Svetsa pegs på aerox, svar tack!

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
aeroxjeppe
Elmoped

Svetsa pegs på aerox, svar tack!

Inlägg av aeroxjeppe »

Tjenare har en kompis som tänker sätta pegs på sin stunt moppe och jag undrar om man kan svetsa fast pegsen i ramen utan att ta bort tanken.

ps: det är en aerox -06

Tacksam för svar!
Det går aldrig att trimma för mycket!
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Re: Svetsa pegs på aerox, svar tack!

Inlägg av FreZz »

aeroxjeppe skrev:Tjenare har en kompis som tänker sätta pegs på sin stunt moppe och jag undrar om man kan svetsa fast pegsen i ramen utan att ta bort tanken.

ps: det är en aerox -06

Tacksam för svar!
utan att ta bort bensin tanken?
är du bombad?
du ska så klart ta bort allt som kan ta eld!
om du nu inte vill att moppen ska börja brinna?
Quattro lyfe
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

det går utan att ta bort tanken. sätt bara för ¨någo så att den inte expolderar :) de gjorde jag
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Man kan svetsa utan att ta bort tanken. Man kan jonglera med nitroglycerinflaskor också, men det är inte heller något jag skulle rekommendera.

Bäst är att ta bort tanken och dra ur kontakten ur allt med elektronik i (CDI, laddregulator o.s.v.), om han vill svetsa med tanken kvar så se till att den är helt full med bensin, invirad i en blöt handduk eller liknande som tar hand om de flesta gnistor och loppor, att han står utomhus och att han har eldsläckningsutrustning till hands. Anledningen till att tanken ska vara helt full är enkel: Bensin brinner, det är förvisso inte bra men det är någorlunda hanterbart, bensinångorna som finns ovanför bensinen i en tank som inte är full kan däremot explodera. Förutom att man kan få bitar av tanken eller annat som satt runt den flygande rakt i ansiktet kan bensinen som fanns i botten av tanken sprutas åt alla håll - istället för att bensinen i tanken brinner så brinner allt som fanns runt moppen (och personen som svetsade är en av de saker som brinner då).

Som sagt. Säkrast är att plocka av tanken.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Hur jävla jobbigt är det att ta bort tanken? :roll:
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
aeroxjeppe
Elmoped

Inlägg av aeroxjeppe »

Problemet löst :P bultade dom istället 8)
Det går aldrig att trimma för mycket!
Skriv svar