Lätt mc - Tråden

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Albin414 skrev:Lite frågor om MC-korten.

Hur är det med om man ska byta upp sig från A1 till A2, krävs det bara en uppkörning?
Ja.
Hur är det med A2 till A, krävs det bara en uppkörning där med eller hur är det?
Ja.
Vad kostar ett A1 körkort i snitt?
Finns ingen statistisk på det, mellan 8.000 till 20.000 skulle jag säga, mycket beroende på hur mycket du kört tidigare(du har fördel av tidigare erfarenhet på landsvägar och stadstrafik, men samtidigt kommer du göra fel.), samt om du har en egen hoj och möjlighet till att mängd träna lågfartsbanan som är en svåraste imo.
Fortfarande värt att ta A1 ifall man fyllde 17 i April?
Nej, du lär nog hinna få körkortet i september/oktober eftersom det brukar vara rätt fullbokat överallt, visst hojåka är skitroligt om man gillar det, men det är korkat och blir bara dyrt.

För du KOMMER bli tvungen att övningsköra med skolan för att ta A2-kort, du kommer vara tvungen att träna på lågfartsbanan, jag kör runt med en äcklig jävla fitt Suzuki Bandit på 220-230 kilo, stor skillnad jämfört med en 125a eller min motard som väger 130(?) kilo och har hög tyngd punkt.
Användarens profilbild
Albin414
Elmoped

Inlägg av Albin414 »

p0d1 skrev:
Albin414 skrev:Lite frågor om MC-korten.

Hur är det med om man ska byta upp sig från A1 till A2, krävs det bara en uppkörning?
Ja.
Hur är det med A2 till A, krävs det bara en uppkörning där med eller hur är det?
Ja.
Vad kostar ett A1 körkort i snitt?
Finns ingen statistisk på det, mellan 8.000 till 20.000 skulle jag säga, mycket beroende på hur mycket du kört tidigare(du har fördel av tidigare erfarenhet på landsvägar och stadstrafik, men samtidigt kommer du göra fel.), samt om du har en egen hoj och möjlighet till att mängd träna lågfartsbanan som är en svåraste imo.
Fortfarande värt att ta A1 ifall man fyllde 17 i April?
Nej, du lär nog hinna få körkortet i september/oktober eftersom det brukar vara rätt fullbokat överallt, visst hojåka är skitroligt om man gillar det, men det är korkat och blir bara dyrt.

För du KOMMER bli tvungen att övningsköra med skolan för att ta A2-kort, du kommer vara tvungen att träna på lågfartsbanan, jag kör runt med en äcklig jävla fitt Suzuki Bandit på 220-230 kilo, stor skillnad jämfört med en 125a eller min motard som väger 130(?) kilo och har hög tyngd punkt.
Läste nu att man får börja övningsköra A2 när man är 17 år och 6 månader så då är det ju verkligen ingen idé, det är ju bara 4 månader kvar.
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Albin414 skrev: Läste nu att man får börja övningsköra A2 när man är 17 år och 6 månader så då är det ju verkligen ingen idé, det är ju bara 4 månader kvar.
Oktober dvs, du kommer inte hinna börja övningsköra för A2 i vilket fall, eller du lär ju hinna men är bara onödigt att börja på hösten, tappa allt under vintern för att sen börja.

När 2014 börjar, runt mars/april börjar de övningsköra med MC, så är du där, redo att boka massvis med körlektioner, pluggar sönder teorin på vintern och fixar risk1an och risk2an i år, så har du det klart!

Edit : Förutsatt att du kan köra ett tvåhjuligt fordon.
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

Någon som är intresserad av en GasGas 125 SM? För er som vet att jag köpte den för inte så länge sen så har mitt intresse för bil ökat och jag kör inte så mycket längre, därför kan jag tänka mig att sälja den till rätt pris.
Användarens profilbild
Albin414
Elmoped

Inlägg av Albin414 »

p0d1 skrev:
Albin414 skrev: Läste nu att man får börja övningsköra A2 när man är 17 år och 6 månader så då är det ju verkligen ingen idé, det är ju bara 4 månader kvar.
Oktober dvs, du kommer inte hinna börja övningsköra för A2 i vilket fall, eller du lär ju hinna men är bara onödigt att börja på hösten, tappa allt under vintern för att sen börja.

När 2014 börjar, runt mars/april börjar de övningsköra med MC, så är du där, redo att boka massvis med körlektioner, pluggar sönder teorin på vintern och fixar risk1an och risk2an i år, så har du det klart!

Edit : Förutsatt att du kan köra ett tvåhjuligt fordon.
Så i år ska jag inte börja med nånting, förutom läsa teorin på vintern?

Och satsa på A2 istället såklart.
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Albin414 skrev: Så i år ska jag inte börja med nånting, förutom läsa teorin på vintern?

Du kan börja med att läsa teorin redan nu till exempel och ha det i skallen helt och hållet, sen avlägga ett prov i vinter eller så, ifall du inte klarar dig så slipper du stressa.

Samt kan du göra riskutbildningarna, både riskettan och risktvåan(om du kan köra BRA!), då har du det avklarat, du slipper hålla på och boka det 2014 och kan fokusera allt på körningen bara.

Det kan även kännas bättre för plånboken istället för att göra allt i en klump, lämnar ett stort hål i plånboken istället för flera små.
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

Har tänkt på en sak som en polis sa till min polare när han blev stoppad, då polisen så åt han att mopeden var trimmad så den klassades som lätt mc, men om man har lättmc kort får man köra trimmad moppe då? :S
Hä han't full ge nå ampa å vänt'sje!!
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Granberg skrev:Har tänkt på en sak som en polis sa till min polare när han blev stoppad, då polisen så åt han att mopeden var trimmad så den klassades som lätt mc, men om man har lättmc kort får man köra trimmad moppe då? :S
Tror du bara åker dit för att ha kört ett oregistrerat fordon, alltså böter.
Landsten
Elmoped

Inlägg av Landsten »

Tjenare grabbar!

Har nu övertalat mina päron att få lov att skaffa lätt motorcykel.

Vet dock inte vad jag ska satsa på för hojj bara... Dom jag är mest sugen på är Yamaha YZF125R, KTM DUKE och KTM EXC 125, det är ju helt olika hojjar.

Vilken tror ni man kommer ha roligast med?
Kommer använda den fram och tillbaka från träning, köra till släkt och vänner och busköra.

Kom med argument både plus och minus, även förslag på andra hojjar

Mvh
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

Landsten skrev:Tjenare grabbar!

Vet dock inte vad jag ska satsa på för hojj bara... Dom jag är mest sugen på är Yamaha YZF125R, KTM DUKE och KTM EXC 125, det är ju helt olika hojjar.

Kommer använda den fram och tillbaka från träning, köra till släkt och vänner och busköra.

Mvh

tycker du ska satsa på en gasgas ;)
Hä han't full ge nå ampa å vänt'sje!!
AeroxCalle
Elmoped

Inlägg av AeroxCalle »

Mvh
Tycker helt klart att Ktm Duke verkar häftigast! Därmot om du ska köra i skogen osv så ska du nog köpa exc:n men satsa på en Ktm... Bra kvalla på dom maskinerna!
boomblaster
Elmoped

Inlägg av boomblaster »

nu är hojen ute!
http://www.blocket.se/stockholm/Aprilia ... 7.htm?ma=1
ska väl slänga ut rsn på blocket snart oxå!
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

AeroxCalle skrev:

Mvh
Tycker helt klart att Ktm Duke verkar häftigast! Därmot om du ska köra i skogen osv så ska du nog köpa exc:n men satsa på en Ktm... Bra kvalla på dom maskinerna!

köp inte duke... seg som en ostrypt moppe
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Seenz »

Tjenare, skulle in och boka mc kurs idag. Då sa hon att ett pris kostar 6990kr för allt, sen kryssa hon den och sa: men den kan du glömma. Så visade hon och sa att det kommer kostar ca 15-20k att ta körkortet.
Jag vettefan vad hon menade med allt och jag sa till henne att jag kör cross moped och har kört mc förr och sånt osv....
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
xPast
Elmoped

Inlägg av xPast »

Vilken Cagiva Mito ska man ha? Vilken årsmodell? (Starkast, snabbast, helt enkelt vilket som är bäst :P )
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

xPast skrev:Vilken Cagiva Mito ska man ha? Vilken årsmodell? (Starkast, snabbast, helt enkelt vilket som är bäst :P )
Är inte helt 100 men det kan inte vara någon stor skillnad på dom, ta nyaste om du har råd.
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Seenz skrev:Tjenare, skulle in och boka mc kurs idag. Då sa hon att ett pris kostar 6990kr för allt, sen kryssa hon den och sa: men den kan du glömma. Så visade hon och sa att det kommer kostar ca 15-20k att ta körkortet.
Jag vettefan vad hon menade med allt och jag sa till henne att jag kör cross moped och har kört mc förr och sånt osv....
Be satmaran dra åt helvete, de försöker bara blåsa dig på pengar.

Teori-lektioner kan du skita i, köp böckerna och läs igenom, finns app till Iphone vad jag har LÄST med körkortsfrågor, träna på det om möjlighet finns.

Boka ett par körlektioner i taget, ta två eller tre åt gången sen bokar du ett par stycken igen, känner du att det faktiskt går bra på körlektionerna så pushar du och säger att du vill ge dig ut i trafik och börja köra, se till att vara påstridig och inte en tillbakadragen mupp som kommer pröjsa 20k för ditt körkort.

Sen att du har körvana från cross, moped och mc kommer ge dig fördel när det kommer till att kontrollera, kunna växla, bromsa.
Men du kommer fortfarande brista på saker, kurvtagning, körning på grus, liten landsväg, stor landsväg, rondeller och massa småfel du kan bli kuggad för på uppkörningen.
xPast skrev:Vilken Cagiva Mito ska man ha? Vilken årsmodell? (Starkast, snabbast, helt enkelt vilket som är bäst :P )
Satsa på en CBR125 istället.
Användarens profilbild
xPast
Elmoped

Inlägg av xPast »

Xpressen skrev:
Är inte helt 100 men det kan inte vara någon stor skillnad på dom, ta nyaste om du har råd.
Tänkte på att vissa är 7-växlade och folk föredrog den tror jag. -99 är den första 6-växlade miton har jag för mig, rätta mig om jag har fel. Men hur viktigt är det med 7-växlat egentligen? Min spekulation är att man kanske inte behöver varva lika mycket eftersom det finns en växel till. :)
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

p0d1 skrev:
Albin414 skrev: Så i år ska jag inte börja med nånting, förutom läsa teorin på vintern?

Du kan börja med att läsa teorin redan nu till exempel och ha det i skallen helt och hållet, sen avlägga ett prov i vinter eller så, ifall du inte klarar dig så slipper du stressa.

Samt kan du göra riskutbildningarna, både riskettan och risktvåan(om du kan köra BRA!), då har du det avklarat, du slipper hålla på och boka det 2014 och kan fokusera allt på körningen bara.

Det kan även kännas bättre för plånboken istället för att göra allt i en klump, lämnar ett stort hål i plånboken istället för flera små.
Det är dumt att avlägga ett prov i vinter då dom ändrat det där och slagit ihop att till ett "Kunskapsprov". Det innebär att du måste klara både uppkörning och teori inom 2 månader från varandra.
Källa: http://korkortonline.se/fakta/teoriprov/
Granberg skrev:Har tänkt på en sak som en polis sa till min polare när han blev stoppad, då polisen så åt han att mopeden var trimmad så den klassades som lätt mc, men om man har lättmc kort får man köra trimmad moppe då? :S
Det "stämmer". Du har rätt att framför upp till 125cc med A1-kort. Det du däremot skulle åka dit på är troligen detta:
Framförande av oregistrerat fordon
Framförande av oförsäkrat fordon (Du har försäkrat en moppe inte mc)

Möjligen även Framförande av obesiktigat fordon då en lätt-mc ska besiktigas. Kan dock inte styrka den teorin.
Brk
Elmoped

___

Inlägg av Brk »

___
Senast redigerad av Brk den 30 juli 2013, 10:34, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Marcus ström
Svårstartad skrothög

Inlägg av Marcus ström »

Jag har två frågor, vilken är den bästa 125:an för ca 20k? Kraven är att det ska vara en montard/enduro. Och toppa minst 115-120.

Hur är reglerna för att övningsköra privat?, måste min pappa gå handledarkurs?, vi har gått kursen för bil om det spelar någon roll :)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Marcus ström skrev:Jag har två frågor, vilken är den bästa 125:an för ca 20k? Kraven är att det ska vara en montard/enduro. Och toppa minst 115-120.

Hur är reglerna för att övningsköra privat?, måste min pappa gå handledarkurs?, vi har gått kursen för bil om det spelar någon roll :)
DT125R skulle jag säga.
Skottsäker motor, reservdelar finns det gott om då dens motor är väldigt vanlig i gokarts m.m.

Toppar 115 km/h plan strypt, 140 ostrypt, runt 22-24 hk då, fyrtakt kan du skita i IMO, tvåtakt låter bättre också.

För att övningsköra privat så måste du och din pappa ansöka om det tillsammans, ni fyller i eran uppgifter på nätet o får en blanket hem.
Kravet är att han har haft körkort i fem år de senaste tio åren(?) och inte begått några allvarliga trafikbrott.
Användarens profilbild
Marcus ström
Svårstartad skrothög

Inlägg av Marcus ström »

Dt:n har jag kollat på, men det finns väldigt ont om dom på blocket för tillfället, 2-takt vill jag ha 4-takt går jävligt slött vad jag har hört.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Inlägg av Jakzu »

Tjo, har nu tröttnat på moppe och funderar på att skaffa lätt mc. Först ville jag bara ha 2-takt men nu såg jag denna. http://www.blocket.se/jonkoping/SuperMo ... ?ca=16&w=2
Ganska bra pris eller? :roll:
Nu till min fråga, hur mycket slöare är 4-takt än 2-takt? Och funkar det bra med luftkylt?
Nämn gärna lite för och nackdelar med de båda sorterna :) Är helt ny på mc :wink:

Tack på förhand/jacob
Användarens profilbild
xPast
Elmoped

Inlägg av xPast »

Jakzu skrev:Tjo, har nu tröttnat på moppe och funderar på att skaffa lätt mc. Först ville jag bara ha 2-takt men nu såg jag denna. http://www.blocket.se/jonkoping/SuperMo ... ?ca=16&w=2
Nu till min fråga, hur mycket slöare är 4-takt än 2-takt? Och funkar det bra med luftkylt?
Nämn gärna lite för och nackdelar med de båda sorterna :) Är helt ny på mc :wink:

Tack på förhand/jacob
Är inte duktig på det här men lite självklar information kan jag komma med :)
4-taktarna drar ju mindre alltså miljövänligare och du kommer längre på en tank. 2-taktarna kan du ta bort strypningarna så att den går märkbart bättre, 4taktarna blir det inte mycket i skillnad om du tar bort strypningarna. Sen så är det lite vilket ljud man gillar också men det kan man fixa med ett annat rör ;)
Haha hoppas något hjälpte i alla fall :)
//Mr.Obvious
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Jakzu skrev:Tjo, har nu tröttnat på moppe och funderar på att skaffa lätt mc. Först ville jag bara ha 2-takt men nu såg jag denna. http://www.blocket.se/jonkoping/SuperMo ... ?ca=16&w=2

Tack på förhand/jacob
Skulle inte överväga en sekund att köpa den, seriöst, ska du köpa 125a, köp tvåtakt eller skit i. Seriöst, har du en liten vassare moped med rör, förgasare, drev och annan cylinder så är du jämnlik med en fyrtaktare.

Googlade lite, verkar som den där fula saken har 5 kw, vilket är typ 7 hk, vilket inte verkar omöjligt, Yamaha 4takts-motor säger inget.

Fyrtakt = Moped i original utförande.
Tvåtakt = Moped med rör, förgasare, bättre anpassad dreving, typ.
En jävla stor skillnad om du kör tvåtaktaren ostrypt, vilket det är fast du kör strypt som jag gjorde.

Jag drog nog alla fyrtaktare som jag kört med i 125-klassen och tycker synd om dessa stackare som hade en fyrtaktare som låter som en symaskin med originalsystem, går skit, men deras argument är "min hoj drar mindre än din", so what? 0,2 dl per mil, sluta rök upp ett paket om dagen, sluta köpa godis och småhandla skit hela tiden så har du sparat in på den summan i slutändan.

För 13.000 kronor så hittar du en DT125a i småkasst skick, jag sålde min för 13,5 i tipptopp skick, trots att sunkiga skrothögar ligger ute för samma pris.
Användarens profilbild
Jakzu

Inlägg av Jakzu »

p0d1 skrev:

Tack på förhand/jacob
Skulle inte överväga en sekund att köpa den, seriöst, ska du köpa 125a, köp tvåtakt eller skit i. Seriöst, har du en liten vassare moped med rör, förgasare, drev och annan cylinder så är du jämnlik med en fyrtaktare.

Googlade lite, verkar som den där fula saken har 5 kw, vilket är typ 7 hk, vilket inte verkar omöjligt, Yamaha 4takts-motor säger inget.

Fyrtakt = Moped i original utförande.
Tvåtakt = Moped med rör, förgasare, bättre anpassad dreving, typ.
En jävla stor skillnad om du kör tvåtaktaren ostrypt, vilket det är fast du kör strypt som jag gjorde.

Jag drog nog alla fyrtaktare som jag kört med i 125-klassen och tycker synd om dessa stackare som hade en fyrtaktare som låter som en symaskin med originalsystem, går skit, men deras argument är "min hoj drar mindre än din", so what? 0,2 dl per mil, sluta rök upp ett paket om dagen, sluta köpa godis och småhandla skit hela tiden så har du sparat in på den summan i slutändan.

För 13.000 kronor så hittar du en DT125a i småkasst skick, jag sålde min för 13,5 i tipptopp skick, trots att sunkiga skrothögar ligger ute för samma pris.
http://www.blocket.se/skaraborg/Yamaha_ ... w=2&last=1 Är denna bättre? Är som sagt helt ny på mc :)

http://www.blocket.se/orebro/Gas_gas_12 ... ?ca=16&w=3 Dyrare men dock jävligt fin! Har en kompis som har gasgas (moped) han är nojd med sin, men gör dom bra motorcyklar också?:)
Användarens profilbild
Vixhall
Elmoped

Inlägg av Vixhall »

Jag måste då säga att har man möjligheten så köp en Kawasaki KMX! Årsmodellen spelar inte så stor roll, de håller bra ändå. Mycket mer crosskänsla än en DT125:a och mycket mer kompakt gjort, men den går samtidigt riktigt bra att skruva i. Den har mekanisk avgasport och inte något elektriskts grejs som slutar fungera om du har dött batteri. Min KMX är helt otrimmad det ända som är gjort på den är att pluggen är dragen (11kW original, 18kW utan plugg (som ny)) och den går som ett skott, inte direkt svårt att få gasres på 1:an, 2:an o 3:an. Riktigt rolig hoj! Tyvärr så finns det inte alltför många KMXs i Sverige....
Användarens profilbild
Jakzu

Inlägg av Jakzu »

http://www.blocket.se/orebro/Gas_gas_12 ... ?ca=16&w=3 Dyrare men dock jävligt fin! Har en kompis som har gasgas (moped) han är nojd med sin, men gör dom bra motorcyklar också? :)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Jakzu skrev:http://www.blocket.se/skaraborg/Yamaha_ ... w=2&last=1 Är denna bättre? Är som sagt helt ny på mc :)

http://www.blocket.se/orebro/Gas_gas_12 ... ?ca=16&w=3 Dyrare men dock jävligt fin! Har en kompis som har gasgas (moped) han är nojd med sin, men gör dom bra motorcyklar också?:)
Jakzu skrev:http://www.blocket.se/orebro/Gas_gas_12 ... ?ca=16&w=3 Dyrare men dock jävligt fin! Har en kompis som har gasgas (moped) han är nojd med sin, men gör dom bra motorcyklar också? :)
Har du pengar så köp GGen enligt mig, mycket snyggare, mer pulver, bättre bromsar och ok, fälgar och däck för gata, bra fjädring osv.

Men om inte så köp DTn, den är skottsäker, delar till motorn finns i 50 år till utan problem.

Visst, DTn är inte speciellt snygg, speciellt inte den svarta, men en ny framskärm, lykta och riva bort dekalerna gör sitt på den om man vill lägga ner pengarna på det.

Köp DTn, ha den som slit o släng maskin och njut, du kommer väl lycka sälja den för 7-8.000 kronor ändå trots att den är sliten och ser ut som en brukshora haha.

Edit : På båda hojarna så lär det behövas nya däck, DTns bakdäck är slut, kostar väl runt 1000-1500 kronor beroende på märke och kvalité, samma sak med framdäcket, ett par hundringar billigare.
GGns däck är gamla, torra och har en glatt yta.
Användarens profilbild
Jakzu

Inlägg av Jakzu »

http://www.blocket.se/goteborg/Honda_Cr ... w=3&last=1 Är detta något att ha? Har hört lite olika om honda så är llite osäker :?
Användarens profilbild
DerbiTobbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiTobbe »

Jakzu skrev:http://www.blocket.se/goteborg/Honda_Cr ... w=3&last=1 Är detta något att ha? Har hört lite olika om honda så är llite osäker :?
Jag har själv en crm och min går riktigt bra! Är i princip samma service intervaller med kolv och sådant som Dt bara att crm har lite mer krut i sig. Jag kan köra bakhjul alla växlar med min om det är sånt du är ute efter och den är grymt rolig i skogen också.

Min ligger ute på tsr för 8k, köp! ;)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

DerbiTobbe skrev: Jag har själv en crm och min går riktigt bra! Är i princip samma service intervaller med kolv och sådant som Dt bara att crm har lite mer krut i sig. Jag kan köra bakhjul alla växlar med min om det är sånt du är ute efter och den är grymt rolig i skogen också.

Min ligger ute på tsr för 8k, köp! ;)
Du kan köra bakhjulet med en Drac på alla växlar, så länge man har tekniken till det.
Du får det faktiskt att låta som att den ger gasres på alla växlar när du skriver sådär..

Men till Jakzu, CRM är ett bra val det också, skottsäkra motorer, se till att saker är bytta bara, kolla efter kvitton.
Den du länka, är rätt säker på att den varit uppe sen i höstas..
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jonsson98 »

Jo jag skulle behöva lite hjälp med att hitta en bra 125:a, dom kraven jag har är att det ska vara en 2taktare och supermotard. Hur är det med serviceintervallerna jag vill ju inte behöva byta kolv så jäkla ofta direkt.. vad för en mc som skulle passa mig som inte vill skruva alltför mycket :roll:
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax Join

Kolla gärna in mitt Derbi Senda projekt ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52756
Användarens profilbild
jespersallvik
Elmoped

Inlägg av jespersallvik »

nån som har en duke 125 och kan berätta vad du tycker om den, har hört både bra och dåligt om den bland annat att motorn är skit.
duke 125 leovince, om någon har en billig slider till salu så pm:a mig,kanske intriserad
Skriv svar