Höjningssats Senda xtreme

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Davidswaglah
Elmoped

Höjningssats Senda xtreme

Inlägg av Davidswaglah »

Tjohej köpte en höjningssats till min xtreme från igm på twostroke.se för 300kr när den kom så satte jag på den och jag tycke det såg ut som om det inte skulle funka http://m.imgur.com/a/EPxvn
Vad tror ni, i mina ögon ser det mer ut som om moppen kommer sänkas för den viker ner sig. Passar den här inte min moped?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Jag har alltid också tyckt att det verkar vara en idiotkonstruktion, men dom säljs ju, och då lär de väl funka antar jag. Ut och provkör? Du märker ju om den rasar ner.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Nej det där kommer inte gå, din vikt kommer trycka ner höjningen även om du väger 30 kg, så det där går inte kan visa hur jag har gjort har samma höjning ska bara kolla om jag hittar bild!

EDIT: Kan inte ta nån bättre bild är i stugan i några timmar till, men här är lite hjälp kanske :)

Bild

Gula: Hålen i höjningen
Blått:Bultarna
Röda: Höjningen

Det här gör att höjningen som sitter fast med svingen, den delen kommer tryckas mot svingen och då håller svingen emot så grejorna inte kan tryckas bort, funkar och har funkat för mig i ett halvår :)

Större bild http://s1352.photobucket.com/user/Miste ... 1.png.html
Senast redigerad av MisterDT50R den 24 augusti 2013, 11:37, redigerad totalt 3 gång.
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

ha den på det lägsta läget
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

jag säger ta bort skiten helt och hållet, höjningssatser får moppar att se skitfula ut enligt min mening :P Inte värt slitet, ser bara ut som du åker och visar moped-röven för alla andra, det är vansinnigt fult :/
Bild
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

Asddfgf4 skrev:jag säger ta bort skiten helt och hållet, höjningssatser får moppar att se skitfula ut enligt min mening :P Inte värt slitet, ser bara ut som du åker och visar moped-röven för alla andra, det är vansinnigt fult :/
så det är bättre att köra så att bögläppen skrapar i marken som de flesta Rieju grabbar gör. Nej höjjning är sjukt snyggt :)
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

såg nu att du har den på fel håll, dom 2 hålen ska vara längst ner.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

suzukiwheelier skrev:
Asddfgf4 skrev:jag säger ta bort skiten helt och hållet, höjningssatser får moppar att se skitfula ut enligt min mening :P Inte värt slitet, ser bara ut som du åker och visar moped-röven för alla andra, det är vansinnigt fult :/
så det är bättre att köra så att bögläppen skrapar i marken som de flesta Rieju grabbar gör. Nej höjjning är sjukt snyggt :)
haha, nej, men vafan bort med bögläppen och ingen jävla höjning, ser jättekonstigt ut, jag lovar :P NI är förblindade av grupptrycket, hahahaha ^^
Bild
Davidswaglah
Elmoped

Inlägg av Davidswaglah »

Gjorde som någon sa första hålet och det vart perfekt!
http://m.imgur.com/a/iIUag

Håller med er alla riktig idiotkonstruktion
Tack för hjälpen :)
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Davidswaglah skrev:Gjorde som någon sa första hålet och det vart perfekt!
http://m.imgur.com/a/iIUag

Håller med er alla riktig idiotkonstruktion
Tack för hjälpen :)
usch för den där höjningen, ska det kallas styling?
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

tacopaj skrev: usch för den där höjningen, ska det kallas styling?
vad ska det annars kallas? :wink:
Men moderna crossmoppar tycker jag ser bättre ut höjda faktiskt :)
Vetteranare ska vara sänkta till max :twisted:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

asså förlåt, haha, men såååå fult, jag fattar inte hur ni tänker när ni kör med häjning :O Vansinnigt fult tycker jag :P
Bild
Skriv svar