Tömma bensintanken

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Gotesjo
Elmoped

Tömma bensintanken

Inlägg av Gotesjo »

Hur ska jag göra för att tömma bensintanken på bensin på min Peugeot snake furious? När jag tar bort bensinslangen från förgasaren kommer ingen bensin vilket troligtvis beror på vakuumslang eller liknande.
Moppen är ny så jag har inte hunnit utforska så mycket hur det ser ut i motorutrymmet.
Men skulle nån förklara hur jag ska göra.
Tack på förhand
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Testa att suga i vakuumslangen så att du bygger upp ett tryck, när det har kommit ett tryck så kan du sätta tummen över vakuumslangen (gör det fort så att trycket inte tappas)

Funkar inte detta så är det förmodligen helt igentäckt, då får du ta av tanken och av med själva "pumpen"
Gotesjo
Elmoped

Inlägg av Gotesjo »

Testa att suga i vakuumslangen så att du bygger upp ett tryck, när det har kommit ett tryck så kan du sätta tummen över vakuumslangen (gör det fort så att trycket inte tappas)

Funkar inte detta så är det förmodligen helt igentäckt, då får du ta av tanken och av med själva "pumpen"
Tack så mycket. Provar det :D
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Gotesjo skrev:

Tack så mycket. Provar det :D
...Glömde en liten detalj.. Du märker att du fått upp ett tryck/sug när det kommer bensin ur bensinslangen!
Gotesjo
Elmoped

Inlägg av Gotesjo »

Hittar ingen vakuumslang. Kommer den från förgasaren eller sitter den vid bränslekranen?
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Från förgasare/insug till kranen.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar