Jag ska snart skaffa moppe och mina tankar går fram o tillbaks, jag har iallafall bestämt att det är en klass 2 / 30 moppe jag ska ha!
Och nu till frågan:
- Vilken/vilka är dom bästa klass 2 / 30mopederna? Spelar ingen större roll om det är en cross eller scooter. Värt att köpa kina moppe? Min budget ligger på 7 000 ungefär.
Själv så tröttnade jag på att alla min klass 2 mopeder gick åt helvete så jag köpte en sprillians ny Cpi Aragon för 18k, den har funkat jättebra hela tiden. Ska säljas nu för 9k. Var bor du
Jag är jävligt nöjd med min beta ark. Visst den e gammal men så jävla skön och snygg. Piaggo typhoon är också jävligt smidig. Har en polare med en Neos som han är skit nöjd med. Beta ARK ,Neos och Aerox har typ samma motor så en av dem tre så har du jätte lätt att fixa reserv delar
Jag skulle lätt köpt en Rieju drac! Billiga och bra! Går som fan också, + av mina erfarenheter så går en drac inte sönder lika ofta som en mt/dt men ligger ändå nästan i samma prisklass
ICHM skrev:Ja Rieju drac är byggd som en 125:a tror jag. Ser riktigt fet ut helt matt svart Stark motor och lätt att trimma
sluta snacka goja, Rieju drac har aldrig varit 125.
vart har du fått det ifrån?
och att den är lätt att trimma? nja alla moppar är enkel att trimma om man vet vad man håller på med
ICHM skrev:Ja Rieju drac är byggd som en 125:a tror jag. Ser riktigt fet ut helt matt svart Stark motor och lätt att trimma
och att den är lätt att trimma? nja alla moppar är enkel att trimma om man vet vad man håller på med
Jo men han har rätt, och sen så är Derbi Senda byggda typ som en 690 Duke
Du kan få köpa min Derbi Senda r50 puckel för 8500 Går som fan, trimmad av undertecknad med urpluggat trimrör, avgasbandage, borrad luftburk osv, du ser ju det här nedanför
Jag sa att jag trodde och har sagt sorry för att jag hade fel. Vad mer ska jag säga?
Magister543 skrev:Hittar mopeder innan -03 som säljarna skriver är 25km/h eller EU25.
Vad ska man tro om dom då?
EU-mopparna fanns några år innan 30-moppen avlivades, så det finns helt klart såna från före -03. Sedan får vi ju också ta hänsyn till att folk i allmänhet är idioter, och hälften av dom har intelligens under genomsnittet - därmed lär många kalla saker för något annat som det inte är, t.ex. att varenda pucko säger epa om A-traktorer trots att det är en mycket stor skillnad.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.