Tjaa, jag slängde på MK Thrower och 13/53 drevning för ett bra jävla tag sen men inte fan gick de nå bra heller, moppen (Senda X-Race) gick som skit.
Letade efter problemet ett bra jävla tag men fann det aldrig så det blev verkstad för den, där testade dom att bestycka om den en jävla massa och ändra nålen, göra rent förgasaren m.m. men utan resultat.
Den ORKAR inte, kan det vara drevningen som är felet? Den är så jävla svag, orkar knappt varva ut och uppförsbackar är ett stort problem.. Det var det mekanikern trodde i alla fall, men jag vettefan alltså..
Men har läst en massa om att det är en den drevningen som ska fungera bäst, testade aldrig med originaldrevningen (13-65) från början vilket känns dumt.
Kan det vara andra faktorer inblandade här? I så fall vilka?
Är det värt att testa originaldrevningen? Det ska väl inte vara till någon hjälp för toppfart och axx då?
byYn skrev:Kolla kompet, mycket troligt att dina kolvringar är slut eller något annat fel.
Den gick perfekt precis innan jag bytte till MK Thrower och 13/53-drev, jag bytte sedan gick det skit direkt. Kolvringarna kan väl inte ha körts sig under den timmen och en provkörning?
david96 skrev:ställ in förgasaren och dra pluggen i röret
TROR inte att den är pluggad alltså, tog mig en snabb(!) kik innan jag köpte den och såg inte pluggen i mynningen iaf men vart sitter annars pluggarna på en Thrower?
Hade i alla fall tänkt kolla efter pluggar nu, men vart sitter dom? Läste i mynningen nånstans men fattar inte ens vad "mynning" betyder, är det precis innan mellanröret eller är det på andra sidan?
Ja, pluggat var det då inte.. Har sotat ur röret nu men får klura på om vad felet kan vara. Får försöka dreva tillbaka till 13/65 och se hur det fungerar..
Köp ett nytt tändstift. Verkar som om tändingen inte tänder så pass hårt så att det ska orka dra framåt mopeden. Ta å köp ett nytt tändstift. borde hjälpa. eller så köper du en ny 29 mm förgasare. KRUT FÅR DU DÅ!
Lawast skrev:Köp ett nytt tändstift. Verkar som om tändingen inte tänder så pass hårt så att det ska orka dra framåt mopeden. Ta å köp ett nytt tändstift. borde hjälpa. eller så köper du en ny 29 mm förgasare. KRUT FÅR DU DÅ!
Du och dina jävla förgasare, 29 är alldeles för stort, 21 max...
Han behöver bara ställa in förgasaren så går den bra sedan
Lawast skrev:Köp ett nytt tändstift. Verkar som om tändingen inte tänder så pass hårt så att det ska orka dra framåt mopeden. Ta å köp ett nytt tändstift. borde hjälpa. eller så köper du en ny 29 mm förgasare. KRUT FÅR DU DÅ!