Hade nyss en malossi mhr replica 50 cc midrace, men fick en köpare på den, så nu köpte jag en airsal t6 72 cc, vad tror ni, kommer det funka bra med airsalen eller?
Samma effekt kurva och snarlik effekt, skulle säga att dom går lika bra.
poliniröret är lite effektivare, iaf vad jag har provat och sett effektkurvorna är väldigt lika och båda är midrace rör men polinit är lite effektivare. båda är dock finfina rör kör på vilket du gillar mest
chifen skrev:
nejdu poliniröret är bättre snäppet vassare.
Samma effekt kurva och snarlik effekt, skulle säga att dom går lika bra.
poliniröret är lite effektivare, iaf vad jag har provat och sett effektkurvorna är väldigt lika och båda är midrace rör men polinit är lite effektivare. båda är dock finfina rör kör på vilket du gillar mest
Polini röret är så jävla mycket snyggare! så de blir polini
Sorry för dubbelpost men nu är planerna ändrade...
Jag ska bygga om motorn iställe och köpa Malossi MHR Team - 80cc Cylinderkit, Malossi vev, membran, MHR tändning, Polini kopplings fjädrar med nya lameller och Stage6 28mm förgasare...
Så nu undrar jag om jag ska byta ut något mer för att få ut rätt efekt från alla grejjer och om jag fortfarande ska köpa Polini röret??
sewa skrev:Sorry för dubbelpost men nu är planerna ändrade...
Jag ska bygga om motorn iställe och köpa Malossi MHR Team - 80cc Cylinderkit, Malossi vev, membran, MHR tändning, Polini kopplings fjädrar med nya lameller och Stage6 28mm förgasare...
Så nu undrar jag om jag ska byta ut något mer för att få ut rätt efekt från alla grejjer och om jag fortfarande ska köpa Polini röret??
Köp pr röret eller R3!
KÖR R3! så många som kör me prorace..r3 är snyggare
Köp pr röret eller R3!
Står ju att R3 röret e till för 70cc och jag kommer ha 80cc... så tror de blir prorace
du kan ju, beroende på vilken effekt du vill ha. men poliniröret blir den lite mer "vardaglig" än med ett hyperrör. du får alltså ett lite skönare register på den.
vill du ha full effekt ur cylindern får du köra på ett hyper-race rör t ex yasuni R3, mk pr. valet är ditt
vilken cylinder ska jag välja till mitt tk Malossi - MHR Replica 80cc eller metrakit sp cylindern och kmr eventuelt köpa ett sp rör och pallar veven för nån av dom cyllarna ett tag om jag ej tokkör?
Derbi_9205 skrev:hallå ja har ett malossi mhr replica rör på min Derbi Senda.. va ska ja köpa för cylinder av malossi 80cc mhr replica... ir metrakit sp 70cc ????
dagligt bruk.. men ja har köpt en handmade nu med 21 mm förgasare å insug för ett fint pris så de blir de.. till å börja med ;D
hur kommer min moppe gå med de mk handmade 70cc , mhr replica rör, 21mm förgasare.... va tror ni den kommer toppa?
chifen skrev:
t6 starkast
alu sport är en vardaglig sportcylle för dagligt bruk
Iof är det ingen skillnad alls i effekt på dom egentligen.
Det som skiljer är väll delad a port och en kolvring på t6.
Går däremot lika slött båda 2.
t6 går rätt bra och är prisvärd helt klart. beroende på resten av setupen så kommer moppen gå fint och t6an är vassare än alu sport.
Klart den är vassare då den är gjord för det, något annat vore ju konstigt!
Det jag menade dock var att det inte är särskilt stor skillnad på dom som folk verkar tro, T6an är lite högvarvigare bara annars skulle jag gissa på att det inte skiljer så mycket, inte i effektsiffror iaf. Sen att T6an har potential till att bli en Riktigt vass cylinder om man kan porta är en annan sak!
jag har en k-star 75cc cylinder (47mm) på min Rieju.. nu är de så att det har gått hål i kolven så jag måste köpa ny och kanske ny cylinder oxå om den inte går att hona Min fråga är om det går att köpa vilken 47mm kolv som helst elr måste man köpa just den kolven som följer med cylindern från början??
Drac_01 skrev:jag har en k-star 75cc cylinder (47mm) på min Rieju.. nu är de så att det har gått hål i kolven så jag måste köpa ny och kanske ny cylinder oxå om den inte går att hona Min fråga är om det går att köpa vilken 47mm kolv som helst elr måste man köpa just den kolven som följer med cylindern från början??
tacksam för svar ..
Går såklart att köpa andra kolvar bara den har rätt mått osv.
Drac_01 skrev:jag har en k-star 75cc cylinder (47mm) på min Rieju.. nu är de så att det har gått hål i kolven så jag måste köpa ny och kanske ny cylinder oxå om den inte går att hona Min fråga är om det går att köpa vilken 47mm kolv som helst elr måste man köpa just den kolven som följer med cylindern från början??
tacksam för svar ..
Går såklart att köpa andra kolvar bara den har rätt mått osv.
Så om jag hittar en kolv som är 47mm så kan jag köra med den?
ska köpa en 70 cc malossi cylinder och jah mejla dom o fråga om där ingick topplock så svarade dom nej men s¨skrev jag tillbaks om det gick med org topplocken så svarade dom på startuning att det gick bra , men e de inte så att en 70 cylinder e störe än org cylindern ? och hur stort munstycke måste jah ha ?