"hackar / vibrerar" när man släpper gasen

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
dahlen
Elmoped

"hackar / vibrerar" när man släpper gasen

Inlägg av dahlen »

jo det var så att när jag skulle hem från en kompis så började moppen hacka vibrera när man släppte gasen. låter som det kommer från cylindern men kolven är fin veven glappar inte upp och ner. så då kommer frågan vad kan det vara?
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp

Re: "hackar / vibrerar" när man släpper gasen

Inlägg av Dz2 »

dahlen skrev:jo det var så att när jag skulle hem från en kompis så började moppen hacka vibrera när man släppte gasen. låter som det kommer från cylindern men kolven är fin veven glappar inte upp och ner. så då kommer frågan vad kan det vara?
Ditt motorfäste/hjul kan ha blivit snett. om det händer hela tiden... "efter att man släppte gasen" ...om det händer bara när man släpper så vet jag inte :P
Kan ha något att göra med kopplingen...typ att den börjar vibrera eller ha sig "när du lättar på trycket" så att säga... (ta det inte bokstavligt)

EDIT: Kolla motorfästet en extra gång..så som han säger... =)
Senast redigerad av Dz2 den 25 juli 2008, 02:13, redigerad totalt 1 gånger.
~OWR~ One Wheel riders ;)
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
thuresson
Elmoped
Kontakt:

Re: "hackar / vibrerar" när man släpper gasen

Inlägg av thuresson »

dahlen skrev:jo det var så att när jag skulle hem från en kompis så började moppen hacka vibrera när man släppte gasen. låter som det kommer från cylindern men kolven är fin veven glappar inte upp och ner. så då kommer frågan vad kan det vara?
så var det på min med varje gång jag släppte gasen så vibrera hela motorn :P och motorn satt löst :P så testa skruva åt den, det funka för mig iaf
/Thur3ss0n
dahlen
Elmoped

Inlägg av dahlen »

tack för svaren. det var så att motorn satt löst, skruvade åt den sen lät den som vanligt igen :D
Låst