Hur byter man tändplatta Gilera Stalker 03

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Cuneyt
Elmoped

Hur byter man tändplatta Gilera Stalker 03

Inlägg av Cuneyt »

Tjena,

Jag har en Gilera Stalker från år 2003. Den får ingen gnista. Jag testade att byta tändstift, tändhatt, samt CDI och då måste det vara tändplattan som är körd om inte jag är helt ute och cyklar.

Min fråga då. Jag undrar om någon har en bra guide eller video där man kan se och följa?

Tackar på förhand!
DeKoNe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DeKoNe »

1)Först öppnar du upp svänghjulskåpan.
2)Ta en mutterknackare eller ett specialverktyg (svänghjulsavdragare) och ta bort muttern.
3) Ta bort svänghjulet det kan vara lite svårt att ta bort men bara banka lite försiktigt på veven så lär den lossna.
4) Sedan lossar du på tändplattan och byter ut den sätter tillbaka allt som det var och koppla in den till cdi:)
Rieju 03

Mk pro race 2
Stage6 24mm PWK
Mk pro race limited edition
Pvl tändning
Doppler vev

~120km/h
Cuneyt
Elmoped

Inlägg av Cuneyt »

DeKoNe skrev:1)Först öppnar du upp svänghjulskåpan.
2)Ta en mutterknackare eller ett specialverktyg (svänghjulsavdragare) och ta bort muttern.
3) Ta bort svänghjulet det kan vara lite svårt att ta bort men bara banka lite försiktigt på veven så lär den lossna.
4) Sedan lossar du på tändplattan och byter ut den sätter tillbaka allt som det var och koppla in den till cdi:)
Tack för hjälpen DeKoNe :)! Jag har svänghjulsavdragare, så det ska kunna lösa dig. Jag undrar en sak till. Man behöver inte ställa in dessa original tändplattor eller hur? Det är bara till att sätta dit de där de var ?
DeKoNe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DeKoNe »

Ja det tror jag jag bytte från PVL tändning till orginal men då vägrade den starta fast det är ju lite skillnad :)
Rieju 03

Mk pro race 2
Stage6 24mm PWK
Mk pro race limited edition
Pvl tändning
Doppler vev

~120km/h
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp

Inlägg av donkeyO.o »

DeKoNe skrev:1)Först öppnar du upp svänghjulskåpan.
man tar inte av muttern till svänghjulet med en svänghjulsavdragare. utan man tar av svänghjulet med en svänghjulsavdragare...
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Skriv svar