Är ny här på forumet efter att googlat och kollat i forumet utan att ha hittat lösningen till mitt problem..
Först av allt vill jag säga att jag har noll koll på mopeder. Det lilla jag vet är från de senaste dagarnas googlande och pillande på moppen.
Köpte en Baghee (lärt mig stt det ör en Ciao kopia) för någon dag sen. Den hade stått i 10 år så tanken hade rostat. Ett annat problem var att den funkade endast med choken nere. Jag tänkte att det nog gick att fixa och köpte den då den i lvrigt såg fräsh ut. Stort misstag kanske? När den väl var startad så dog den vi gaspådrag om inte choken va nere.
Hur som, efter lite google så har jag monterat ner och rensat förgasaren, sköljt ur tanken och tankat med ny bensin och 3% syntet ts-olja. Ingen skillnad.. Förr startade den på ett halvt varv trapning och pedalerna kändes mjuka. Nu är den extremt svårstartad om den ens startar, och pedalerna käns trögare. När jag väl fått igång den så har den dött vi gaspådrag eller om man bromsat den. Jag tror att motorn får för mycket luft alt. för lite bensin. Det tänkte jag lösa med att tejpa lite lufthål på luftintaget. Men nu är problemet, varför är den så svårstartad??? Startade perfekt innan jag började pilla även fast den dog sekunderna senare..

Tusen tack på förhand, alla tips uppskattas!

Mvh
José