Hjälp om sportluftfilter eller inte,

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
olssonjesper
Elmoped

Hjälp om sportluftfilter eller inte,

Inlägg av olssonjesper »

Tjena, jag har för tillfället en Derbi drd racing 07,

Setupen lyder,
Airsal 72 cc t6 aluminium,
19 mm mikuni
metrakit sp.
insug
drev 14-48,

och för tillfället kör jag på original luftburken , inget sportluftfilter med andra ord, är det bättre att köra med sportluftfilter eller? jag vet inte jag, så därför frågar jag, vad är bäst, så som jag har nu, original luftburk alltså, eller köpa ett sportluft filter?

/ jesper
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Kör på burken du.

Billigt, bra och känns mycket mindre fucko.
Användarens profilbild
olssonjesper
Elmoped

Inlägg av olssonjesper »

Henry skrev:Kör på burken du.

Billigt, bra och känns mycket mindre fucko.

okej tack :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

vill inte gräla me dig henry men ja skulle satsa hårt på sportluftfiltret :P, eller såga upp burken :P

hade en polare med exakt likadan setup som dig som ja hjälpte och ställa in förgasaren på... Den moppen gjorde knappt 90 me luftburken på, men korrekt inställd me sportluft gick den 110+ ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
rieju mrx HEBO
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju mrx HEBO »

mm de säger jag me pröva ett filter som släpper igenom mycke luft så den inte får för lite för på min där har jag 74cc tp 24mm dellorto ja pallar inte skriva mer men där hade jag malossi sport filter men min fich förlite luft så nu kör jag på mossans nyllon strumpa:D
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

kör på luftbox, men modda den om du anser att den är för täppt, du kan borra ett par hål i sidan på den och ta bort skorstenarna som sitter uppe på den, de är bara att ta bort, du behöver inte såga eller något :)

satsa på att borra några hål i sidan på boxen (den sidan filtret sitter på såklart) så får du ökat flöde som ett sportluftfilter ungefär men är inte lika känsligt för vatten och låter tystare
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
okan
Elmoped

Inlägg av okan »

Henry har rätt! sportluft=fucko.
vad ska men me ett sportluft till om det bara sitter "löst" ger mer smuts och skit i fögen, blir skitit behöver mer service än med en luftburk tex.

en borrmaskin sköter om så du kan få mer tillförsel av luften. tänk även på att tätningen/insuget mellan luftburk och föge kan vara för liten med.
puchm50jet
Elmoped

Inlägg av puchm50jet »

Men du "Rieju mrx Hebo" hur ser det ut med din nylonstrumpa kan du kanske skicka en bild elr något
Användarens profilbild
viper
Svårstartad skrothög

Inlägg av viper »

mitt tips lyder:

Testa med sportluftfilter, det kostar ju inte peciellt mycket... sen bestyckar du om den bara, ifall du vill ha större bensinförbrukning men kanske en lite starkare moppe så visst, jag väljer burken...
"Titta! Kakan rör på sig!"
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Gör ju tekniskt sett ingen större skillnad, sett folk som kört med uppborrade petflaskor som luftfilter -.O
Användarens profilbild
J.O_bultaco
Svårstartad skrothög

Inlägg av J.O_bultaco »

sport luft är ju inte specilt dyrt, så köp ett och testa. Jag har både bra och dåliga erfarenheter utav sport luftfilter, det kan vara ett rent hellvette att å den gå bra med det om man har otur.
J.O
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

det sliter en hel del på motorn
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
timmyyy
Svårstartad skrothög

Inlägg av timmyyy »

kör pill style o såga upp burken istället. 8)
R.I.P DooD
Användarens profilbild
rieju mrx HEBO
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju mrx HEBO »

de funkar skit bra me mossans nylonstrumpa jag satte bara styljnggaller och sen srumoan över sen en slangklämma funkar bättre än orginalburken och sport filter :D
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

pinsamt. vad är de för bra me sportluftfilter? -> DÅnar mera, Är de häftigt? Drar mera soppa så du få tanka oftare. Sliter som fan på motorn.. välj själv du.
Låst