Läste i en tråd att man inte ska lita helt på att ha separat oljeblandning med 70cc utan köra oljeblandning direkt, stämmer de?

gilerahjärnan skrev:nållager och tändstift, du kan köra med separat, men vill du vara på den säkra sidan så kan du blanda i liiite olja i tanken samtidigt, min skar igår pga att jag hade glömt fylla på olja i oljetanken!
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=4948Hanneess skrev:gilerahjärnan skrev:nållager och tändstift, du kan köra med separat, men vill du vara på den säkra sidan så kan du blanda i liiite olja i tanken samtidigt, min skar igår pga att jag hade glömt fylla på olja i oljetanken!
de var ju mindre roligtmen ser satt du oxå har en smt 06, köpte ett sportluftfilter men var 2 cm för långt.... så undrar vad har du för filter?
kan variera lite dedära.tacopaj skrev:Det är väl självklart att man blandar i tanken direkt när man kör 70cc??jag skulle aldrig lita på oljepumpen i det här fallet.
han måste ju inte, om han bara häller lite extra olja i tanken, men annars så måste han det jaPersson97 skrev:kan variera lite dedära.tacopaj skrev:Det är väl självklart att man blandar i tanken direkt när man kör 70cc??jag skulle aldrig lita på oljepumpen i det här fallet.
Men om du vill blanda direkt i tanken så köp en täckbricka när du endå beställer, annars så är det bara till att klippa till en plåtbit och borra 3 hål, Max en timmes jobb.
går de inte att bara att tömma oljedunken och blanda i direkt? Eller måste jag stoppa en täckbricka nånstans?Persson97 skrev:kan variera lite dedära.tacopaj skrev:Det är väl självklart att man blandar i tanken direkt när man kör 70cc??jag skulle aldrig lita på oljepumpen i det här fallet.
Men om du vill blanda direkt i tanken så köp en täckbricka när du endå beställer, annars så är det bara till att klippa till en plåtbit och borra 3 hål, Max en timmes jobb.