juniorjesper skrev:17.5 förgasareTuZx skrev:setup?
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
pojk alla ktm hojjar är ruskigt bra bara ktm 125 är snabbaste i sin klass hade väl runt 5 hk mer än dom andra 125.or hade inte ktm köpt hela husaberg?RiejuJååhan skrev:Tjeena!! Jag skulle rekommendera Ktm exc 300! Riktigt grym Cross, Med hög status på.. Bra tryck i dom också!!Snygg både som cross och motard. Kan prata vidare i evigheter.. Den finns också som 125:a, men 125:an är nerstrypt och går därför inte lika bra som exc 300..
Klipp på youtube, Ktm Exc 300:
http://m.youtube.com/results?q=ktm%20ex ... HqUk_kjaYQ
Sen kan det ju vara roligt att satsa på något svenskt.. Isåfall är ju Husaberg ett bra alternativ!
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
tvåtakt är mycket mer drag i än 4 takt upp till en viss gräns. Tvåtakt har ju effekten på högre varven, den kommer sega i början (men eftersom det är 250 cc så märks det knappt) och sen drar den iväg som in i helvete. 4 takt har effekten konstant, från låga varv till höga varv. Så om du kör race med någon som har 4 takt och du kör 2 takt kommer han dra iväg fortare än du, men efter några sekunder drar du förbi honom, eftersom din effekt kickar in och du får mycket mer kraft än honom. Så jag skulle satsa på 4 takt i början eftersom du inte är så jätteerfaren :/ Fast inte 125:a fyrtakt, där ska du ha tvåtaktPcCrazyMods skrev:Tack för alla svar! Kommer mest troligt köpa hojen spritt ny. Någon frågade efter erfarenheter. Och tja jag har väl inga direkt. Kört 50 cc moppe i 1.5 år nu. Alltid kört som en tok på den. Trimmad så klart men så seg. Känner ingen glädje mer. Ingen vill åka med mig något mer heller.. :'( men väldigt många säger att jag kör riktigt bra. Många har sagt att jag borde börja tävla seriöst. Men jag vill ha en hoj som man kan dra ut i skogarna med här i området och köra lite i samhället. Mest i skog och grusvägar. 2t 4t är jag osäker på. 2t är ju relativt lätt meckat. Som moppen i princip. Men svårare att köra.. är det mycket mer drag i ez 250 2t än 250 4t? Hojen blir antagligen en ktm, husaberg eller honda då farsans polare racar för honda här i sverige i super motard.
Samma med mopederna alltså. En 4 takt drar i början sen 3 ans växel drar man förbi. Är 2 takt mycket svårare att köra? Jag varvar konstant ut moppen t.ex. Visst har jag inte erfaeenhet utav kraftfulla makiner eftersom jag suttit på fjuttig 50cc. Men jag tror att jag växer ur en 125a väldigt snabbt. Vill inte köpa nya hojar hela tiden ;p men du skulle säga 4 takt 250 och inte 2 takt? Ska höra med farsans polare som ban racar. Få olika åsikter. Någon som vet något om underhållet?Asddfgf4 skrev:tvåtakt är mycket mer drag i än 4 takt upp till en viss gräns. Tvåtakt har ju effekten på högre varven, den kommer sega i början (men eftersom det är 250 cc så märks det knappt) och sen drar den iväg som in i helvete. 4 takt har effekten konstant, från låga varv till höga varv. Så om du kör race med någon som har 4 takt och du kör 2 takt kommer han dra iväg fortare än du, men efter några sekunder drar du förbi honom, eftersom din effekt kickar in och du får mycket mer kraft än honom. Så jag skulle satsa på 4 takt i början eftersom du inte är så jätteerfaren :/ Fast inte 125:a fyrtakt, där ska du ha tvåtaktPcCrazyMods skrev:Tack för alla svar! Kommer mest troligt köpa hojen spritt ny. Någon frågade efter erfarenheter. Och tja jag har väl inga direkt. Kört 50 cc moppe i 1.5 år nu. Alltid kört som en tok på den. Trimmad så klart men så seg. Känner ingen glädje mer. Ingen vill åka med mig något mer heller.. :'( men väldigt många säger att jag kör riktigt bra. Många har sagt att jag borde börja tävla seriöst. Men jag vill ha en hoj som man kan dra ut i skogarna med här i området och köra lite i samhället. Mest i skog och grusvägar. 2t 4t är jag osäker på. 2t är ju relativt lätt meckat. Som moppen i princip. Men svårare att köra.. är det mycket mer drag i ez 250 2t än 250 4t? Hojen blir antagligen en ktm, husaberg eller honda då farsans polare racar för honda här i sverige i super motard.men över 125 cc rekomenderar jag 4:takt
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Håller med här, Den verkar riktigt grym! Hittade nästan inget dåligt på recensioner osv. Dock så kostar den skjortanRiejuJååhan skrev:Tjeena!! Jag skulle rekommendera Ktm exc 300! Riktigt grym Cross, Med hög status på.. Bra tryck i dom också!!Snygg både som cross och motard. Kan prata vidare i evigheter.. Den finns också som 125:a, men 125:an är nerstrypt och går därför inte lika bra som exc 300..
Klipp på youtube, Ktm Exc 300:
http://m.youtube.com/results?q=ktm%20ex ... HqUk_kjaYQ
Sen kan det ju vara roligt att satsa på något svenskt.. Isåfall är ju Husaberg ett bra alternativ!
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Det är ju rätt najs. Men man är väl mer ute efter draget när man kör offroad. Kommer köpa skydd och sånt. Vad kan det gå på?skogen_swe skrev:olika till olika men vanligt runt 120km/h en 250cc 2 takt gör
gas res fram till 3an så fixar den de rätt häftigt tänk också på att de är bara 5 växlar på 250:min också
själv bara kört med hjälm men köp skydd om du har råd med de så köp helst för efter att du börjat köra du kommer o_O uppleva att de kommer kännas säkrast
ktm exc 300 den är bra lampor extra utrustning det finns sid stöd
http://www.blocket.se/sodermanland/Ktm_ ... ca=1_5&w=3
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
kolla runt på 24mx.se fast dom värkar ha vettiga priser på grejer själv aldrig kollat men vet att dom har där rätt mycket.PcCrazyMods skrev:Det är ju rätt najs. Men man är väl mer ute efter draget när man kör offroad. Kommer köpa skydd och sånt. Vad kan det gå på?skogen_swe skrev:olika till olika men vanligt runt 120km/h en 250cc 2 takt gör
gas res fram till 3an så fixar den de rätt häftigt tänk också på att de är bara 5 växlar på 250:min också
själv bara kört med hjälm men köp skydd om du har råd med de så köp helst för efter att du börjat köra du kommer o_O uppleva att de kommer kännas säkrast
ktm exc 300 den är bra lampor extra utrustning det finns sid stöd
http://www.blocket.se/sodermanland/Ktm_ ... ca=1_5&w=3
Är biltemas nåt att ha? Duger? Klart att man kan köpa dyra knä skydd men det är inte riktigt relevant. Någon som vet vart man får tag i billiga nya hojar? Inom Sverige eller EU?drd håkan skrev:en hel cross utrustning kan väll gå på runt 9k kanskehjälm=2-3 tusen , stövlar = 2 tusen , överkropps skydd = 1-2 tusen , knäskydd= 500-1500 , byxa tröja = 1 tusen , hanskar =200kr , glasögon = 500kr där har du allt:)
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
vågar jag inte svara på men jag hade inte köpt skydd på biltema iaf:)PcCrazyMods skrev:Är biltemas nåt att ha? Duger? Klart att man kan köpa dyra knä skydd men det är inte riktigt relevant. Någon som vet vart man får tag i billiga nya hojar? Inom Sverige eller EU?drd håkan skrev:en hel cross utrustning kan väll gå på runt 9k kanskehjälm=2-3 tusen , stövlar = 2 tusen , överkropps skydd = 1-2 tusen , knäskydd= 500-1500 , byxa tröja = 1 tusen , hanskar =200kr , glasögon = 500kr där har du allt:)
Ligger nåt i det. Smart! Kommer antagligen bli en 250 4 taktare. Fy fan så taggad man bli!Alyzzzer skrev:Jag rekommenderar att du köper skydd och hojjen på samma ställe för då får man oftast en rätt go rabatt.
Och jag tycker du ska köpa en fyrtaktare. Går så lugnt och bra. Fast e ju ändå så otroligt starka. Jag köpte en Honda crf 150 rb precis och de e ju sån otrolig kraft i dem. Och jag skulle helt ärligt inte alls vilja att den drog iväg snabbare.
Så tro inte att fyrtaktare är sega.
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Asddfgf4 skrev:tvåtakt är mycket mer drag i än 4 takt upp till en viss gräns. Tvåtakt har ju effekten på högre varven, den kommer sega i början (men eftersom det är 250 cc så märks det knappt) och sen drar den iväg som in i helvete. 4 takt har effekten konstant, från låga varv till höga varv. Så om du kör race med någon som har 4 takt och du kör 2 takt kommer han dra iväg fortare än du, men efter några sekunder drar du förbi honom, eftersom din effekt kickar in och du får mycket mer kraft än honom. Så jag skulle satsa på 4 takt i början eftersom du inte är så jätteerfaren :/ Fast inte 125:a fyrtakt, där ska du ha tvåtaktPcCrazyMods skrev:Tack för alla svar! Kommer mest troligt köpa hojen spritt ny. Någon frågade efter erfarenheter. Och tja jag har väl inga direkt. Kört 50 cc moppe i 1.5 år nu. Alltid kört som en tok på den. Trimmad så klart men så seg. Känner ingen glädje mer. Ingen vill åka med mig något mer heller.. :'( men väldigt många säger att jag kör riktigt bra. Många har sagt att jag borde börja tävla seriöst. Men jag vill ha en hoj som man kan dra ut i skogarna med här i området och köra lite i samhället. Mest i skog och grusvägar. 2t 4t är jag osäker på. 2t är ju relativt lätt meckat. Som moppen i princip. Men svårare att köra.. är det mycket mer drag i ez 250 2t än 250 4t? Hojen blir antagligen en ktm, husaberg eller honda då farsans polare racar för honda här i sverige i super motard.men över 125 cc rekomenderar jag 4:takt