Bästa rör till MH furia?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Söderlund
Elmoped

Bästa rör till MH furia?

Inlägg av Söderlund »

Hej!
Köpte för några veckor sedan köpte jag en ny moped, MH furia 06, just nu är den urpluggad, har öppet luftfilter, drevad 12/53, större munstycke och gör ca 65-70km/h på raksträcka men är inte nöjd och har funderat på att köpa ett effektrör men vet inte vilket som jag skulle få ut bäst effekt av på min moped.

Har kollat på..
Hebo överliggande, Perf. Bufanda.
Turbo kit överliggande High Quality.
Turbo kit underliggande, Dos salidos.
Men har ännu inte bestämt mig, kom gärna med förslag :)
Tacksam för seriösa svar
skier
Elmoped

Re: Bästa rör till MH furia?

Inlägg av skier »

Söderlund skrev:Hej!
Köpte för några veckor sedan köpte jag en ny moped, MH furia 06, just nu är den urpluggad, har öppet luftfilter, drevad 12/53, större munstycke och gör ca 65-70km/h på raksträcka men är inte nöjd och har funderat på att köpa ett effektrör men vet inte vilket som jag skulle få ut bäst effekt av på min moped.

Har kollat på..
Hebo överliggande, Perf. Bufanda.
Turbo kit överliggande High Quality.
Turbo kit underliggande, Dos salidos.
Men har ännu inte bestämt mig, kom gärna med förslag :)
Tacksam för seriösa svar
65 låter ganska lite, jag hade för mig att mh furia brukar gå runt 80 urpluggade.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Re: Bästa rör till MH furia?

Inlägg av CaToXXo »

skier skrev: 65 låter ganska lite, jag hade för mig att mh furia brukar gå runt 80 urpluggade.
Han kanske menar ärliga km/h, och inte mätarhastigheter. En Furia går inte 80 ÄRLIGA km/h urpluggade.

TS: Dessa rören är rätt så lika. Jag skulle iaf välja ett överliggande, gillar inte Dos Salidos-röret alls.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Nixxen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nixxen »

Min polare har en Furia och han har iallafall ett Metrakit thrower, om det är urpluggat vet jag faktiskt inte (Tror det)!
Den går som fan med bra drag och en fin topphastighet, han har inte mätt upp den ännu vilket kanske är synd.
Sen säger han att han inte har något annat än röret, men jag vet inte om det stämmer riktigt. Men Metrakit Thrower kan ju vara ett alternativ. :)
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

polare kör 74 barre å ett mk thrower rör (som kröken är orginal på furia) å den går i 103 på 5an. den slirar bara på 6an...
han har bara köpt en 74 barikit, mk thrower ljuddämpare och större insug. sen är resten orginal
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

draken skrev:polare kör 74 barre å ett mk thrower rör (som kröken är orginal på furia) å den går i 103 på 5an. den slirar bara på 6an...
han har bara köpt en 74 barikit, mk thrower ljuddämpare och större insug. sen är resten orginal
Å det tror du på? :lol:
vem fan e lennart?
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

potog skrev:
draken skrev:polare kör 74 barre å ett mk thrower rör (som kröken är orginal på furia) å den går i 103 på 5an. den slirar bara på 6an...
Å det tror du på? :lol:
säger samma sak.

TS: rekomenderar inte något av dom rören, båda låter lika mycket, kör med ett TK själv, tycker hellre att du ska satsa på något tystare rör som t.ex: thrower, technigas enox eller liknande eftersom enox hade jag för mig har "bredare" register, samt är tystare.
Skriv svar