe du inte kan dölja och det kan dra med sig negativa grejer. Att söka jobb med en sån tatuering är inget positivt. Vissa jobb kommer du bli nekad på pga den.
vet att de inte går att dölja på handen, och blir man nekad av ett jobb på grund av en tatuering man har som ett minne av en person så är de inte nå bra jobb de inte.. men går fordon så tror inte att de finns nån som nekar mig på grund av en tatuering i det området av jobb så de är lugnt på det viset :)

och till CaToXXo, "Sluta upp att vara så uppkäftig mot alla, du har inte gjort ett enda jävla trevligt inlägg i den här tråden. Vad tjänar du på att vara otrevlig mot folk, bara för att dom försöker få dig att tänka?"
om du kollar riktigt noga så ser du att dom är otrevliga mot mig från början så då kan dom räkna med ett otrevligt svar tillbaka, har redan tänkt så de behöver dom inte bry sig om, enda saken jag ville veta var om nån visste nån i örebro som tatuerar minderåriga.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Dålig attityd här, tagga ner lite kanske! Allihopa!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Mitt personliga råd. Bestäm dig först för ett riktigt motiv, du ska va 300% säker på vad du ska ha. Du letar även upp en tatuerare som vet vad hen gör, och du ska även se till och vara säker på designen.

När du bestämt dig för detta, då väntar du, om du fortfarande är lika säker på att du vill göra de efter 18 månader. DÅ är de ett bra beslut. Kom ihåg, en tatuering är inget tillfälligt, den sitter där hela livet. Den slits, ser sämre ut osv. Gör ingen sånt snabbt, tänk över de.

Som rexxy säger, lugna ner er.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
åj
Elmoped

Inlägg av åj »

MrAndersson skrev:Mitt personliga råd. Bestäm dig först för ett riktigt motiv, du ska va 300% säker på vad du ska ha. Du letar även upp en tatuerare som vet vad hen gör, och du ska även se till och vara säker på designen.

När du bestämt dig för detta, då väntar du, om du fortfarande är lika säker på att du vill göra de efter 18 månader. DÅ är de ett bra beslut. Kom ihåg, en tatuering är inget tillfälligt, den sitter där hela livet. Den slits, ser sämre ut osv. Gör ingen sånt snabbt, tänk över de.

Som rexxy säger, lugna ner er.
vet vad de ska stå för nåt men vet inte riktigt vad det ska vara för stil än, så ska såklart hitta ett som ser bra ut först, ska kolla runt lite och försöka hitta en så bra tatuerare som de går som skulle kunna göra på mig.
såfort ja har en stil som ser riktigt bra, kommer nog ta ett tag innan ja hittar en jag verkligen vill ha, så får jag väl vänta någon/några månader iaf, men kommer nog inte vänta så länge som 18månader bara.
Användarens profilbild
Rydholms
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rydholms »

Jävligt idiotiskt att tatuera sig när man är minderårig.
Själv är man 15 år och ville ha det i somras för trodde det var "coolt"

Sen börja jag tänka på nackdelarna,
Jag kanske är JÄTTE SÄKER på att jag vill ha en tatuering men samtidigt tänk om jag bli missnöjd sen? Vad fan ska man göra då?
Kroppen växer fortfarande och tatueringen kommer se ut som ett äckligt helvete tillslut.
Så vänta med de :)
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

för att svara på din fråga.

det finns nästan ingen seriös tatueringsstudio som tatuerar minderåriga som kommer inspringande i en studio och säger att dom vill ha en tatuering,dock så förekommer det på en del ställen att man kan få tatuera sig om ens förälder närvarar och tillåter det. men det är långt ifrån alla studios som går med på det trots att föräldrarna tillåter det och då är det 18år som gäller oavsett vad föräldrarna tycker om det och så är det på MÅNGA ställen.

du får helt enkelt höra runt bland olika studios och fråga vad dom har för regler osv men jag råder dig att verkligen tänka igenom din tatuering innan för det är ju som sagt något du bär med dig hela livet.
jag är själv 18år i dagsläget och jag kan då säga att vissa saker som jag var 100% säker på när jag var 16 tycker jag är fullkomligt korkade idag och har lagt åt sidan för länge sen..

det jag vill försöka säga är att i den ålder vi är nu så förändras vi otroligt mycket för varje år som går. vi utvecklas och ändrar värderingar stup i kvarten. vi ser saker på nya sätt ju äldre vi blir och det som kanske verkade självklart för 2 år sedan känns som en riktigt dum ide idag. ju äldre vi blir desto större förmåga får vi att fatta kloka beslut. det är lätt hänt att man blir väldigt impulsiv som tonåring och jag har själv gjort många val i livet som jag har ångrat senare, men för det mesta så är det sådana ting som man kan glömma och sedan gå vidare i livet,en tatuering däremot kommer du ha när du är 20år,30år,40år osv och ända fram tills den dag då du ligger på din dödsbädd. så ta dig en funderare på vad du kommer tycka om din tatuering när du är tex 40år,kommer det fortfarande att vara en sånn bra ide?

nu tycker jag ju inte att det är något direkt fel på din ide på att tatuera in ett datum på någon som kanske har gått bort som stod dig nära? dock så tycker jag att placeringen är dum men det är ju min personliga åsikt. Om vi säger så här,det enda du vet om din framtid är att du kommer att dö. du kanske inte alls kommer att hålla på med fordon som yrke utan istället väljer att vidareutbilda dig till något annat där synliga tatueringar inte är att föredra. och tänk om den dagen kommer då du sitter på en anställningsintervju och dom väljer bort dig och anställer en annan trots att du hade bättre meriter pga den lilla tatueringen på din hand, visst skulle det vara surt eller hur?

Med tanke på hur du har svarat folk i tråden som bara har försökt att komma med goda råd så tycker jag att du faktiskt gör bäst i att vänta tills du åtminstone fyller 18 för man hinner mogna otroligt mycket på bara 2 år.
om du nu tvunget ska göra den på handen så känns det faktiskt mest som att du vill visa upp den för alla andra snarare än att du vill ha den som ett minne.
minnen bär man med sig inombords,inte på huden..
Skriv svar