Marzocchi 40mm USD, olja?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög

Marzocchi 40mm USD, olja?

Inlägg av fredcog »

Hej!

Jag har köpt en ny framgaffel till Derbi DRD racing, den nya gaffeln är den som sitter på en CH racing alltså en Marzocchi 40mm USD om jag it har fel?

Men nu till problemet det ena gaffel benet verkar inte ha någon verkan jag kan botta den för hand medans den andra verkar mer normal. Eftersom packboxarna verkar riktigt fina och det läker inget kan det vara att jag har för lite olja?
Om det nu är detta skulle jag vilja veta om nån vet vilken olja (viskotet) och hur mycket? Har försökt hitta detta på nätet men hitta inget vettigt.
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Re: Marzocchi 40mm USD, olja?

Inlägg av potog »

fredcog skrev:Hej!

Jag har köpt en ny framgaffel till Derbi DRD racing, den nya gaffeln är den som sitter på en CH racing alltså en Marzocchi 40mm USD om jag it har fel?

Men nu till problemet det ena gaffel benet verkar inte ha någon verkan jag kan botta den för hand medans den andra verkar mer normal. Eftersom packboxarna verkar riktigt fina och det läker inget kan det vara att jag har för lite olja?
Om det nu är detta skulle jag vilja veta om nån vet vilken olja (viskotet) och hur mycket? Har försökt hitta detta på nätet men hitta inget vettigt.
om den behöver mer olja... så har den antagligen läckt.

töm den å häll i så mycket som det va i det fungerande gaffel benet :)

vad för olja du ska ha har jag ingen arning om :S
vem fan e lennart?
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

stötdämparolja kanske?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Showa usd gafflarna har fjäder i ena benet men olja i det andra= ett studsigt och ett mjukt för bra vägrepp.
Om det är samma på denna gaffeln vet jag inte
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredcog »

Persson97 skrev:Showa usd gafflarna har fjäder i ena benet men olja i det andra= ett studsigt och ett mjukt för bra vägrepp.
Om det är samma på denna gaffeln vet jag inte
Detta har jag hört! Så fort jag har svarvat om hjulaxelen så ska jag ut och köra och känna på den!

Och om det var lite oklart vad jag fråga här var det om nån vet hur mycket och vilken viskotet oljan ska ha :) Om jag nu ska byta
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Skriv svar