Bra Portare!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

håll er till ämnet istället :)

man får ju ochså tänka på VAD det kostar om man får 5% effekt ökning för en billig slant istället för 10% mer effekt för flera tusen.. vad är mest värt?
Bild
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Lämnade in min Airsal 73 cc (Sport) när togge var ganska ny inom portningen. Cylindern låg på 182 i avgas innan och 27 i blowdown. Han la avgas på 194 istället och blowdown på 34. Var lite skeptisk innan men när jag satte tillbaka cylindern så kände jag en väldigt väldigt godtagbar skillnad gentemot va potningen kostade. Nu har det det gått väldigt många månader och jag tycker han börjat få till riktigt fina portningar. Ganska snabb och väldigt trevlig kille som jag kommer fortsätta rekommendera. Om ni själva tycker det är konstigt att han nu har dålig attityd bör ni tänka efter. Ni dömmer honom efter rykten som ni inte ens vet säkert om dom stämmer. Helt klart nöjd och jag har dragit flera stycken med 80 cc setuper utan problem.
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

en bd på 34....
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

bonnaracing skrev:en bd på 34....
är något som Hebo manson har.
vem fan e lennart?
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

vad hamna spool och boost på då? ;)
Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög

Inlägg av Drome »

snälla någon vad är det här? jag fråga om tips inte vem som va bäst och vem som va sämst? och varför ska ni klaga på togge för? jag lovar att ni som klagar inte ens kan ett skit om portning så då tycker jag att ni ska va tysta!
jag säger så här att om hans portning kostar 500 ungefär och får bra mycket mer kräm en tidigar och så kan jag lämna cylindern på portning för 2000 om jag vill ha så proffsig portning men då kan jag lika gärna köpa en hyper cylinder. man lämnar ju cylindrarna på portning för att få mer fart för en billig peng men om man vill panga ut 2000 för en fabriks portning så får man väl göra det då.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Drome skrev:snälla någon vad är det här? jag fråga om tips inte vem som va bäst och vem som va sämst? och varför ska ni klaga på togge för? jag lovar att ni som klagar inte ens kan ett skit om portning så då tycker jag att ni ska va tysta!
jag säger så här att om hans portning kostar 500 ungefär och får bra mycket mer kräm en tidigar och så kan jag lämna cylindern på portning för 2000 om jag vill ha så proffsig portning men då kan jag lika gärna köpa en hyper cylinder. man lämnar ju cylindrarna på portning för att få mer fart för en billig peng men om man vill panga ut 2000 för en fabriks portning så får man väl göra det då.
Har inte sett någon som tar några 2000 för en portning?
bibapeolola
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

bonnaracing skrev:vad hamna spool och boost på då? ;)
a det blir la runt 125 typ

men va vill du få ut av detta? sett folk bänka 20hk med Hebo manson å jag kopierader durationerna till killens Ariasal som org ger 9-10hk vilket borde resultera i en hel del mer häst säger inte 20hk men för dom 300kr som portningen kosta så kan han nog vara väldigt nöjd.... vilket han också är ^^:)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög

Inlägg av Drome »

Axel skrev:
Drome skrev:snälla någon vad är det här? jag fråga om tips inte vem som va bäst och vem som va sämst? och varför ska ni klaga på togge för? jag lovar att ni som klagar inte ens kan ett skit om portning så då tycker jag att ni ska va tysta!
fabriks portning brukar ligga så högt har jag för mig :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Drome skrev:
Axel skrev:
fabriks portning brukar ligga så högt har jag för mig :)
http://www.trimbutiken.se/cylinderportning-1.html

där tar dom 4k för steg4 portning :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Ajo men nu handlade ju tråden om vilka som portar på forumet osv.
bibapeolola
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

potog skrev:
bonnaracing skrev:vad hamna spool och boost på då? ;)
a det blir la runt 125 typ

men va vill du få ut av detta? sett folk bänka 20hk med Hebo manson å jag kopierader durationerna till killens Ariasal som org ger 9-10hk vilket borde resultera i en hel del mer häst säger inte 20hk men för dom 300kr som portningen kosta så kan han nog vara väldigt nöjd.... vilket han också är ^^:)
tänkte du på vinklar och areor när du ''kopiera'' ? :)lätt att glömma det ;)

alla har haters, jag hatade togges portning men då var han ny nu har han lärt sig en del!

jag hatade den för blev inte så som jag tycker en bra port är, den var bra men inte min smak!
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

va blev grav vinkeln på spol?
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

bonnaracing skrev:va blev grav vinkeln på spol?
Håll dig till ämnet nu....

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp

Inlägg av donkeyO.o »

rärox skrev:
Persson97 skrev:hur kommer det sig att alla verkar ha rättigheter att trycka ner togge? :roll:

För att Togge har en jävligt dålig attityd..

<3
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

tacopaj skrev:
Persson97 skrev:hur kommer det sig att alla verkar ha rättigheter att trycka ner togge? :roll:
+9,987 :) :oops:
donkeyO.o skrev:Din attityd. Där har du felet.
var ser du i hans text som tyder på dålig attityd??
Inget :P tack för stödet vänner men hatets gonna hate... :D
Får tänka på att dom som tycker jag har dålig attityd inte varit på forumet så länge och kanske inte riktigt fått ordenlig fattning om vem jag är :)
vem fan e lennart?
Skriv svar