Rengöra tanken?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Rengöra tanken?

Inlägg av Timmää »

Tjena, min moppe går skitdåligt och bööar osv. Då har jag kommit fram till att jag tror att det är bensinen som inte flödar riktigt, jag har rengjort bensinkranen utan nån skillnad. Och då tänkte jag att det kanske är skit i tanken? Kan det bildas skit i tanken som gör att bensinen inte flödar riktigt? Hur rengör jag tanken på bästa sätt? tacksam för svar :)
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Re: Rengöra tanken?

Inlägg av Pulze »

Timmää skrev:Tjena, min moppe går skitdåligt och bööar osv. Då har jag kommit fram till att jag tror att det är bensinen som inte flödar riktigt, jag har rengjort bensinkranen utan nån skillnad. Och då tänkte jag att det kanske är skit i tanken? Kan det bildas skit i tanken som gör att bensinen inte flödar riktigt? Hur rengör jag tanken på bästa sätt? tacksam för svar :)
typ hålla tanken uppochner och spola med högtryck kanske :)
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Derixx
Svårstartad skrothög

Inlägg av Derixx »

Förgasaren ?
FLUBBA
Svårstartad skrothög

Inlägg av FLUBBA »

Derixx skrev:Förgasaren ?

Hur i helvete kan det vara förgasaren när han kommit fram till att problemet är vid bensinkranen eller tidigare?
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Timmää skrev:Tjena, min moppe går skitdåligt och bööar osv. Då har jag kommit fram till att jag tror att det är bensinen som inte flödar riktigt, jag har rengjort bensinkranen utan nån skillnad. Och då tänkte jag att det kanske är skit i tanken? Kan det bildas skit i tanken som gör att bensinen inte flödar riktigt? Hur rengör jag tanken på bästa sätt? tacksam för svar :)
Ta loss från mopeden och lossa allting, bensinkran osvosv, öppna alla hål och sen äre bara o kötta på och hälla i vatten och se till så det mesta rinner ut! :)
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Timmää »

p4ck skrev:
Ta loss från mopeden och lossa allting, bensinkran osvosv, öppna alla hål och sen äre bara o kötta på och hälla i vatten och se till så det mesta rinner ut! :)
Okej tack :) Får tar o gö de imon då och hoppas skiten går som den ska.

Nej förgasaren har jag redan kollat över en jävla massa gånger :)
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
CC
Elmoped

Inlägg av CC »

Har du bensinfilter på ? :D
Skriv svar