tjena,skulle gärna vilja ha lite hjälp när det gäller att komma upp på bakan och stunta lix... kommer upp ibland men dock stillastående, tips på billigt trim eller dylikt som gör det lättare att komma upp på bakan?
billigt?
vad är billigt för dig?
plugga ur och köp större drev, det är det victorH kör med och thomas vandercam med
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4EJ9OE0d-rA[/youtube]
mycket är teknik, träna träna och träna!
FreZz skrev:billigt?
vad är billigt för dig?
plugga ur och köp större drev, det är det victorH kör med och thomas vandercam med
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4EJ9OE0d-rA[/youtube]
mycket är teknik, träna träna och träna!
vad ska man köpa för drev då? har lixom inte lust att lägga ut hur mkt som helst för bara drev, men som sagt helst ett trimrör är ett v6 bra?
FreZz skrev:billigt?
vad är billigt för dig?
plugga ur och köp större drev, det är det victorH kör med och thomas vandercam med
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4EJ9OE0d-rA[/youtube]
mycket är teknik, träna träna och träna!
vad ska man köpa för drev då? har lixom inte lust att lägga ut hur mkt som helst för bara drev, men som sagt helst ett trimrör är ett v6 bra?
12-65 hade jag kört på om du ska stunta.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
FreZz skrev:billigt?
vad är billigt för dig?
plugga ur och köp större drev, det är det victorH kör med och thomas vandercam med
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4EJ9OE0d-rA[/youtube]
mycket är teknik, träna träna och träna!
vad ska man köpa för drev då? har lixom inte lust att lägga ut hur mkt som helst för bara drev, men som sagt helst ett trimrör är ett v6 bra?
som sagt urpluggat är bästa stunt röret.
sedan så är det bara en bricka som är fast skruvad i delningen på röret på DT
så det är skit enkelt att få den orginal igen
kör 11-60/62.
steget efter köp en lågvarvig 70cc
man behöver inget avancerat för att stunta.
90% ligger i tekniken
Senast redigerad av FreZz den 10 augusti 2013, 12:03, redigerad totalt 1 gånger.
dt50#2 skrev:
vad ska man köpa för drev då? har lixom inte lust att lägga ut hur mkt som helst för bara drev, men som sagt helst ett trimrör är ett v6 bra?
12-65 hade jag kört på om du ska stunta.
Går den snabbare/långsammare med den drevningen?
hur fort går den nu och vilken drev?
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
dt50#2 skrev:
skulle helst behålla orgröret som det är sen när man ska sälja den
Det är det som är så bra på bl.a DT. Ta ur pluggen, den sitter i delningen på röret ca 3dm från cylindermynningen. Punktsvetsad, så du får fila ner det. Sen skruvar du isär röret (3 skruv) och tar ut pluggen, och skruvar ihop det igen.
När du ska sälja moppen är det bara att sätta tillbaka pluggen.
Glöm inte byta munstycke!
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
dt50#2 skrev:
skulle helst behålla orgröret som det är sen när man ska sälja den
Det är det som är så bra på bl.a DT. Ta ur pluggen, den sitter i delningen på röret ca 3dm från cylindermynningen. Punktsvetsad, så du får fila ner det. Sen skruvar du isär röret (3 skruv) och tar ut pluggen, och skruvar ihop det igen.
När du ska sälja moppen är det bara att sätta tillbaka pluggen.
dt50#2 skrev:
skulle helst behålla orgröret som det är sen när man ska sälja den
Det är det som är så bra på bl.a DT. Ta ur pluggen, den sitter i delningen på röret ca 3dm från cylindermynningen. Punktsvetsad, så du får fila ner det. Sen skruvar du isär röret (3 skruv) och tar ut pluggen, och skruvar ihop det igen.
När du ska sälja moppen är det bara att sätta tillbaka pluggen.
Glöm inte byta munstycke!
Vad ska man byta till för munstycke?
Som ni kanske ser är jag totalnoob på stunt
På ett ungefär 10 storlekar större än vad du har nu. Det varierar från moped till moped.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
dt50#2 skrev:
skulle helst behålla orgröret som det är sen när man ska sälja den
Det är det som är så bra på bl.a DT. Ta ur pluggen, den sitter i delningen på röret ca 3dm från cylindermynningen. Punktsvetsad, så du får fila ner det. Sen skruvar du isär röret (3 skruv) och tar ut pluggen, och skruvar ihop det igen.
När du ska sälja moppen är det bara att sätta tillbaka pluggen.
Glöm inte byta munstycke!
Vad ska man byta till för munstycke?
Som ni kanske ser är jag totalnoob på stunt
byt up 10-15 storlekar
börja stort och jobba dig ner tills den är inställd
CaToXXo skrev:
Det är det som är så bra på bl.a DT. Ta ur pluggen, den sitter i delningen på röret ca 3dm från cylindermynningen. Punktsvetsad, så du får fila ner det. Sen skruvar du isär röret (3 skruv) och tar ut pluggen, och skruvar ihop det igen.
När du ska sälja moppen är det bara att sätta tillbaka pluggen.
Glöm inte byta munstycke!
Vad ska man byta till för munstycke?
Som ni kanske ser är jag totalnoob på stunt
Okej ska fixa det!
byt up 10-15 storlekar
börja stort och jobba dig ner tills den är inställd