Hej , jag undrar om det går att få en stuntkittad att gå i 45?
Typ köpa ett botterrndrags rör och dreva om den så att den går i lägre hastighet och får bättre accerlation.
Eller den kanske blir olaglig iallafall?
Luke the nuke skrev:Hej , jag undrar om det går att få en stuntkittad att gå i 45?
Typ köpa ett botterrndrags rör och dreva om den så att den går i lägre hastighet och får bättre accerlation.
Luke the nuke skrev:Hej , jag undrar om det går att få en stuntkittad att gå i 45?
klass II Rieju drac 04 sport editiion
Nej, du får inte ändra prestandan på något sätt.
Du kan sätta på godkänt trimrör med plugg och regga om den. Dock går ett pluggat trimrör värre än original. Ska du trimma så trimma rejält.
tacopaj skrev:En klass II moppe får inte ens gå i 45km/h, 42 va? sen får den som sagt bara ha 1 hk.
Om polisen bara skulle bry sig om topphastighet så skulle man kunna sätta på 70cc, 24mm, lågvarvigt rör osv osv sen dreva den skitlätt, typ 10-~70.
då skulle den inte gå särskilt snabbt men bli sjukt stark
=altså laglig hastighet men långt över 1hk
52 får dom gå men får max framföras i 45. Man får inte röra ett skit på moppen. Inte ens byta kåpor. I princip bara köra. Om man ska göra allt enligt lagen. Klart snuten inte bryr sig om kåpor men nej inget som ändrar prestandan. Plus att den kommer varva satan med så lätta drev..
Edit: såg att du skrev klass 2. Jag menade klass 1
I och med att du pratar om 45km/h så antar jag att vi pratar om klass 1 mopeder!
Klass 1 mopeder får ha max motoreffekt på 4 kW (= 5,44 hk) Så 1hk stämmer inte!
Klass 2 däremot får ha max motoreffekt på 1 kw (=1.36 hk) Men klass 2 mopeder med typintyg utfärdat före 2003-06-17 får ha max motoreffekt på 1hk (= 0.73 kw)
TheGrimReaper skrev:I och med att du pratar om 45km/h så antar jag att vi pratar om klass 1 mopeder!
Klass 2 däremot får ha max motoreffekt på 1 kw (=1.36 hk) Men klass 2 mopeder med typintyg utfärdat före 2003-06-17 får ha max motoreffekt på 1hk (= 0.73 kw)
Så länge du håller dig på 4 kw så är det lagligt
Allt stämmer förutom att så länge man håller sig till 4 kw så är det lagligt. Mopeden är helhetsgodkänd och man får inte ändra något på den.
TheGrimReaper skrev:I och med att du pratar om 45km/h så antar jag att vi pratar om klass 1 mopeder!
Allt stämmer förutom att så länge man håller sig till 4 kw så är det lagligt. Mopeden är helhetsgodkänd och man får inte ändra något på den.
Mopeder är helfordonsdodkäda ja men du kan ju göra registreringsbesiktning på moped klass 1 så har du tex ett CE-godkännandt rör så ska det väl fungera
Mopeder är helfordonsdodkäda ja men du kan ju göra registreringsbesiktning på moped klass 1 så har du tex ett CE-godkännandt rör så ska det väl fungera
Stämmer bra det. Dock måste man ha pluggen i då. Stannar polisen dig måste du förklara och voss godkänandet.
spelar ingen roll om de är ett CE-godkänt rör han sätter på moppen då han inte kan regga den med det då det är en 25moppe. som bara får gå i 25då men dom bryr sig inte så mycke om den gör 30 heller.. då om du blir stoppad av snuten så kollar dom bara hastigheten och trim, dom kollar inte effekten på moppen så ska du trimma så trimma rejält som en sa..
och ska du ha en stunt moppe som går i laglig hastighet så är de väl bara på me org rör o org cylinder o dreva ner den så du får upp den lätt.