vicke1112 skrev:hur ska man få ens föräldrar att aceptera än som man är? jag har kommit ut som bi för ca tre år sen för mina vänner. men vågar inte säga till mina föräldrar. min mamma är det nog rätt så lungt. men pappa... ja han sa så här en gång: du har inte haft någon tjej än. är du bög? är du bög så slår jag ihjäl dig. pappa är helt emot hbtq personer och tkr att de ska utrotas. känns inte så bra för mig som är bisexuell. har frågat min flickvän om råd. men hon vet inte heller vad jag ska göra.
har ni något förslag på hur jag ska göra?
Ett alternativ är att hålla käften om det, varför måste du dela med dig av din sexuella läggning? Bekräftelse?
Delar du med dig om ditt sexliv? Alla grejer du tänder på? Allt idiotiskt du gör? Antagligen inte.
Finns ingen som helst anledning att berätta det för folk, synnerligt inte för sina föräldrar om man inte har den relationen, som ni inte verkar ha.
Risken finns att du blir utslängd ur hemmet när du fyller 18 eller gått klart i gymnasiet också.
SkillDriver skrev:Berätta för honom att du är bi och att han får leva med det! Om han älskar dig så kommer det inte spela någon roll om vem du gillar!
Sånt där svar är bara efterblivet, du tänker en halv sekund för att sedan posta.
Säg så till en muslimsk tjej som blivit kär i en nordbo att säga det till sin pappa och sina bröder, helt plötsligt så råkar hon ramla ifrån balkongen, bara försvinna helt plötsligt eller blir våldtagen av sina manliga familjemedlemmar för att sedan mördas och skylla på sin heder.
vicke1112 skrev:
kan säga så här att det är väldigt dålig stämmning i familjen. råkat ut för misshandel av mamma och mm. så är rädd att jag blir utslängd....
Har du funderat på att polisanmäla det och kontakta soc?
Du kan hamna i ett nytt hushåll där en familj VILL ta hand om dig, erbjuder sig utan att känna dig för att dom VILL det, VILL _GÖRA_ en skillnad jämfört med alla idioter som tror att gilla ett inlägg på FB stoppar djurplågeriet eller räddar Maria, 5 år ifrån cancer.