Blinkers lyser Dt50r

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
MopedOlle
Svårstartad skrothög

Blinkers lyser Dt50r

Inlägg av MopedOlle »

Hej. Har en yamaha dt50r från 2005. Blinkers lyser istället för att blinka. Vad är felet då?

Tacksam för svar :)
Speedfight 2 Iron-x -07
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög

Inlägg av bursell »

har du vanliga blinkers elr led? har nog med blinkers motståndet att göra ^^ om det är bytt till led så är det för att du mäst troligen har fel motstånd har du vanliga kan det vara att ditt motstånd är trasigt ^^
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
MopedOlle
Svårstartad skrothög

Inlägg av MopedOlle »

Har orginal. Det är väl vanliga tror jag. Stora och fula är de i alla fall. Hur ser motståndet ut och var sitter det? :)
Speedfight 2 Iron-x -07
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög

Inlägg av bursell »

MopedOlle skrev:Har orginal. Det är väl vanliga tror jag. Stora och fula är de i alla fall. Hur ser motståndet ut och var sitter det? :)
har inte så stor koll på det men sök upp hur elsystemet ser ut på google elr så sen kollar du vars motstånden sitter ^^
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Lyser alla blinkers runt om? eller har du tagit bort de främre?

Om du har tagit bort de fram så får de bakre för mycket ström så du behöver ett motstånd till dem.
MopedOlle
Svårstartad skrothög

Inlägg av MopedOlle »

Alla sitter på. Den ena där fram funkar dock inte. Men det borde väl inte göra att de slutar blinka helt?
Speedfight 2 Iron-x -07
Skriv svar