Nej , det behövs inte.runz skrev:jag har tänkt mej köpa en midrace 70 cylinder och 24mm förgasare till .. jag har då också tänkt mej att blanda oljan i bensinen för att vara så säker som möjligt .. jag undrar om jag måste ha någon speciell förgasare för jag ska blanda direkt i bensinen ? ..
jaha okej vilken storlek då ?Dz2 skrev:Nej , det behövs inte.runz skrev:jag har tänkt mej köpa en midrace 70 cylinder och 24mm förgasare till .. jag har då också tänkt mej att blanda oljan i bensinen för att vara så säker som möjligt .. jag undrar om jag måste ha någon speciell förgasare för jag ska blanda direkt i bensinen ? ..
Men 24mm kan vara lite stort för midrace om du inte är bra på att ställa in.
aaaha okej tackbensinskalle skrev:ja skulle ha satsat på en 21 mm, lagom till 70 cc midrace
24 mm går bra de också, men man vinner inget direkt på de så länge man inte gör port arbeten
19 mm går riktigt bra till sport 70 cc
vill du blanda i tanekn så behövs ingen speciell förgasare nej. köper du en förgasare som är gjord för separat oljetank så behöver du bara plugga igen en liten slangnippel
Sen finnsde ju många föggar som går att köpa utan oljenippel, de brukar stå i beskrivningen om man måste blanda tank eller inte !