Tolka tändstiftet

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
SkillDriver
Elmoped

Tolka tändstiftet

Inlägg av SkillDriver »

Tjenna!
Idag har jag försökt ställa in rätt munstycke, men har inte lyckats så jätte bra! :( Har bytt både upp och ner och provkört ca 10 minuter per gång men färgen ändras inget märkbart
Kan ni hjälpa mig tolka mitt tändstift? Ska det vara mer eller mindre bensin? :)

EDIT: Ingen jätte bra bild för att mobilen vägrade fukusera

Bild
Gasa tills det rasar ;)
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Ser ut att vara en bra blanding, kanske lite liiiiiitteee mager.
Helt Räser
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

tycker att det ser väldigt bra ut :) tändstiftets färg ger bara en fingervisning om hur bra bestyckad förgasaren är. så finjustera hellre det sista på "känsla" än att gå efter stiftets färg för ett par storlekar upp och ner gör inte sån enorm skillnad på färgen :)
Användarens profilbild
SkillDriver
Elmoped

Inlägg av SkillDriver »

AndreWidestedt skrev:Ser ut att vara en bra blanding, kanske lite liiiiiitteee mager.
Demuz skrev:tycker att det ser väldigt bra ut Smile tändstiftets färg ger bara en fingervisning om hur bra bestyckad förgasaren är. så finjustera hellre det sista på "känsla" än att gå efter stiftets färg för ett par storlekar upp och ner gör inte sån enorm skillnad på färgen Smile
Tack så mycket för hjälpen :D

Okej ska tänka på att inte gå för mycket på tändstiftet :)
Gasa tills det rasar ;)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Att kolla på tändstiftet är bara en lätt fingervisning om hur motorn går. Men det rätta hittar man med känslan! Men känner om motorn går rent eller inte.

Det bästa sättet enligt mig, är att prova från stort. Där man verkligen märker att det bluddrar. Och sen gå ner en efter en, tills du hittar det första där den inte bluddrar alls. Du kan köra på det munstycket som motorn inte bluddrar på, men man kan oftast gå ner en till två storlekar till för att få den att gå bättre.
Skriv svar