På begäran av flera här på forumet delar jag nu med mig av mitt knep som jag och farsan kom på när jag skulle börja trimma.
Knepet är väldigt enkelt egentligen, en skruv i gashandtaget. När man skruvar in skruven kan man bara gasa ca 3/4 (Går ju att göra mer eller mindre om man vill) vilket resulterar i att t.ex en urpluggad moppe går lika fort som original.
Detta är nog bäst för dom som inte kör med så mycket trim, nu kör jag med 70cc setup vilket kräver mycket varv för att det ens ska gå frammåt så nu kan jag inte ens köra i uppförsbacke med skruven i

Nu börjar vi!

Såhär ser min skruv ut nu. Inte jättediskret, men om man inte tänker på det ser man det knappt.. Man kan ju även lacka skruven svart om man vill. Om ni inte ser den är den några cm under "domino" på gashandtaget.

Här ser ni vart ni ska borra för bästa effekt. Hålets övre kant ska vara ca 16-18mm nedanför dominomärket, som ni ser har jag fått provborra för att hitta det optimala stället. Har ni inte likadant gashandtag som mig får ni också prova er fram!
Det ni sedan gör är att ni borrar ett hål som ska vara 3mm i diameter för att sedan gänga in en M3 bult som jag gjort. Kommer inte ihåg exakt längden på bulten som jag använt men det får ni prova er fram
Tips: Sätt dit en mutter för att slippa att den håller på att gänga ut sig och lossnar.
Slutresultat:

Som ni ser så syns inte skruven om man inte står rakt framifrån moppen, speciellt inte om den är helt inskruvad och ännu mindre om den är svart.