Absolut bästa crossen?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Absolut bästa crossen?

Inlägg av Asddfgf4 »

Tjenare i stugorna. Tänkte höra med någon som har mer erfarenhet än jag på senare crossmodeller. Vad tycker ni är den absolut bästa crossen att köpa om man ska ha en ny rackare? Jag är van crossförare, så inget nybörjartrams om at man ska börja med 125:a eller nåt sånt. Jag tar gärna 250 cc crossar, gillar dom.

Tänkte som sagt köpa ny cross, och har fått tummen ur röven nu så jag har börjat jobba ihop lite pengar. Nu på fredag får jag första lönen för denna veckan, och då har jag 6500 spänn. Sen tänkte jag jobba på tisdag nästa vecka med, så sammanlagt har jag la då 7500 spänn på ett ungefär. Sen börjar ju skolan tyvärr, men tjänar iaf ihop 200 spänn i veckan på att klippa gräset här hemma, så får la in lite stålar där med. Och så kan jag gå bort till jobbet och sopa och så ett par timmar och få lite pengar där med.

Så nu vet ni ungefär vilken prisklass jag ligger i, vad skulle ni rekomendera för cross för det priset? :)
Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

dessvärre så får du ingen super ny cross för dom pengarna, skulle sattsa på en suzuki rm, mycket lättkörd och rolig cross! :wink:
Senast redigerad av Persson97 den 12 augusti 2013, 18:11, redigerad totalt 1 gånger.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Med den budgeten... Vad som helst som verkar vara i bra skick. Och kom ihåg att det är dyrare att underhålla en cross i den prisklassen än det var att köpa den.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Du har alltså en budget på knappt 10 papp? Det får du nånting runt 98-00 om du har tur. Skit fullständigt i märke, hitta en i fint skick istället. 250 2t runt 03 kostar ca 16papp för en hyfsat fin.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
SkillDriver
Elmoped

Inlägg av SkillDriver »

Har läst att Ktm 300 exc är en av dom bästa du kan få men ligger desvärre runt 60 tusen begagnad :oops:
Senast redigerad av SkillDriver den 12 augusti 2013, 20:49, redigerad totalt 1 gånger.
Gasa tills det rasar ;)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

alltså inte ens värt att ta upp den hojen :roll:
hans prisklass var väll max 10k om inte jag fattade fel?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

SkillDriver skrev:Har läst att Ktm 300 exc är en av dom bästa du kan få men ligger desvärre runt 600 tusen begagnad :oops:
Nja om den har guldpläterad ram och diamantskivor kanske...

30 kan man säkert få en skaplig 300 exc för
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Iso97
Elmoped

Inlägg av Iso97 »

CaToXXo skrev:Du har alltså en budget på knappt 10 papp? Det får du nånting runt 98-00 om du har tur. Skit fullständigt i märke, hitta en i fint skick istället. 250 2t runt 03 kostar ca 16papp för en hyfsat fin.
Man får ju förfan en 125 ktm 03 för runt 10 lax
Bild
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Kan inte så mycket om crossar men KX250 kanske? Här i Finland finns hela högar med 03 uppåt till under 2k€
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
SkillDriver
Elmoped

Inlägg av SkillDriver »

bensinskalle skrev:
SkillDriver skrev:Har läst att Ktm 300 exc är en av dom bästa du kan få men ligger desvärre runt 600 tusen begagnad :oops:
Nja om den har guldpläterad ram och diamantskivor kanske...

30 kan man säkert få en skaplig 300 exc för
Råkade såklart skriva en nolla för mycket :oops:
Gasa tills det rasar ;)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

Jag har testkört en 300 ktm, men dom var liiiite för våldsamma, hehe :P Tvåtaktare, fan enorm kraft i dom, så jag vågar inte riktigt det ;) men kx250, absolut. Men ni som snackar nu, som sagt jag har typ 10 papp, inte 30 eller 60 papp ;)
Bild
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Iso97 skrev:
CaToXXo skrev:Du har alltså en budget på knappt 10 papp? Det får du nånting runt 98-00 om du har tur. Skit fullständigt i märke, hitta en i fint skick istället. 250 2t runt 03 kostar ca 16papp för en hyfsat fin.
Han ville ju förfan inte ha en 125a.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
MreliasN
Svårstartad skrothög

Inlägg av MreliasN »

CaToXXo skrev:
Iso97 skrev:
Men hur fan ska vi veta vad han vill ha, om han säger att han vill ha en ny rackare för runt 10 papp? man kan inte få vad som helst för dom pengarna.

Till TS, för runt 10 lakan kan du säkert få en hyffsad 125:a, eller kanske om du har tur en fin 250 2t. Mycket längre än så tror jag tyvärr inte man kommer om man vill ha något vassare för den pengen.
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

jag köpte för 4,500kr en kawasaki kx 250 -96 och där fick man faktiskt gå igenom ett och annat :D

märker har ju som ingen jätte betydelse men mest varit imponerad av ktm

va jag fick lägga ut :)

ny kolv=1400kr runt
bak fälg lämnar in på reparation + däck= 2,000kr runt
kedja + fram drev=1000kr nå sånt
luft filter, olja = 500kr runt

sen nå små saker som stift,slang,tändhatt, värme ständigt lim, =2-300kr

sen finns ju andra saker man fixar spänner åt lyftar bromsar, repar koppling som börjar slira blabla men de sånt som inte kostar som är enkelt och skonsamt och fixa själv :D

kommer säkert kunna köra sommarn ut helt klart :)

och den har gått nu några 10 tal timmar ändå också :P
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

http://www.blocket.se/gotland/Yamaha_yz ... m?ca=4&w=3

http://www.blocket.se/overtornea/Cross_ ... m?ca=4&w=3

http://www.blocket.se/dalarna/Suzuki_RM ... m?ca=4&w=3

http://www.blocket.se/varmland/Fin_Husq ... m?ca=4&w=3

http://www.blocket.se/jamtland/Yamaha_2 ... m?ca=4&w=3

det där var dom första jag hitta i hela sverige, så det där är ju ungefär vad du kan få för nått.
om du hittar 2 st olika märken och undrar vad det är för skillnad så gå in på mxreview.se där står det mesta om alla modeller och märken :)
Lådbilsprojekt! NYSTART in och lägg en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=41350
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

MreliasN skrev:
CaToXXo skrev:
Iso97 skrev: Man får ju förfan en 125 ktm 03 för runt 10 lax
Men hur fan ska vi veta vad han vill ha, om han säger att han vill ha en ny rackare för runt 10 papp? man kan inte få vad som helst för dom pengarna.

Till TS, för runt 10 lakan kan du säkert få en hyffsad 125:a, eller kanske om du har tur en fin 250 2t. Mycket längre än så tror jag tyvärr inte man kommer om man vill ha något vassare för den pengen.

Han skriver att han inte vill ha 125 tratt
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Användarens profilbild
Poppeskoglund
Elmoped

Inlägg av Poppeskoglund »

Rieju Mrt Pro <33
Skriv svar