Tjena nu är det så att jag var ute å körde och hörde att motorn började "rassla" till då jag gasade lite, tyckte det var konstigt och började köra lugnt men hade en bra bit hem än.. Sen då jag närmade mig hemmet å slutade det rassla då jag gasade lite men det vibrerade som bara den och ju mer jag körde ju mer vibrerade då jag gasade, men sen då jag kom hem (ca 8km från där jag märkte rasslet) så stängde jag av motorn å tänkte att veven eller vevlagrerna skulle vara det som är slut.
Så jag tog av motorn och cylindern men både veven och lagrerna värkade bra.. men då jag rörde på svänghjulet fram å tebax så "kluckade" det lite varje gång jag bytte håll. Så tog av kopplingskåpan och märker att det är ett litet litet glapp mellan kugghjulet på vevaxeln och kugghjulet på kopplingskorgen. Men hela kopplingskorgen glappar också lite upp å ner precis som om att lagret till axeln som kopplingskorgen sitter på är slut.
Nu är frågorna då jag inte vet om det ska vara något glapp på de här ställena:
Ska det vara ett litet glapp mellan de två olika kugghjulen? (tänker att det får ju inte vara för tight mellan de olika kugghjulen för då går dom ju inte ihop!?)
Men det jag misstänker är felet är ju att hela kopplingskorgen glappar lite så tror ju att det är lagret till den axeln som är slut. Men nu vet jag ju inte om det är ett glapp där hela tiden eller om det inte ska vara nått där över huvud taget?
Någon som vet?
Mvh!!