Speciell förgasare ?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
runz
Elmoped

Speciell förgasare ?

Inlägg av runz »

jag har tänkt mej köpa en midrace 70 cylinder och 24mm förgasare till .. jag har då också tänkt mej att blanda oljan i bensinen för att vara så säker som möjligt .. jag undrar om jag måste ha någon speciell förgasare för jag ska blanda direkt i bensinen ? .. :P
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp

Re: Speciell förgasare ?

Inlägg av Dz2 »

runz skrev:jag har tänkt mej köpa en midrace 70 cylinder och 24mm förgasare till .. jag har då också tänkt mej att blanda oljan i bensinen för att vara så säker som möjligt .. jag undrar om jag måste ha någon speciell förgasare för jag ska blanda direkt i bensinen ? .. :P
Nej , det behövs inte.
Men 24mm kan vara lite stort för midrace om du inte är bra på att ställa in.
~OWR~ One Wheel riders ;)
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
runz
Elmoped

Re: Speciell förgasare ?

Inlägg av runz »

Dz2 skrev:
runz skrev:jag har tänkt mej köpa en midrace 70 cylinder och 24mm förgasare till .. jag har då också tänkt mej att blanda oljan i bensinen för att vara så säker som möjligt .. jag undrar om jag måste ha någon speciell förgasare för jag ska blanda direkt i bensinen ? .. :P
Nej , det behövs inte.
Men 24mm kan vara lite stort för midrace om du inte är bra på att ställa in.
jaha okej vilken storlek då ? :P
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

19-21mm?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

ja skulle ha satsat på en 21 mm ;) , lagom till 70 cc midrace

24 mm går bra de också, men man vinner inget direkt på de så länge man inte gör port arbeten

19 mm går riktigt bra till sport 70 cc ;)

vill du blanda i tanekn så behövs ingen speciell förgasare nej. köper du en förgasare som är gjord för separat oljetank så behöver du bara plugga igen en liten slangnippel ;)

Sen finnsde ju många föggar som går att köpa utan oljenippel, de brukar stå i beskrivningen om man måste blanda tank eller inte ! ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
runz
Elmoped

Inlägg av runz »

bensinskalle skrev:ja skulle ha satsat på en 21 mm ;) , lagom till 70 cc midrace

24 mm går bra de också, men man vinner inget direkt på de så länge man inte gör port arbeten

19 mm går riktigt bra till sport 70 cc ;)

vill du blanda i tanekn så behövs ingen speciell förgasare nej. köper du en förgasare som är gjord för separat oljetank så behöver du bara plugga igen en liten slangnippel ;)

Sen finnsde ju många föggar som går att köpa utan oljenippel, de brukar stå i beskrivningen om man måste blanda tank eller inte ! ;)
aaaha okej tack :) får bli någonslags 70cc mellan 1400-2000kr.. vet inte vilken.. sen 21mm förgasare oxå :)
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

vill du ha lite mer tips om hur du blandar osv så finns det en artikel i arkivet bara söka :D
Låst