Tjena, jag har för tillfället en Derbi drd racing 07,
Setupen lyder,
Airsal 72 cc t6 aluminium,
19 mm mikuni
metrakit sp.
insug
drev 14-48,
och för tillfället kör jag på original luftburken , inget sportluftfilter med andra ord, är det bättre att köra med sportluftfilter eller? jag vet inte jag, så därför frågar jag, vad är bäst, så som jag har nu, original luftburk alltså, eller köpa ett sportluft filter?
vill inte gräla me dig henry men ja skulle satsa hårt på sportluftfiltret , eller såga upp burken
hade en polare med exakt likadan setup som dig som ja hjälpte och ställa in förgasaren på... Den moppen gjorde knappt 90 me luftburken på, men korrekt inställd me sportluft gick den 110+
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
mm de säger jag me pröva ett filter som släpper igenom mycke luft så den inte får för lite för på min där har jag 74cc tp 24mm dellorto ja pallar inte skriva mer men där hade jag malossi sport filter men min fich förlite luft så nu kör jag på mossans nyllon strumpa:D
kör på luftbox, men modda den om du anser att den är för täppt, du kan borra ett par hål i sidan på den och ta bort skorstenarna som sitter uppe på den, de är bara att ta bort, du behöver inte såga eller något
satsa på att borra några hål i sidan på boxen (den sidan filtret sitter på såklart) så får du ökat flöde som ett sportluftfilter ungefär men är inte lika känsligt för vatten och låter tystare
Henry har rätt! sportluft=fucko.
vad ska men me ett sportluft till om det bara sitter "löst" ger mer smuts och skit i fögen, blir skitit behöver mer service än med en luftburk tex.
en borrmaskin sköter om så du kan få mer tillförsel av luften. tänk även på att tätningen/insuget mellan luftburk och föge kan vara för liten med.
Testa med sportluftfilter, det kostar ju inte peciellt mycket... sen bestyckar du om den bara, ifall du vill ha större bensinförbrukning men kanske en lite starkare moppe så visst, jag väljer burken...
sport luft är ju inte specilt dyrt, så köp ett och testa. Jag har både bra och dåliga erfarenheter utav sport luftfilter, det kan vara ett rent hellvette att å den gå bra med det om man har otur.
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
de funkar skit bra me mossans nylonstrumpa jag satte bara styljnggaller och sen srumoan över sen en slangklämma funkar bättre än orginalburken och sport filter
pinsamt. vad är de för bra me sportluftfilter? -> DÅnar mera, Är de häftigt? Drar mera soppa så du få tanka oftare. Sliter som fan på motorn.. välj själv du.