Sportlufilter hjälp

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
kv1st
Svårstartad skrothög

Sportlufilter hjälp

Inlägg av kv1st »

Hej, hur långt ut ska luftskruven va på en Rieju drac..?
Om jag har sportlufilter.. för den går inte så jätte bra nu.
toppa 80.85 innan nu toppar den 70-75

Har ingen tomgångs skruv kan det komma in luft där så det minskar hastigheten?
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

alla motorer är ju olika, du får ställa in förgasaren själv så den går bra. Tomgångsskruven måste vara i, annars drar den en massa tjuvluft och konstigt att den ens skulle starta då faktiskt :P Isf borde den varva jävel direkt :/

Dessutom borde du inte ha sportluft, det ger knappt något, bara låter en massa mer :P
Bild
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Bytte du från original luftburken till sportluftfilter? då måste du byta upp i munstycke! det räcker inte bara att justera luftskruven.
Och det är lite onödigt att ha sportluftfilter eftersom moppen drar mer bensin och den låter mera :?

och som killen innan sa, du måste ha en tomgångsskruv annars drar den tjuvluft :) glhf
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
kv1st
Svårstartad skrothög

Inlägg av kv1st »

[quote="tacopaj"]Bytte du från original luftburken till sportluftfilter? då måste du byta upp i munstycke! det räcker inte bara att justera luftskruven.
Och det är lite onödigt att ha sportluftfilter eftersom moppen drar mer bensin och den låter mera :?

och som killen innan sa, du måste ha en tomgångsskruv annars drar den tjuvluft :) glhf[/quote]

Jag har byttat, men min kompis tyckte den gick dåligt så han skruva ut den, 1,5 varv och nu går den bättre men dåligt på höga varv..

btw har propat igen med en plugg i tomgångs skruven
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

kv1st skrev:
tacopaj skrev:Bytte du från original luftburken till sportluftfilter? då måste du byta upp i munstycke! det räcker inte bara att justera luftskruven.

och som killen innan sa, du måste ha en tomgångsskruv annars drar den tjuvluft :) glhf
Jag har byttat, men min kompis tyckte den gick dåligt så han skruva ut den, 1,5 varv och nu går den bättre men dåligt på höga varv..

btw har propat igen med en plugg i tomgångs skruven
sätt bara till baka org luft burken jag tycker själv den är sjukt bra :D borra mer håll bara i den för mer luft flöde :D
kolla gjärna mina projekt :D

Rieju drac 50cc PF RACING GPS 98,10km/h just nu http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49442

suzuki pv 50

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49228
Skriv svar