Köpa 70cc

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Hanneess
Elmoped

Köpa 70cc

Inlägg av Hanneess »

Hej! tänkte beställa en airsal 70cc sport ikväll, är de nå annat man skulle behöva köpa till eller? (förutom munstycke och drev då) har en 17.5mm förgasare och i 14/53 drevning. :)

Läste i en tråd att man inte ska lita helt på att ha separat oljeblandning med 70cc utan köra oljeblandning direkt, stämmer de? :o
Gilera smt 06
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

nållager och tändstift, du kan köra med separat, men vill du vara på den säkra sidan så kan du blanda i liiite olja i tanken samtidigt, min skar igår pga att jag hade glömt fylla på olja i oljetanken!
Hanneess
Elmoped

Inlägg av Hanneess »

gilerahjärnan skrev:nållager och tändstift, du kan köra med separat, men vill du vara på den säkra sidan så kan du blanda i liiite olja i tanken samtidigt, min skar igår pga att jag hade glömt fylla på olja i oljetanken!

de var ju mindre roligt :( men ser satt du oxå har en smt 06, köpte ett sportluftfilter men var 2 cm för långt.... så undrar vad har du för filter?
Gilera smt 06
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

Hanneess skrev:
gilerahjärnan skrev:nållager och tändstift, du kan köra med separat, men vill du vara på den säkra sidan så kan du blanda i liiite olja i tanken samtidigt, min skar igår pga att jag hade glömt fylla på olja i oljetanken!

de var ju mindre roligt :( men ser satt du oxå har en smt 06, köpte ett sportluftfilter men var 2 cm för långt.... så undrar vad har du för filter?
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=4948
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Om du har skumgummifileter så brukar det inte vara några problem om man klipper lite försiktigt i det.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Det är väl självklart att man blandar i tanken direkt när man kör 70cc?? :o jag skulle aldrig lita på oljepumpen i det här fallet.
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

tacopaj skrev:Det är väl självklart att man blandar i tanken direkt när man kör 70cc?? :o jag skulle aldrig lita på oljepumpen i det här fallet.
kan variera lite dedära.
Men om du vill blanda direkt i tanken så köp en täckbricka när du endå beställer, annars så är det bara till att klippa till en plåtbit och borra 3 hål, Max en timmes jobb.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Persson97 skrev:
tacopaj skrev:Det är väl självklart att man blandar i tanken direkt när man kör 70cc?? :o jag skulle aldrig lita på oljepumpen i det här fallet.
kan variera lite dedära.
Men om du vill blanda direkt i tanken så köp en täckbricka när du endå beställer, annars så är det bara till att klippa till en plåtbit och borra 3 hål, Max en timmes jobb.
han måste ju inte, om han bara häller lite extra olja i tanken, men annars så måste han det ja :)

ta reda på hur mkt din pump blandar ( i % ), sen blandar du själv i 1-2 % extra. du kmr märka att moppen går dåligt om du har för mkt olja i, t.ex att den inte accar så bra, eller om det börja droppa 2 t olja från ljuddämparn och den ryker väldigt mycket (blå rök) ;) då kan du blanda mindre olja nästa gång eller bara hälla i lite extra bensin.
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Hanneess
Elmoped

Inlägg av Hanneess »

moppen skar pga förlite olja och just för lite bensin + en konstig kylare som mittiallt stannade... ska köpa ett sportluftfilter så du gissar jag att man behöver större munstycke? har 100 nu så inte tror ni jag behöver köpa en sats som är över 115? :)
Gilera smt 06
Hanneess
Elmoped

Inlägg av Hanneess »

Persson97 skrev:
kan variera lite dedära.
går de inte att bara att tömma oljedunken och blanda i direkt? Eller måste jag stoppa en täckbricka nånstans?
Gilera smt 06
Skriv svar