Tjena, min moppe går skitdåligt och bööar osv. Då har jag kommit fram till att jag tror att det är bensinen som inte flödar riktigt, jag har rengjort bensinkranen utan nån skillnad. Och då tänkte jag att det kanske är skit i tanken? Kan det bildas skit i tanken som gör att bensinen inte flödar riktigt? Hur rengör jag tanken på bästa sätt? tacksam för svar
Timmää skrev:Tjena, min moppe går skitdåligt och bööar osv. Då har jag kommit fram till att jag tror att det är bensinen som inte flödar riktigt, jag har rengjort bensinkranen utan nån skillnad. Och då tänkte jag att det kanske är skit i tanken? Kan det bildas skit i tanken som gör att bensinen inte flödar riktigt? Hur rengör jag tanken på bästa sätt? tacksam för svar
typ hålla tanken uppochner och spola med högtryck kanske
Timmää skrev:Tjena, min moppe går skitdåligt och bööar osv. Då har jag kommit fram till att jag tror att det är bensinen som inte flödar riktigt, jag har rengjort bensinkranen utan nån skillnad. Och då tänkte jag att det kanske är skit i tanken? Kan det bildas skit i tanken som gör att bensinen inte flödar riktigt? Hur rengör jag tanken på bästa sätt? tacksam för svar
Ta loss från mopeden och lossa allting, bensinkran osvosv, öppna alla hål och sen äre bara o kötta på och hälla i vatten och se till så det mesta rinner ut!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
Ta loss från mopeden och lossa allting, bensinkran osvosv, öppna alla hål och sen äre bara o kötta på och hälla i vatten och se till så det mesta rinner ut!
Okej tack Får tar o gö de imon då och hoppas skiten går som den ska.
Nej förgasaren har jag redan kollat över en jävla massa gånger