Min speedfight 2 slirar när man börjar gasa. efter ett tag så rör den på sig. vad är problemet? om nån har tiden får den gärna hjälpa till att skriva vilka variatorvikter och fjädrar.
Senast redigerad av Tedlantz den 10 augusti 2013, 20:14, redigerad totalt 1 gånger.
Om Remmen slirar kan bero på sliten rem eller mjuk tryckfjäder.
Efter som du bara har dragit v ringen så tror jag det är din rem som är sliten.
Men annars kolla om dina vikter är slitna så kan du byta ut dem till nya så går den bättre!
Lycka Till!
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Tedlantz skrev:Har någon tips på vilken tryckfjäder som passar?
Egentligen ska din nuvarande tryckfjäder fungera bra. Men Malossis Vita skulle jag ha kört på ialla fall.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Kolla så att inte kopplingsbackarna är glasade.
-hände min moppe och den har inte ens gått 140 mil.
de blir glasade om de blir för varma länge.
ta en borrmaskin och sätt på en stålborstsrondell typ för att ta bort rost och slipa.
tänk på att inte slipa för fort för dessa stålborstar tål inte hur mkt varv som helst på borrmaskinen.
du ser när det är klart.
jag slipade hela backarna trots att de bara var glasade kanske 30% eller nåt sånt.
detta tips kan användas på glasade trumbromsar oxå med gott resultat.
numer har jag supergrepp i min koppling.
du får kolla din koppling om backarna är slut eller om 1 fjäder har gått av eller blivit för mjuk och försöker driva ensam i väg dig men brukar aldrig hända nästan men kan tro att de blir väldigt instabilt om de skulle nu hända vara så?
du kan ju kolla den genom att försöka trycka med tummen backarna om alla känns lika hårda borde de inte va nå problem
nånting med kopplingen skulle jag tro de i alla fall du får kolla kopplings klockan om den ser bränd ut har blå färg på sig
Kopplingsklockan är blå. Vad innebär det? Förutom att den blir varm asså.
Vad innebär det förresten att en kopplingsbackar är glasad/sliten? Hur ser jag det? Tacksam för svar.