Ringde honom och fick reda på att det mesta var i toppskick förutom reg. plåten, bensinlocket (lite sprucket bara) och att han hade bytt luftfilter så att man behöver ge motorn lite gas innan man kunde starta den. Som sagt är den i rätt så bra skick och jävligt snygg också. Den senaste timmen har jag letat efter svar på vad folk tycker om denna moped. Vissa säger si och så, men att denna modell är den snyggaste inom PGO. Jag har dock inte hört så bra om axx:et, men är det verkligen ett problem?
Vad jag nu undrar är denna moped värd pengen? Kunde också få den för 4000:- ifall jag hämtade den inom kort. Däremot har jag ett problem och det är att den ligger i Gävle. Själv bor jag i Uppsala city och planerade på att hämta den med min fars bil. Problemet nu är att min far inte har dragkrok på bilen, vilket blir ett problem.. :/
I helhet vill jag veta om det är värt att åka dit i 1:30H och hämta denna moped. Är detta kvalité, mycket för pengarna eller ska jag välja något annat? Kan väl säga att priset lockar mest.
Uppskattar allt feedback!